Bekijk volle/desktop versie : Geslagen worden door de moeder



Pagina's : [1] 2 3

10-10-2013, 09:19
Ik ben serieus geschrokken heb deze ochtend slaag gekregen van mijn moeder.
had een discussie met mijn zusje het liep uit de hand omdat ze me uitschold met name voor xxxx.
Discussie ging over haar kledij wat niet goed viel te praten omdat ze namelijk vol is van lichaamsbouw.
Ik ben zo boos dat ik spontaan in tranen ben uitgebarst.
Mijn moeder klaagd continu bij mij over mijn zussen als ik hen erop aanspreek dan schiet ze weer meteen in verdediging.

Waarom kan ik gewoon niet verder met mijn leven,mijn moeder moet maar iets zeggen of ik laat alles uit de handen vallen.
Om haar tevreden en gelukkig te houden ondanks altijd de schuld te krijgen.

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb alhamdoellillah,zou ze nooit in deze land willen opvoeden.

10-10-2013, 09:23


ik snap niet dat jij met je zusjes bemoeit
laat ze aantrekken wat ze willen aangezien ze geen nette opvoeding hebben gekregen je ouders
ga nu maar uithuilen

10-10-2013, 09:28
Vindt het heel erg vervelend voor je......je probeert je moeder tegemoet te komen door je zussen aan te spreken op hun gedrag...dit op verzoek van je moeder.....maar om daarna de boeman te zijn en je moeder die het niet voor je opneemt...is wel een kwalijke zaak.

Een ding is duidelijk....in alle zaken of gevallen.....diegene die de 'boodschap' moet overbrengen is altijd de gebeten hond....wat je ook doet het is nooit goed of voldoende.

Leer een wijze les hieruit.....bemoei je er gewoon niet mee.....de eerstvolgende x dat je moeder weer bij je klaagt....geef je gewoon aan dat je ook niks kunt doen en dat zij dit beter rechtstreeks met je zus kan bespreken.

10-10-2013, 09:28

Citaat door ikbengetrouwd:
ik snap niet dat jij met je zusjes bemoeit
laat ze aantrekken wat ze willen aangezien ze geen nette opvoeding hebben gekregen je ouders
ga nu maar uithuilen
Hoezo jouw eerste zin? Het is haar zus dus ze mag best mee bemoeien en hun wijzen op hun fout!
Je hoort elkaar namelijk te behoede van hun fouten, dat is ook wat onze deen ons verteld.

Je kan niet van ieder fout de schuld geven aan de ouders, uiteindelijk zijn wij allemaal verantwoordelijk voor onze eigen keuze.
Je ouders kunnen je alleen sturen, maar als het kind zo koppig is dan kan je er als ouders weinig aan doen ze doen al vaak hun best.

@TS: Meid vind het erg om te lezen, maar ja misschien wist je moeder ook niet hoe te handelen.
Allah ie 3tiliek sbarm je hebt je plicht gedaan door hun te wijzen op hun fouten laat de rest maar aan hun zelf over

10-10-2013, 09:35


je hebt gelijk dat je hun hebt aangesproken,maar met ruzie maken ,maak je het erger.
dat je moeder zo reageerde ,dat is te ver,maar ja,het blijft je moeder.
doe dua voor hun,insha allah komt het goed.

10-10-2013, 09:39

Citaat door DiaDya:
Vindt het heel erg vervelend voor je......je probeert je moeder tegemoet te komen door je zussen aan te spreken op hun gedrag...dit op verzoek van je moeder.....maar om daarna de boeman te zijn en je moeder die het niet voor je opneemt...is wel een kwalijke zaak.

Een ding is duidelijk....in alle zaken of gevallen.....diegene die de 'boodschap' moet overbrengen is altijd de gebeten hond....wat je ook doet het is nooit goed of voldoende.

