Bekijk volle/desktop versie : Nederlandse schoonfamilie



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-10-2013, 21:35
Selaam, ik ben een vrouw van Marokkaanse afkomst en ben getrouwd met een bekeerde Nederlander.
We hebben hmdl een goed huwelijk en zijn gelukkig.

Nu ff het volgende: morgen is het l'eid en zoals we weten is dat in het teken van familie. Mijn schoonfamilie is Nederlands en ongelovig maar moet k nu ook wat met hun doen? Moet ik bij ze langsgaan ofso? M'n man wil wel graag maar k heb geen idee wat we daar moeten?

K zie m'n schoonmama sowieso niet vaak, alleen op verjaardagen en soms in het weekend (ze werkt dus bijna nooit tijd) verder ben k gek op haar en hebben we goeie band

14-10-2013, 21:37


Ik zou gewoon koekjes brengen. En aangeven dat dit een bijzondere dag is en het ook om familie draait.

14-10-2013, 21:40
ja inderdaad gewoon koekjes en lekkernijen brengen. het is logisch dat je man zijn ouders wil zien op deze dag, ookal zijn ze ongelovig. het is toch een dag waarbij je je familie gaat bezoeken. dus gewoon even langsgaan en gezellig maken, lekkernijen meenemen. gewoon alsof het een normale bezoek is eigenlijk

14-10-2013, 21:50
Op verjaardagen zie je dr wel,maar met ons 3ied weet je niet wat je moet doen?Alsof je je schaamt

14-10-2013, 22:02


Ik heb ook NL sf, maar nodig ze ook uit met onze feesten. Vinden ze hartstikke leuk :]
Je kan toch gewoon gezellig langs, vertellen wat het offerfeest in houdt, koekjes/gebak mee etc.

14-10-2013, 22:04

Citaat door chadia79:
Op verjaardagen zie je dr wel,maar met ons 3ied weet je niet wat je moet doen?Alsof je je schaamt
hahahahaha

14-10-2013, 22:07
M'n Nederlandse familie betrek ik niet bij islamitisch feestdagen of wat dan ook. Zie ook geen reden om speciaal op die dag naar hun toe te gaan en hun doen er tochniks mee dus voor hun hoeft het ook niet echt.

El3ied vier ik gewoon met de mensen die het zelf ook vieren.

14-10-2013, 22:09
Had een neef die met een Nederlandse had..

Met eten liet schoonmoeder een dikke scheet(zo eentje tazzzzzzzzz) iedereen riep Proost. .

Later liet hij een boertje en dat vonden ze erg onbeschoft.

14-10-2013, 22:09

Citaat door chadia79:
Op verjaardagen zie je dr wel,maar met ons 3ied weet je niet wat je moet doen?Alsof je je schaamt
Is dat zo gek? Op verjaardagen is het voor iedereen duidelijk wrm je er bent.wat moet je met el3ied doen; hey schoonfamilie.fijn offerfeest?

14-10-2013, 22:11

Citaat door chadia79:
Op verjaardagen zie je dr wel,maar met ons 3ied weet je niet wat je moet doen?Alsof je je schaamt
Waar heeft ze gezegd dat ze naar verjaardagen gaat?

14-10-2013, 22:11
Mijn Allah wat ik hier lees.

14-10-2013, 22:12

Citaat door Unkown_:
Is dat zo gek? Op verjaardagen is het voor iedereen duidelijk wrm je er bent.wat moet je met el3ied doen; hey schoonfamilie.fijn offerfeest?
Rare manier van denken hoor. Waarom zou je ze er niet bij betrekken?

14-10-2013, 22:14



Citaat door Unkown_:
Is dat zo gek? Op verjaardagen is het voor iedereen duidelijk wrm je er bent.wat moet je met el3ied doen; hey schoonfamilie.fijn offerfeest?
wat een rare redenering. het gaat hier niet om gewone nederlandse kennissen, maar om de ouders van je man. natuurlijk wil je man zijn ouders zien op l3ied. op l3ied ga je gewoon langs familie en heb je het gezellig, dus dan wil je je ouders er ook een beetje bij betrekken en hen opzoeken en wat lekkernijen meegeven. helemaal niks mis mee, gewoon een beetje fatsoen heet dat.

14-10-2013, 22:17
Waarom heb je met marokaan getrouwt dan had je nu geen deze porbleem zijn marokkaanse niet goed waar gaat deze dounia heen ik begrijp somge marokkanen niet

14-10-2013, 22:18
Als haar man de behoefte heeft om zijn ouders te zien wat heel normaal is binnen ons geloof. Dan gaat zei mee en laat de mooie kant van 3ied zien. Zo een dag breng je door met de mensen die naast jou staan. Prima toch!

Pagina's : [1] 2 3 4 5