Bekijk volle/desktop versie : Boycot werkt; ruim 70% zal niet slachten in Mechelen.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

09-10-2013, 12:25



Door een boycot zullen er in Mechelen nauwelijks schapen worden geslacht bij het Offerfeest volgende week. De moslims in de stad willen zo protesteren tegen de 'schapentaks'. Dat meldt de VRT.

Per schaap dat geslacht wordt, vraagt de stad Mechelen dit jaar 15 euro. Vorig jaar was dat nog gratis. Volgens Marc Hendrickx (N-VA), schepen van Diversiteit, kost de organisatie van de slachtvloeren en het afvoeren van het slachtafval "heel wat geld" en wordt daarom een bijdrage gevraagd.

Oproep
De Mechelse moslimverenigingen riepen hun leden vorige maand op geen schaap te slachten bij het Offerfeest, dat volgende week plaatsvindt. En die oproep blijkt gehoord te worden.

"Een drietal weken geleden is de verkoop hier stilgevallen" vertelt Schapenkweker Paul Van Der Auwera op het Radio 1-journaal. "Ik schat dat ik 30 à 35 schapen heb verkocht aan Mechelaren. Vorig jaar zijn er 260 tot 270 Mechelaren op mijn slachtvloer komen slachten."

Gift
De moskee Al Buraq gokt dat zo'n 70 procent van de Mechelse moslims dit jaar geen schaap zal slachten. Ze zullen wellicht een gift doen.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/1719519/2013/10/09/Boycot-Mechelse-schapentaks-werkt-70-procent-zal-niet-slachten.dhtml



En volgend jaar? Wat dan? Alsof die taks gaat worden afgeschaft. De enige die nu een loer word gelegd, wat eigenlijk ook wel positief is, zijn de boeren met hun belachelijke prijzen. Maar om daarvoor niet te slachten vind ik toch een beetje te gek voor woorden. Straks verstrijken er jaren en slacht er niemand meer, brr horrible.

09-10-2013, 12:30



Citaat door Black_Devil:



Door een boycot zullen er in Mechelen nauwelijks schapen worden geslacht bij het Offerfeest volgende week. De moslims in de stad willen zo protesteren tegen de 'schapentaks'. Dat meldt de VRT.

Per schaap dat geslacht wordt, vraagt de stad Mechelen dit jaar 15 euro. Vorig jaar was dat nog gratis. Volgens Marc Hendrickx (N-VA), schepen van Diversiteit, kost de organisatie van de slachtvloeren en het afvoeren van het slachtafval "heel wat geld" en wordt daarom een bijdrage gevraagd.

Oproep
De Mechelse moslimverenigingen riepen hun leden vorige maand op geen schaap te slachten bij het Offerfeest, dat volgende week plaatsvindt. En die oproep blijkt gehoord te worden.

"Een drietal weken geleden is de verkoop hier stilgevallen" vertelt Schapenkweker Paul Van Der Auwera op het Radio 1-journaal. "Ik schat dat ik 30 à 35 schapen heb verkocht aan Mechelaren. Vorig jaar zijn er 260 tot 270 Mechelaren op mijn slachtvloer komen slachten."

Gift
De moskee Al Buraq gokt dat zo'n 70 procent van de Mechelse moslims dit jaar geen schaap zal slachten. Ze zullen wellicht een gift doen.


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/article/detail/1719519/2013/10/09/Boycot-Mechelse-schapentaks-werkt-70-procent-zal-niet-slachten.dhtml



En volgend jaar? Wat dan? Alsof die taks gaat worden afgeschaft. De enige die nu een loer word gelegd, wat eigenlijk ook wel positief is, zijn de boeren met hun belachelijke prijzen. Maar om daarvoor niet te slachten vind ik toch een beetje te gek voor woorden. Straks verstrijken er jaren en slacht er niemand meer, brr horrible.
Inderdaad!

09-10-2013, 12:32
15 euro is toch niet zoveel? Gaan ze daardoor helemaal niet slachten?

09-10-2013, 12:35
voor 15€, schandalig!!!! Ons moeder heeft een schaap gekocht voor 180€ dat is toch helemaal ni duur! Elkaar ophitsen terwijl iedereen toch voor zichzelf betaald wat hij kan betalen!!!

09-10-2013, 12:35



Citaat door Derpina:
15 euro is toch niet zoveel? Gaan ze daardoor helemaal niet slachten?



Men is echt de weg kwijt....

09-10-2013, 12:36
Principekwestie en ze hebben groot gelijk. Daarbij krijgen de boeren subsidie per geslacht schaap van de gemeente.
Dit is gewoon geldklopperij en terecht dat er geprotesteerd word, ze laten van zich horen en laten blijken dat ze zich niet zomaar uit laten melken. Het verlies is uiteindelijk voor hen, al die boeren die met die schapen blijven zitten.



ps en we weten allemaal dat dit gewoon moslim pesterij is

09-10-2013, 12:39
echt belachelijk om daarom geen schaap te slachten..
wat een excuus zeg!!