Leer een wijze les hieruit.....bemoei je er gewoon niet mee.....de eerstvolgende x dat je moeder weer bij je klaagt....geef je gewoon aan dat je ook niks kunt doen en dat zij dit beter rechtstreeks met je zus kan bespreken.
Awel zoals je het hier verwoord zo is het al jaren dat ik op verzoek van mijn moeder moet ingrijpen.
Als ik het doe slaat ze helemaal om en schiet ze uit haar krammen.
Zo voel ik me echter ook wel een gebeten hond.
Telkens zweer ik me er niet meer mee te moeien maar ik kan mijn moeder niet zo aanzien hoe zij aftakeld na al hetgeen ze voor haar kinderen heeft gedaan.

10-10-2013, 09:49

Citaat door Daydreamster_:
Hoezo jouw eerste zin? Het is haar zus dus ze mag best mee bemoeien en hun wijzen op hun fout!
Je hoort elkaar namelijk te behoede van hun fouten, dat is ook wat onze deen ons verteld.

Je kan niet van ieder fout de schuld geven aan de ouders, uiteindelijk zijn wij allemaal verantwoordelijk voor onze eigen keuze.
Je ouders kunnen je alleen sturen, maar als het kind zo koppig is dan kan je er als ouders weinig aan doen ze doen al vaak hun best.

@TS: Meid vind het erg om te lezen, maar ja misschien wist je moeder ook niet hoe te handelen.
Allah ie 3tiliek sbarm je hebt je plicht gedaan door hun te wijzen op hun fouten laat de rest maar aan hun zelf over
Op zulke commentaar van ts ikbengetrouwd doe ik zelfs niet de moeite om te reageren.
Aan de hand van haar reactie is het wel duidelijk met welke soort ik te maken heb,die laten we gewoon doen.
Kan er zo kwaad van worden dat ze altijd weer de schuld geven aan de ouders,uw reactie hierboven is dan ook wel de waarheid.
Maar neen laten we de ouders schuld geven van al hun fouten zodat ze in alle vrijheid onrespecloos door het leven kunnen gaan.

Als ze zich maar daarom goed kunnen voelen.

10-10-2013, 09:56
Dus jouw moeder klaagt over het gedrag van je zussen, je ziet dat ze eronder lijdt. En wanneer je om die reden het voor je moeder opneemt, krijg jij klappen? Sorry, maar dan ben jij dom bezig. Als jouw moeder zo sterk is om jou te klappen, dan is ze niet zo zielig als jij wilt geloven.

Advies: bemoei je niet meer met het huishouden van je moeder. Zorg op andere vlakken goed voor je moeder (administratie, doktersbezoeken enz.) en leef verder je EIGEN leven.

10-10-2013, 09:56
Waarschijnlijkliep de ruzie tussen jou en je zussen vanmorgen zo uit de hand dat het je moeder teveel werd.
Jammer dat het zo gelopen is.

Als jij weet dat je moeder zo kan reageren moet je proberen het anders aan te pakken.
Je hebt gelijk dat je je zussen corrigeert je wilt immers het beste voor ze.
Jij weet het beste hoe je met je zussen om moet gaan.
Mischien helpt het als je ze leert waarom ze zo niet de straat op moeten, en denk niet het gaat je lukken in 1 dag

Zorg wel voortaan dat je ruzies op de vroege ochtend vermijd
En wat je zegt over je moeder dat je altijd klaarstaat meteen, Moge Allah je daarvoor belonen.
Jij weet wat de waarde van je moeder is, heb geduld

10-10-2013, 09:57
Ik herken dit en geloof mij meid, als jij uit huis gaat zal jouw moeder meer respecteren en om hulp vragen.

Voor nu negeren wat de rest doet..

10-10-2013, 09:59

Citaat door Tameghnest:
Dus jouw moeder klaagt over het gedrag van je zussen, je ziet dat ze eronder lijdt. En wanneer je om die reden het voor je moeder opneemt, krijg jij klappen? Sorry, maar dan ben jij dom bezig. Als jouw moeder zo sterk is om jou te klappen, dan is ze niet zo zielig als jij wilt geloven.

