Bekijk volle/desktop versie : Badr Hari beroept zich op zwijgrecht



Pagina's : [1] 2

10-10-2013, 14:05
Badr Hari wil niets zeggen over de verdenkingen tegen hem en beroept zich op zijn zwijgrecht.



"Er is geen plooi op mijn lichaam die nog van mij is, ik wil daar geen voeding meer aan geven", zei de kickbokser donderdagmiddag in de Amsterdamse rechtbank. "Ik heb de afgelopen jaren zo veel dingen gehoord en gezien en wat over mij is geschreven is soms wel eens verzonnen", vervolgde de 28-jarige Hari. "Ik kan het niet meer en heb ook geen behoefte meer mijzelf uit te zien glijden. Ik ga niets meer zeggen." Zijn advocaten hebben hem dat aangeraden.

De voorziter van de rechtbank vindt de aankondiging van Hari 'spijtig'. " De rechtbank zou het gesprek graag voeren, maar respecteert de beslissing. "U bent een bekende Nederlander geworden. Hoge bomen vangen veel wind." Zonder pers en publiek had hij de rechter zeker te woord gestaan, zei Hari. Maar dat kan niet, zei de rechter, die eraan toevoegde dat het erop lijkt dat de helft van Nederland voor, en de andere helft tegen Hari is.

Het OM verdenkt de vechtsporter van acht geweldsdelicten. De zwaarste aanklacht, de poging tot doodslag van zakenman Koen Everink in de Amsterdam Arena vorig jaar juli, wordt later behandeld omdat nog zes politiemensen worden gehoord. Twee van hen worden donderdagmiddag ondervraagd over het onderzoek in de Arena, de anderen volgen later. De rechtbank is donderdagmiddag begonnen met de behandeling van de zeven andere geweldsdelicten die Hari ten laste zijn gelegd.

Hari was vrij onrustig onder het luisteren naar het wat monotone verhaal van de rechter, die de gebeurtenissen beschreef en de getuigenissen opsomde. De rechter zei het jammer te vinden dat ze gezien Hari's beroep op het zwijgrecht geen vragen kon stellen.

Soms trok Hari met zijn schouder, alsof zijn pak niet lekker zat, dan weer peuterde hij in zijn neus of geeuwde schijnbaar verveeld. Geregeld boog hij zijn hoofd naar beneden terwijl hij luisterde en af en toe keek hij achterom de zaal in. Ook maakte hij regelmatig bewegingen met zijn mond en neus.

10-10-2013, 15:26



Citaat door T-ibn-ziyad:
wat misgunners zeg..

laat die jongen met rust en hou op met overdrijven..

die RTL boulevard echt jongen...pfff zooo veel haat drupelt als een buitenlander succes boekt.

Hij heeft het aan zichzelf te danken èh.

10-10-2013, 15:34
Ik vind het vreemd dat ie aangeeft dat er veel over hem verzonnen wordt, maar de kans laat lopen om voor eens en altijd onder ede de waarheid te vertellen.

Ik hoop dat Badr snel vrij komt en eindelijk rust vindt in zijn hoofd. Ik wil nog heel lang van zijn gevechten kunnen genieten namelijk. Wat een baas is het in de ring, en hoe eeuwig zonde dat hij kennelijk af en toe kortsluiting heeft in zn hoofd

10-10-2013, 15:34
HEEJ WTF MAN ROT OP MET DEZE SLETJE HEEL MAROKKO.NL ZIT VOL MET HEM TFOE


10-10-2013, 15:36



Citaat door T-ibn-ziyad:
ook beetje overdrijven van media..

holigans slaan weekelijks mensen in elkaar

Hooligans zijn vaak een zooitje ongeregeld die zich een beetje klemzuipen en vervolgens de boel op stelten zetten. Badr als bekende en goede sporter heeft een soort van voorbeeldsfunctie. Daarbij dien je je handjes buiten de ring thuis te houden. Genoeg sporters die zich weten te gedragen, het goed doen en verder niet non stop negatief in het nieuws komen, zoals meneer Hari.

10-10-2013, 15:46

Citaat door T-ibn-ziyad:
voorbeeldfunctie?? vor wie? niet voor nederlanders in iedergeval.
want hij komt voor marokko op. dus daar valt je voorbeeldfunctie AF.
Voor Marokkanen dus. Dat was niet zo lastig om uit te vinden toch?


Citaat:

dus nederland moet met hem normaal omgaan punt.. het doet gewoon pijn dat hij met nichtje van CRUIJF gaat. dat kunnen ze niet accepteren voraal die oude manntjes die RUD GULIT als een GOD beschouwen..

klinkt heel gek maar zij voelen net alsof hij hun vrouw of dochter bangtt al die nederlanders.
Nederland gaat normaal met hem om. Hij krijgt een eerlijk proces; wat moet Nederland nog meer doen volgens jou?

10-10-2013, 15:48

Citaat door T-ibn-ziyad:
voorbeeldfunctie?? vor wie? niet voor nederlanders in iedergeval.
want hij komt voor marokko op. dus daar valt je voorbeeldfunctie AF.

dus nederland moet met hem normaal omgaan punt.. het doet gewoon pijn dat hij met nichtje van CRUIJF gaat. dat kunnen ze niet accepteren voraal die oude manntjes die RUD GULIT als een GOD beschouwen..

klinkt heel gek maar zij voelen net alsof hij hun vrouw of dochter bangtt al die nederlanders.


