Bekijk volle/desktop versie : Helft Marokkaanse rijkdom in slechts vier regio's



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

11-10-2013, 18:09
Vier Marokkaanse regio's zijn verantwoordelijk voor bijna de helft van de nationale rijkdommen in Marokko.





Dat meldt de krant L'Opinion op basis van cijfers van de Hoge Planningscommissie. Marokko bestaat uit 16 regio's maar als het gaat om de verspreiding van rijkdom blijkt dat vier regio's 48,9% van de nationale welvaart 'bezit'. Daarbij is uitgegaan van het bruto binnenlandsproduct. Grand Casablanca herbergt het grootste deel met 19,8% terwijl regio Rabat-Salé-Zemmour volgt met 12 procent.

Chaouia-Ouardigha volgt met 8,8% en Marrakech-Tensift-Al Haouz completeert de top vier met 8,3%. Het nationale gemiddelde van het BBP in regio's is gemiddeld met 5% gestegen.

11-10-2013, 19:58


Ik vind nog meevallen als je nagaat dat 3 grootste steden daar zitten en daar ruim 10 miljoen mensen wonen: ruim 33% van bevolking. Zon oneerlijke verdeling is het niet

11-10-2013, 20:46
Volgens hebben Marokkanen in regio Nador El hoceima ook heeeeeeeeel goed . Weinig tot geen bedelaars.


12-10-2013, 00:35
wat een mooie ezel! Die is vast 250.000 euro waard op die foto



12-10-2013, 06:02


Wat mij hier opvalt is dat Nador en el houceima mensen hier echt denken dat Marokko om hen draait, maar volgens de cijfers draagt het streek weinig aan de Marokkaanse economie, ja nu met Saidia en Markicha wel inscha%u2019allah, dus nu wel een streek in ontwikkeling hmdlh. Ik zou zeggen ga op onderzoek en vergeet dat achterlijke gedachte van Berber/Amazigh/Arabier gedachte, ik noem het de valse trots, dat is een virus die door de Spaanse/Franse regime is achtergelaten, hebben ze bedacht voor de oorlog van toen, en wij zij zo dom dat we tot de dag van vandaag er in trappen


12-10-2013, 13:31
Als bevolking alles accepteert, dan horen ze er ook niet over te klagen.

12-10-2013, 16:49
Zwart staat regio Tanger-Tetouan-sebta op 1, Nador-elhoucima-mellila op 2


12-10-2013, 18:14

Citaat door Settoutimo:
Wat mij hier opvalt is dat Nador en el houceima mensen hier echt denken dat Marokko om hen draait, maar volgens de cijfers draagt het streek weinig aan de Marokkaanse economie, ja nu met Saidia en Markicha wel inscha%u2019allah, dus nu wel een streek in ontwikkeling hmdlh. Ik zou zeggen ga op onderzoek en vergeet dat achterlijke gedachte van Berber/Amazigh/Arabier gedachte, ik noem het de valse trots, dat is een virus die door de Spaanse/Franse regime is achtergelaten, hebben ze bedacht voor de oorlog van toen, en wij zij zo dom dat we tot de dag van vandaag er in trappen

jij hebt gesproken!

Citaat door ATHALAS:
Casablanca is opgebouwd uit voornamelijk floes van soessis, en rabat is een mix van imazighen.

uit welke bijbel jij het vandaan? Bron?

Citaat door ATHALAS:
Casablanca heb je een grote kloof tussen arm en rijk, in al hoceima en nador is dit juist niet het geval.

dat is overal zo..triest hoe men snel een conclusie trekt!

12-10-2013, 20:39
Al is het overgenomen door eskimo's. Het gaat hier om het feit dat de meeste rijkdom is geconcentreerd in 4 regio's. Punt


13-10-2013, 02:26
Casa heeft meer dan 7 miljoen inwoners wat verwacht je dan? Het heeft de meeste mooie huizen en de meeste ghetto's


13-10-2013, 09:02

Citaat door Moltaziem:
wat een mooie ezel! Die is vast 250.000 euro waard op die foto




Past zo niet in dat straatbeeld... lijkt wel een ruimteschip.

13-10-2013, 09:25
Ze moeten eens onderzoek doen naar welke bevolkingsgroep het meeste in het melk te brokkelen hebben. 80% in handen van chleu7 schat ik ongeveer. Jammer dat we een onderdeel vh corrupte regime in Rabat zijn, anders was onze streek allang Dubai voorbij gestreeft.

13-10-2013, 09:42



Citaat door An_cat_dubh:
Al is het overgenomen door eskimo's. Het gaat hier om het feit dat de meeste rijkdom is geconcentreerd in 4 regio's. Punt

wAllahila

13-10-2013, 15:16
Daarom moet je een arabier gewoon op ze bek slaan, en al om het feit dat het een arabier is.
Met hun grote bek op internet tfoe

13-10-2013, 17:35

Citaat door Poesjee:
Wat een bullshit, de riffijnen hebben marokko opgezet, arabieren zijn stelletje bedelaars



wat hebben de meeste soubhnallah virus!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9