Advies: bemoei je niet meer met het huishouden van je moeder. Zorg op andere vlakken goed voor je moeder (administratie, doktersbezoeken enz.) en leef verder je EIGEN leven.
Dat laatste is ziekelijk advies.
Zowiezo kan het zijn dat haar moeder uit haar slof schoot omdat het uit de hand liep.
Niet correct maar goed het is en blijft je moeder.
Niet bemoeien met het huishouden, wat een lachertje . Net kind van 12. Safi ik ben boos dus ik ga niet meer afwassen

10-10-2013, 10:01

Citaat door vaderhartje:
Ik ben serieus geschrokken heb deze ochtend slaag gekregen van mijn moeder.
had een discussie met mijn zusje het liep uit de hand omdat ze me uitschold met name voor xxxx.
Discussie ging over haar kledij wat niet goed viel te praten omdat ze namelijk vol is van lichaamsbouw.
Ik ben zo boos dat ik spontaan in tranen ben uitgebarst.
Mijn moeder klaagd continu bij mij over mijn zussen als ik hen erop aanspreek dan schiet ze weer meteen in verdediging.

Waarom kan ik gewoon niet verder met mijn leven,mijn moeder moet maar iets zeggen of ik laat alles uit de handen vallen.
Om haar tevreden en gelukkig te houden ondanks altijd de schuld te krijgen.

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb alhamdoellillah,zou ze nooit in deze land willen opvoeden.

Laat het opvoeden aan je moeder over.. Simpel toch..

10-10-2013, 10:07



Citaat door vaderhartje:
Ik ben serieus geschrokken heb deze ochtend slaag gekregen van mijn moeder.
had een discussie met mijn zusje het liep uit de hand omdat ze me uitschold met name voor xxxx.
Discussie ging over haar kledij wat niet goed viel te praten omdat ze namelijk vol is van lichaamsbouw.
Ik ben zo boos dat ik spontaan in tranen ben uitgebarst.
Mijn moeder klaagd continu bij mij over mijn zussen als ik hen erop aanspreek dan schiet ze weer meteen in verdediging.

Waarom kan ik gewoon niet verder met mijn leven,mijn moeder moet maar iets zeggen of ik laat alles uit de handen vallen.
Om haar tevreden en gelukkig te houden ondanks altijd de schuld te krijgen.

Ik ben blij dat ik geen kinderen heb alhamdoellillah,zou ze nooit in deze land willen opvoeden.
Als je niet kunt opvoeden maakt het niet uit in welk land je niet kunt opvoeden Volgende keer als je moeder tegen je klaagt over haar kinderen zeg je dat je dat jij je er niet meer mee bemoeit en dat het haar taak is om op te voeden en niet die van jou.

10-10-2013, 10:09

Citaat door Hemdoulilah:
Dat laatste is ziekelijk advies.
Zowiezo kan het zijn dat haar moeder uit haar slof schoot omdat het uit de hand liep.
Niet correct maar goed het is en blijft je moeder.
Niet bemoeien met het huishouden, wat een lachertje . Net kind van 12. Safi ik ben boos dus ik ga niet meer afwassen

Hallo?! Als haar moeder inmenging in de opvoeding niet op prijs stelt, dan moet ze zich daar niet meer mee bemoeien. Is logisch toch? Ze kan haar moeder bijstaan op andere vlakken, maar niet meer op gebied van opvoeden.

Ps. Wat denk jij dat ik bedoelde met huishouden? De afwas enzo? Huishouden is in mijn beleving alles wat er binnen een gezin plaatsvindt. En als je goed had opgelet in mijn post, had je kunnen bedenken dat het hier om opvoeding ed gaat.

10-10-2013, 10:10
By the way, ts woont geeneens meer thuis...

Pagina's : [1] 2 3