Net zoals bekende voetballers. Genoeg jonge jongetjes die daar tegenop kijken en als grote voorbeeld of held zien. Zo ook bij Badr. Je dient gewoon een goed voorbeeld te geven en je te gedragen, net zoals elk ander. Badr is een agressieve man, daar heeft niemand wat aan. Hij dient berecht te worden voor zijn daden. En die heeft hij zelf veroorzaakt. De media weet de boel altijd wat aan te dikken, zorgt voor sensatie en sensatie trekt mensen. Maar als Badr zich rustig had gehouden, was het nooit zover gekomen.

10-10-2013, 15:55

Citaat door LaNerdette:
Hooligans zijn vaak een zooitje ongeregeld die zich een beetje klemzuipen en vervolgens de boel op stelten zetten. Badr als bekende en goede sporter heeft een soort van voorbeeldsfunctie. Daarbij dien je je handjes buiten de ring thuis te houden. Genoeg sporters die zich weten te gedragen, het goed doen en verder niet non stop negatief in het nieuws komen, zoals meneer Hari.
Tuurlijk, maar vergeet niet dat vechtsporters zovaak uitgedaagd worden. En wat had hij moeten doen als zo'n Koen zijn vriendin dronken ging vernederen. Hoofd naar beneden en doorlopen?

10-10-2013, 15:57

Citaat door Murrie:
Tuurlijk, maar vergeet niet dat vechtsporters zovaak uitgedaagd worden. En wat had hij moeten doen als zo'n Koen zijn vriendin dronken ging vernederen. Hoofd naar beneden en doorlopen?
In ieder geval niet mishandelen zoals hij heeft gedaan. Weerwoord geven en ontwijken.

10-10-2013, 16:00

Citaat door LaNerdette:
In ieder geval niet mishandelen zoals hij heeft gedaan. Weerwoord geven en ontwijken.
Wat voor weerwoord?? Menr Koen wilt u afblijven van mijn vrouw en niet uitmaken voor h.oer?

Zoiets?? Kom op!!

Jij als vrouw zal toch ook vaak van die vervelende dronken mannen meegemaakt hebben. Die denken wat voor te stellen en handtastelijk enzo worden.

10-10-2013, 16:00

Citaat door Murrie:
Tuurlijk, maar vergeet niet dat vechtsporters zovaak uitgedaagd worden. En wat had hij moeten doen als zo'n Koen zijn vriendin dronken ging vernederen. Hoofd naar beneden en doorlopen?
Ja. Dan ga je geen mensen slopen. Dat is altijd strafbaar.

10-10-2013, 16:03

Citaat door Globi:
Ja. Dan ga je geen mensen slopen. Dat is altijd strafbaar.
Klopt ik ontken ook niet dat het niet strafbaar is.

10-10-2013, 16:07



Citaat door Murrie:
Wat voor weerwoord?? Menr Koen wilt u afblijven van mijn vrouw en niet uitmaken voor h.oer?

Zoiets?? Kom op!!

Jij als vrouw zal toch ook vaak van die vervelende dronken mannen meegemaakt hebben. Die denken wat voor te stellen en handtastelijk enzo worden.
Ja wat dan, iemand helemaal slopen is wel de oplossing? Duidelijk maken dat het je stoort, daar heb je je vuisten niet voor nodig. En twee kemphanen tegenover elkaar.. dan heb je al snel dat men op de vuist gaat. Badr kent zijn krachten en grenzen niet. Geen zelfbeheersing.

Als vrouw ontwijk je zulke mannen gewoon en als ze niet ophouden dan is er altijd wel een vriend die de dronkelap apart neemt en hem duidelijk maakt te stoppen.

10-10-2013, 16:09

Citaat door LaNerdette:
Ja wat dan, iemand helemaal slopen is wel de oplossing? Duidelijk maken dat het je stoort, daar heb je je vuisten niet voor nodig. En twee kemphanen tegenover elkaar.. dan heb je al snel dat men op de vuist gaat. Badr kent zijn krachten en grenzen niet. Geen zelfbeheersing. Als vrouw ontwijk je zulke mannen gewoon en als ze niet ophouden dan is er altijd wel een vriend die de dronkelap apart neemt en hem duidelijk maakt te stoppen.
Helaas werkt het niet zo. Bij veel vrouwen kan je rustig aangeven dat het je stoort enzo.

Ik weet dat het fout is, maar het is en blijft de taak van de man om zijn vrouw te beschermen.

10-10-2013, 16:14

Citaat door Murrie:
Helaas werkt het niet zo. Bij veel vrouwen kan je rustig aangeven dat het je stoort enzo.

Ik weet dat het fout is, maar het is en blijft de taak van de man om zijn vrouw te beschermen.
Uhu.. daar zijn we het over eens, maar niet op zo'n manier. Voor je vrouw of vriendin opkomen prima. Maar op zo'n manier blijft fout.

Pagina's : [1] 2