Bekijk volle/desktop versie : Een imaam die zich voor deed als dakloze

13-10-2013, 12:47
Dit verhaal heeft broeder Faruq hunter gedeeld op een bekende blog, dit is wat er is gebeurt in zijn moskee...

Imam Yahya Davis transformed himself into a homeless person and went to the 10,000 member mosque that he was to be introduced as the head Imam at that morning. He walked around his soon to be mosque for 30 minutes while it was filling with people for jummah….only 3 people out of the 7-10,000 people said hello to him. He asked people for change to buy food….NO ONE in the mosque gave him change.He went into the musallah to sit down in the front of the mosque and was asked if he would please sit in the back. He greeted people to be greeted back with stares and dirty looks, with people looking down on him and judging him.

As he sat in the back of the mosque, he listened to the mosque announcements and such. When all that was done, the elders went up and were excited to introduce the new Imam of the mosque to the congregation……..”We would like to introduce to you Imam Yahya Davis”….The jammat looked around filled with joy and anticipation…..The homeless man sitting in the back stood up…..and started walking down…..the happiness stopped with ALL eyes on him….he walked up the minbar and took the microphone from the elders (who were in on this) and paused for a moment….then he recited

"Verily, Allah will say to his slave when He will be taking account of him on the Day of Judgement, ‘O’ son of Adam, I was hungry and you did not feed me.’ He will answer: ‘How could I feed you? You are the Lord of the worlds!’ He will say: ‘Did you not know that my slave so and so who is the son of so and so felt hunger, and you’did not feed him. Alas, had you fed him you would have found that (i.e. reward) with Me.’ ‘O’ son of Adam, I was thirsty and you gave Me nothing to drink.’ He will reply: ‘How could I give You drink? You are the Lord of the worlds!’ He will say: ‘Did you not know that my slave so and so, the son of so and so felt thirsty and you did not give him drink. Alas, if you had given him, you would have found that (i.e. reward) with me.’ ‘O’ son of Adam, I became sick and you did not visit Me.’ He will answer: ‘How can I visit You? You are the Lord of the worlds!’ He will say: ‘Did you not know that my slave so and so, the son of so and so became sick and you did not visit him. Alas, had you visited him, you would have found Me with him."

After he recited this, he looked towards the congregation and told them all what he had experienced that morning…many began to cry…. he then said….Today I see a gathering of people……not a community of Allah. The world has enough people, but not enough true Muslims…when will YOU decide to become Muslims? He then asked the Muadhan to call the iqamaat for salat…

13-10-2013, 12:52

7 van de 10000

13-10-2013, 12:57
macha allah

13-10-2013, 12:59
triest verhaal die een goed beeld geeft van de ummah van nu

13-10-2013, 13:04

Djazak Allah voor het plaatsen

13-10-2013, 13:16
Dat zet je wel even aan het denken.

13-10-2013, 13:19
Het komt doordat de mens niet zn volle vertrouwen op Onze Heer zet Allah wa Ta3ala..
Onze geliefde profeet (salalahu alaihi wa sallam) gaf alles weg wat ie aan bezit had aan de behoeftigen.

We weten dat als we een goede daad plegen wij dan 1 tot 700 keer tot veel meer ervoor terug krijgen.
Maar alsnog zijn we bang om wat van ons rijkdom weg te geven bang dat we in armoede vervallen.

Dan moeten we onszelf afvragen tot in hoeverre vertrouwen we op Allah Wa ta3ala als we bang zijn de behoeftigen te voeden om zelf in armoede te vervallen!

[Test jeZelf degene die dit leest] hoevele keren heb je hetzelfde gedaan als die 10000-7 ?

13-10-2013, 13:27
"niks zal hem vullen behalve het zand van zijn graf"

Al zijn het de kleine dingen die gebeuren bijv. wanneer je in Marokko bent- hoe vaak liep ik wel niet langs een persoon die bedelde.

Wat als je terecht zal staan voor het feit dat jij wel niet degene bent die hem in die situatie liet zitten- wanneer je de kans had om hem financieel te helpen..
ik begrijp van mezelf ook niet waarom ik nog een sprankeltje hoop heb op jannah terwijl ik een messed up persoon ben

13-10-2013, 13:34
http://m.youtube.com/watch?v=naAe6B11n7Q&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DnaA e6B11n7Q
Worry about the future

Ik ben momenteel in marokko en je zou de ken dat enkel in de zomer bedelaars zijn en dien alsof.
Maar nee arm en rijk ligt hier op elkaar elke 5 meter zie je iemand bedelen jong oud vrouw man het is ongelofelijk hoeveel armen e. Kapotte mensen er zijn hier.. Moge Allah hun bijstaan..

En je ziet weinig tot bijna niemand geld trekken of iemand die op terras zit te eten zijn eten delen met een behoeftige..

En laat ik het al helemaal niet hebben over die illigale Zwarte afrikanen die hier rond zwerven vrouwen met baby's en volwAssen mannen.
Letterlijk NIEMAnD maar dan ook niemand geeft ze iets

Dus dat

13-10-2013, 13:37
Ik geef altijd al is het niet veel of koop een broodje en wat te drinken voor ze marokaan of afrikaan maKt me niet uit.

Ik denk altijd stel het is een engel in mensgedaante die jou komt testen wa Allahu A3lem
We kennen de hadieth van de kale en blinde man en nog 1 man die werden getest

WalAkien
Je kan ze niet allemAal helpen

13-10-2013, 13:52
en dan heb je marokko nog... die hun land willen veranderen maar niet bij zichzelf beginnen..
Denken ze gaan 't land positief veranderen door een zoen-protest

29-11-2013, 01:23
Bedelen in de Moskee! - Shaykh Zayn al-'Aabideen Bilaafreej

http://www.youtube.com/watch?v=BsNCztb-TJI&feature=player_detailpage

29-11-2013, 01:27

maar dat ze hebben van de eerste rij hebben weg gestuurd dat is te te te te te te erg en dat niemand er wat van zij dat begrijp ik helemaal niet