Bekijk volle/desktop versie : hoe werkt zo een snelkookpan met draaiknop



Pagina's : [1] 2

12-10-2013, 19:35
heb er vandaag ene gekocht ,is zo een marokaanse snelkookpan,niet die moderne, je moet aan het deksel draaien voor dicht te doen,en heeft zo een mandje erin.

ik wil weten hoe ik nu daar vlees in moet maken.
hoe lang duurt het

12-10-2013, 22:07


ik weet echt niet ; van toen ik eens in een keuken zag hoe zo een pot open knalde (deksel) & de keuken zelf marmita werd ; grote trauma aan overgehouden

gebruik gewoon normale kookpot?

12-10-2013, 22:23
Vlees als het niet al te dik is gesneden is een half uur genoeg. Kan ook n uur dan word die heerlijk zacht. Sinds ik snelkookpan gebruik ben ik er verslaafd aan. Doe er bijna alles is,lekker snel. Hoe bedoel je een mandje erin?

12-10-2013, 22:38
Misschien heb je rollator gekocht als het een mandje heeft

13-10-2013, 21:16


ik doe dus het vlees erin ,samen met ajuinen enzo direct of pas erna?

13-10-2013, 21:21
En als je dan met groenten of iets wil doen. Zit je dan niet de hele tijd te kloten met dat ding. Ik vind het maar eng. Idee dat het in je gezicht kan ontploffen.

13-10-2013, 21:22

Citaat door StreetChic:
ik weet echt niet ; van toen ik eens in een keuken zag hoe zo een pot open knalde (deksel) & de keuken zelf marmita werd ; grote trauma aan overgehouden

gebruik gewoon normale kookpot?
Hier nog 1 geen flauw benul hou het maar bij een simpele kookpot.
Heb er ook een trauma aan overgehouden,heb er 1 tegen mijn smoel gekregen in mijn pubertijd.

13-10-2013, 21:25
ik durf dat ding niet te kopen, straks gebeurd er wat ofzo. dan wacht ik nog liever wat langer op het eten.

13-10-2013, 21:26

Citaat door vaderhartje:
Hier nog 1 geen flauw benul hou het maar bij een simpele kookpot.
Heb er ook een trauma aan overgehouden,heb er 1 tegen mijn smoel gekregen in mijn pubertijd.
pff erg hoor ; lykt me geen grap ook het idee dat zoiets gewoon kan ontploffen Allahyehfed ; van wat ik zag was alleen die deksel plafond in geknald maar ik hoor zelfs dingen van hele pot die explodeert Allahyehfed beter gewone pot & iets meer sbar wat maakt het uit

13-10-2013, 21:27
Dat mandje gebruik je om je groente in te stomen
Maar dat heb ik nooit gebruikt
De snelkookpan vind ik iedeaalvoor vlees
Zo klaar het is dus gewoon vlees eerst met uien en olie en kruiden laten pruttelen
Daarna de pan met water vullen tot dat iets bedekt is maar niet helemaal!
Dichtdraaien
Als je merkt dat de pan dus echt lawaai Maakt dan weet je dat het bezig is met koken
Ongeveer 20 tot 30 minuten en je eten is klaar
Dus vuur uit doen even laten rusten
Dan na een kwartier de Pan voorzichtig open doen en heerlijk zacht vlees
Dus let op de pan niet meteen open maken als je vuur uit hebt maar echt even met rust laten
!!!!!!!
Als er nog wat water in zit kun je laten pruttelen totdat de saus lekker wat dikker wordt
Ik houd niet van waterige saus

13-10-2013, 21:28

Citaat door StreetChic:
ik weet echt niet ; van toen ik eens in een keuken zag hoe zo een pot open knalde (deksel) & de keuken zelf marmita werd ; grote trauma aan overgehouden

gebruik gewoon normale kookpot?
bedoelde je het deksel open knalde,was dit zonder reden of omdat je aan de draaiknop was gekomen

13-10-2013, 21:30
lijkt gemakkelijk,

en er moet altyd veel water in? of niet?
Citaat door samgirl:
Dat mandje gebruik je om je groente in te stomen
Maar dat heb ik nooit gebruikt
De snelkookpan vind ik iedeaalvoor vlees
Zo klaar het is dus gewoon vlees eerst met uien en olie en kruiden laten pruttelen
Daarna de pan met water vullen tot dat iets bedekt is maar niet helemaal!
Dichtdraaien
Als je merkt dat de pan dus echt lawaai Maakt dan weet je dat het bezig is met koken
Ongeveer 20 tot 30 minuten en je eten is klaar
Dus vuur uit doen even laten rusten
Dan na een kwartier de Pan voorzichtig open doen en heerlijk zacht vlees
Dus let op de pan niet meteen open maken als je vuur uit hebt maar echt even met rust laten
!!!!!!!
Als er nog wat water in zit kun je laten pruttelen totdat de saus lekker wat dikker wordt
Ik houd niet van waterige saus

13-10-2013, 21:31


oja,als het bijna klaar is,dan moet ik dat knopje van stoom toch aftrekken ,dat de stoom eruit gaat en dan pas openmaken

13-10-2013, 21:46

Citaat door hafsa82:
bedoelde je het deksel open knalde,was dit zonder reden of omdat je aan de draaiknop was gekomen
was niet by my gebeurd maar ex schoonmoeder ik weet echt niet hoe dat kwam want ik weet niet hoe die dingen werken ; ik weet wel dat keuken marmita was geworden pffff ik ga nooit van me leven snelkookpot gebruiken

13-10-2013, 21:50
enge pan mij lijkt... langzaam koken is wel lekkerder maar snel is makkelijk natuurljik

Pagina's : [1] 2