Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Wat te doen tegen Aambeien( rebwasa)



09-10-2013, 20:42
Salaam iedereen,

IK heb een vraagje, wie van jullie kan mij helpen....
Ik heb nu al een hele lange tijd last van aambeien ook wel in het tmazight "rebwasa"genoemd..
ik ben langs de huis arts geweest en die kan mij niet helpen die zegt dat het wel van zelf weg gaat maar ik heb hier nu al ruim een 3 weken last van en het doet behoorlijk veel pijn, het is zelfs zo erg dat ik niet fatsoenlijk kan zitten...
Dus mijn vraag aan jullie is, is er iemand die hier oook mee te maken heeft (gehad).

BVD

10-10-2013, 19:05


Curanol zalf kopen in de apotheek!

12-10-2013, 15:28
Meid je miet ze gwn weg halen bij ziekenhuis

23-10-2013, 23:19
Hallo

Is het sinds recent ontstaan of heb je al een tijdje aambeien? En weet jezelf waardoor het is onstaan?
Bij sommige mensen helpen zetpillen, en bij de ander een zalf zoals lidocaine vaselinecreme.
Ik adviseer zelf lidocaine vaselinecreme als je ze niet wilt verwijderen.
Misschien is het een idee om dit voor te leggen aan je huisarts..

28-10-2013, 20:51


Ik heb het nu al meer dan anderhalf jaar. Het doet echt pijn. Maar ik hoop echt dat het ooit weggaat.

28-10-2013, 21:57
Hoe kun je zoiets voorkomen ?

28-10-2013, 22:04
Lidocaïnevaselinecreme is voor de jeuk en pijn kun je kopen bij de apotheek. Dat is eerste keus middel wat wordt aangeraden bij aambeien.

28-10-2013, 22:34

Citaat door jedjisNnador:
Salaam iedereen,

IK heb een vraagje, wie van jullie kan mij helpen....
Ik heb nu al een hele lange tijd last van aambeien ook wel in het tmazight "rebwasa"genoemd..
ik ben langs de huis arts geweest en die kan mij niet helpen die zegt dat het wel van zelf weg gaat maar ik heb hier nu al ruim een 3 weken last van en het doet behoorlijk veel pijn, het is zelfs zo erg dat ik niet fatsoenlijk kan zitten...
Dus mijn vraag aan jullie is, is er iemand die hier oook mee te maken heeft (gehad).

BVD

Je moet niet teveel persen en minder eten of zoveel mogelijk vloeibaar voedsel eten (dus geen brood, pasta etc) zodat je niet zo vaak naar wc hoeft. En wat ook helpt zijn die kussentjes terugduwen. Als je echt last blijft houden moet je ze weghalen. Dst gebeurd zonder verdoving. ......

Dus: niet teveel persen, veel vezels eten, dus groente en fruit zodat hlas het ware alles vanzelf naar buiten komt

28-10-2013, 22:38
Aambeien krijgen heeft vaak inderdaad te maken met voeding en hard persen..mensen met darmklachten hebben hierdoor du ook vaker last van aambeien.
Ook door erg gekruide pittige eten kun je meer last ervaren.

28-10-2013, 22:48

Citaat door Thuiszorg020:
Aambeien krijgen heeft vaak inderdaad te maken met voeding en hard persen..mensen met darmklachten hebben hierdoor du ook vaker last van aambeien.
Ook door erg gekruide pittige eten kun je meer last ervaren.

Probleem is dat bij anus 3 kussentjes zijn die ervoor zorgen dat het goed dicht is. Bij aanbijen is dat een kussentje na de kringspier komt en zo droog komt te staan en geklemd wordt.

07-11-2013, 21:49
Klopt, kunnen zelfs meerdere zijn. Maar de gehele oorzaak is dat de zwellichaampjes kunnen zakken door bijv hard persen wat men vaak doet bij verstopping. Dus eigenlijk zou men dan moeten kijken of de oorzaak te verhelpen is naast het gebruik van zalfjes.