Bekijk volle/desktop versie : feest salade



Pagina's : [1] 2 3

12-10-2013, 15:44
Ik ga denk ik zo boodschappen doen voor een feestsalade voor de dag van el aid..

Ik weet ongeveer wat ik moet halen maar goed dat is altijd zo standaard..

Dit ga ik halen. .
Rijst
Aardappelen
Mais korrels
Wortels
Sperziebonen
Rode bieten
Tonijn
Olijven
Augurken
Zilver uitjes
Feta of mozerella kaas

Dit is het ong o ja ga ook pasta bij doen..

Hebben jullie nog tips wat ik er bij kan doen

12-10-2013, 15:58


Zalm, garnaaltjes up voor ons

12-10-2013, 16:03

Citaat door GewoonIk:
Zalm, garnaaltjes up voor ons


Ik wil eigenlijk alleen de tonijn gebruiken in de salade anders wordt het een vis salade..

12-10-2013, 16:06

Citaat door Sensuall:
Ik wil eigenlijk alleen de tonijn gebruiken in de salade anders wordt het een vis salade..
ok! Ik wil er meer een vissalade van maken! Ik dacht zelf aan rijst met tonijn etc, aardappelen met zalm, gewone salade ( sla, komkommer, garnaaltjes, etc) en dan verder moet ik nog inspiratie opdoen hier( hoop ik)

12-10-2013, 16:08


Garnalen voor de decoratie

12-10-2013, 17:02
Wil je zo een grote schaal maken?

12-10-2013, 17:05
kappertjes
mini mozarella
die zakjes sladressing die je moet aanmaken met olie en azijn
surimisticks?
charcuterie
advocado om te vullen
genoeg mayo ofcourse
baby mais etc

12-10-2013, 17:18

Citaat door _DiepOngelukkig:
Wil je zo een grote schaal maken?
Ja er zullen veel eters zijn. ..

12-10-2013, 17:19

Citaat door hummeltje:
kappertjes
mini mozarella
die zakjes sladressing die je moet aanmaken met olie en azijn
surimisticks?
charcuterie
advocado om te vullen
genoeg mayo ofcourse
baby mais etc
Wat is charcuterie?

Ja baby mais is en goed idee.. die dingen zijn zo lekker

12-10-2013, 18:11
leuk ideeee

12-10-2013, 19:38
charcuterie is bijvoorbeeld die salami plakjes van kip of kalkoek bijvoorbeeld
die kun je vullen en oprollen
sateprikker erdoor en op je salade doen

12-10-2013, 19:54
cherry tomaatjes met feta kaas, komkommer.

misschien iets met groen/rode paprika ?

yofresh calve is lekkere saus samen met die groene zakje van calve die je moet aanmaken.

12-10-2013, 20:03


Recept van de rijstsalade:

Rijst koken en afgieten. Even laten afkoelen in de koelkast tot ie wat kouder en steviger van structuur is. Dan voeg je een paar eetlepels mais, een blikje tonijn (in olie), zout, 2 eetlepels mayo en yoghurt dressing toe. Dit alles goed mengen en zet het geheel in de koelkast om verder af te koelen tot het klaar is om geserveerd te worden.

Aardappelsalade:

Aardappels schillen, in blokjes snijden en koken in water met zout. Doe er 2 eieren bij (dus koken in dezelfde pan als de aardappelblokjes) en laat dit gaar worden.
Afgieten en even af laten koelen. Dan snijd je augurkjes en de 2 eieren in kleine blokjes en dit doe je bij de aardappeltjes.
Voeg zout, peper en yoghurt dressing toe.
Laat dit ook verder afkoelen in de koelkast voordat je het serveert.
Wortelsalade:

Wortels schillen en in stukjes snijden. Dit koken met zout tot het gaar is. Dan doe je er wat kosbar/m3aknous, zout, (zonnebloem)olie en azijn bij. Goed mengen en koel bewaren tot je het gaat serveren

Surimi/feta salade:

Snijd wat surimi in blokjes en meng het met cherrytomaatjes (die je door de helft hebt gesneden), groene of zwarte olijfjes en blokjes fetakaas. Doe er wat azijn en olijfolie bij en meng het goed door elkaar. Ik heb er geen zout bij gedaan, omdat de olijfjes al zoutig zijn van zichzelf. Maar naar je eigen smaak kan je het toevoegen.

Bietensalade:

1 pot bietenschijfjes goed uit laten lekken. Ik snij ze meestal nog in stukjes, maar hoeft niet. Doe er wat kosbar/m3aknous, zout, olie en azijn bij. Soms doe ik er nog een klein gesnipperd uitje bij, maar het kan ook gewoon zonder. Hetzelfde als de wortelsalade eigenlijk, dus zeer makkelijk.

Afwerking en decoratie:

[B]Gebruik een mooi groot bord. In het midden heb ik de rijstsalade gedaan. Eerst een bakje ingevet met olie, gevuld met de rijst en op het gebord gekiept.

Daaromheen doe je kleine schepjes van de rest van de salade, augurkjes etc. Het geheel afmaken met grote garnalen.

Het eindresulaat is HEERLIJK

Ik maak deze

12-10-2013, 20:09
leuke ideeën meiden hier heb ik zeker wat aan..

12-10-2013, 20:11
Als je echt lekkere mozzarella wil gebruiken in je salade, neem dan buffelmozzarella. Duur, maar erg lekker!

Pagina's : [1] 2 3