09-10-2013, 12:40
aub zeg, 15€ is helemaal ni veel, als je weet hoeveel het slachten allemaal kost, en wat voor vuil we allemaal achter laten en dat de gemeentes zonder geld zitten. Ga je daarvoor wat verplicht is voor ons zo makkelijk weigeren te doen! en als de boer bij jou in de buurt belachelijke prijzen vraagt, zoek je gewn een andere. Genoeg die normale prijzen vragen. In Marokko stijgen de prijzen elk jaar tot 3X, toch klaagt niemand daar!

09-10-2013, 12:45

Citaat door OummInaya:
Principekwestie en ze hebben groot gelijk. Daarbij krijgen de boeren subsidie per geslacht schaap van de gemeente.
Dit is gewoon geldklopperij en terecht dat er geprotesteerd word, ze laten van zich horen en laten blijken dat ze zich niet zomaar uit laten melken. Het verlies is uiteindelijk voor hen, al die boeren die met die schapen blijven zitten.



ps en we weten allemaal dat dit gewoon moslim pesterij is


Even Serieus, het gaat hier om 15 euro....
En daarnaast is het een offer die je dient te doen en geen excuses van €15 euro aan belasting op te geven...

Ook al zijn het pesterijen, JUIST DAARDOOR DIENEN WIJ AAN ONZE SUNNAH TE HOUDEN!
Ze kunnen pesten wat ze willen, wij gaan slachten! Dat zou pas een protest zijn....

09-10-2013, 12:48
Hhahahahahhahaah

09-10-2013, 12:49
Heb geen respect voor die 70%....

Nog even en eid al adha wordt helemaal van de kalender gewist...

09-10-2013, 12:49

Citaat door Neda:
Even Serieus, het gaat hier om 15 euro....
En daarnaast is het een offer die je dient te doen en geen excuses van €15 euro aan belasting op te geven...

Ook al zijn het pesterijen, JUIST DAARDOOR DIENEN WIJ AAN ONZE SUNNAH TE HOUDEN!
Ze kunnen pesten wat ze willen, wij gaan slachten! Dat zou pas een protest zijn....
dat is wat ik bedoel in die andere topic niet iedereen is terecht arm en daarom niet slacht..

09-10-2013, 12:52



Citaat door Just-a-Female:
Heb geen respect voor die 70%....

Nog even en eid al adha wordt helemaal van de kalender gewist...
yep heb ik ook gezegd.. ik zou zweren als het om een ticket zou gaan dan zouden ze massaal 100euro bij zetten laastaan 15 waha..

09-10-2013, 12:54
Shaykh al-'Allaamah Saalih bin Fawzaan al-Fawzaan

Vraagsteller: Edele Shaykh, moge Allaah u succes schenken. Dit is een vraagsteller uit Nederland die zegt: Er is dit jaar een groep mensen opgestaan in ons land met een campagne om het offeren (schaap slachten op de dag van ‘ied) te boycotten..

Shaykh al-Fawzaan: wat?

Vraagsteller: Een groep mensen is dit jaar in ons land, Nederland, opgestaan met een campagne om het offeren te boycotten en dus niet te slachten, met als reden dat de prijzen [dit jaar] hoog zijn. Hij zegt, wat is uw advies aan de moslims daar (in Nederland)?



Shaykh al-Fawzaan: Het is aan de moslim die in staat is om te slachten, om te slachten. Wie in staat is om deze soennah tot leven te brengen en te slachten -dit ritueel is een grote gunst- hij dient dan te slachten. En hij kijkt niet om naar andere mensen.

Bron: Vraag van Team An-Nasieha aan Shaykh al-‘Allaamah Saalih al-Fawzaan tijdens zijn les ‘al-montaqa min aghbaar sayyid al-morsalien’ 28-09-2013

09-10-2013, 12:56

Citaat door Sneeuwvlokje.:
yep heb ik ook gezegd.. ik zou zweren als het om een ticket zou gaan dan zouden ze massaal 100euro bij zetten laastaan 15 waha..
Echt he, want een vakantie dat hebben ze verdiend! Maar ALLAH verdient deze offer blijkbaar niet.

Ik vind het al helemaal dom als zij dit zogenaamd alleen uit principes doen en dus eigenlijk wel het geld ervoor hebben. What about de principes van hun geloof, heb nooit ergens gehoord dat het haram om 15 euro extra neer te leggen voor een offer.

Pagina's : [1] 2 3 4 5