Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel tijd tussen handvragen & verlovigsfeest



Pagina's : [1] 2

08-10-2013, 11:36
Zoals de titel al zegt: hoeveel tijd zat er bij jullie tussen het handvragen en een verlovingsfeest (en verlovingsfeest-bruiloft)

Ik hoor heel veel uiteenlopende dingen, vandaar mijn interesse!

Xo

08-10-2013, 12:06


Ik vind persoonlijk een verlovingfeest echt nergens op slaan sorry, tenzij je heel lang moet wachten voordat de bruiloft plaatvind...

08-10-2013, 12:15

Citaat door Madame.k:
Ik vind persoonlijk een verlovingfeest echt nergens op slaan sorry, tenzij je heel lang moet wachten voordat de bruiloft plaatvind...


Ja klopt, dat vind ik ook. Tenzij je het klein houdt en thuis viert. Maar zoals je al zegt, als er veel tijd tussen zit dan is het wel te begrijpen.

Maar ik vroeg me gewoon af wat "normaal" was haha.

08-10-2013, 12:18

Citaat door MrsB:
Ja klopt, dat vind ik ook. Tenzij je het klein houdt en thuis viert. Maar zoals je al zegt, als er veel tijd tussen zit dan is het wel te begrijpen.

Maar ik vroeg me gewoon af wat "normaal" was haha.
Ik zou het indd beperkt houden hoor. Meer etentje. Je moet zelf ff kijken, kijk of je doet een klein 'verlovingfeestje' na je officiele trouw, of je doet het kort na je handvraging om je verloving bekend te maken.

08-10-2013, 12:32


2 weken om precies te zijn. Bij ons was het inderdaad ook meer een etentje gewoon gezellig thuis met de 2 families bij elkaar

08-10-2013, 12:35
2 weekjes in precies te zijn. Wij hebben het inderdaad klein en intiem thuis gevierd. Gezellig met de 2 families lekker eten...

08-10-2013, 14:16
Bij mij duurde het allemaal een paar dagen. M'n hand werd gevraagd in Marokko. Week later Verlovingsfeestje + voor de marokkaanse wet getrouwd. Bruiloft vindt Incha'Allah plaats over een paar maanden. Heb nog geen datum.

08-10-2013, 14:35

Citaat door Siraatje:
Bij mij duurde het allemaal een paar dagen. M'n hand werd gevraagd in Marokko. Week later Verlovingsfeestje + voor de marokkaanse wet getrouwd. Bruiloft vindt Incha'Allah plaats over een paar maanden. Heb nog geen datum.


Echt waar, wat snel mashallah.
Heb je je verlovingsfeest ook in marokko gehouden? Heb je het groots gevierd of klein gehouden?

Allahiekemel bighair Insha'Allah


08-10-2013, 14:50

Citaat door MrsB:
Echt waar, wat snel mashallah.
Heb je je verlovingsfeest ook in marokko gehouden? Heb je het groots gevierd of klein gehouden?

Allahiekemel bighair Insha'Allah

Ja verlovingsfeestje gewoon klein bij ons thuis in Marokko. En meer voor de familie daar, aangezien de bruiloft hier plaatsvindt. Voor mij had dat niet eens gehoeven.

Is jouw hand al gevraagd of moet dat nog gebeuren?

Amien op je Dua. Voor jou geld precies hetzelfde! Incha'Allah

08-10-2013, 15:01

Citaat door Siraatje:
Ja verlovingsfeestje gewoon klein bij ons thuis in Marokko. En meer voor de familie daar, aangezien de bruiloft hier plaatsvindt. Voor mij had dat niet eens gehoeven.

Is jouw hand al gevraagd of moet dat nog gebeuren?

Amien op je Dua. Voor jou geld precies hetzelfde! Incha'Allah



Ameen hbiba shokran. Mijn hand moet nog gevraagd worden, gebeurd dit jaar nog Insha'Allah. Even eerst focussen op school.

Ja, dat vind ik wel een goeie, verlovingsfeestje in Marokko, voor de familie daar, kunnen ze ook een beetje van je genieten!

Komt je vent gewoon uit nl of uit marokko ?

08-10-2013, 17:00
Verlovingsfeestje is Bidah volgens vele geleerden. Dit omdat dit absoluut niet van de Sunnah is. Het stampt af van gebruiken van de joden en christenen.

08-10-2013, 18:32

Citaat door MrsB:
Ameen hbiba shokran. Mijn hand moet nog gevraagd worden, gebeurd dit jaar nog Insha'Allah. Even eerst focussen op school.

Ja, dat vind ik wel een goeie, verlovingsfeestje in Marokko, voor de familie daar, kunnen ze ook een beetje van je genieten!

Komt je vent gewoon uit nl of uit marokko ?
Nee hij komt gewoon uit Nederland.

Allah ie kemal blgier mop.

08-10-2013, 18:46


2 weekjes later om precies te zijn... Wij heb en het klein en intiem gehouden

08-10-2013, 18:52

Citaat door Siraatje:
Nee hij komt gewoon uit Nederland.

Allah ie kemal blgier mop.


Ameen ♡

08-10-2013, 18:54

Citaat door layla-B:
2 weekjes later om precies te zijn... Wij heb en het klein en intiem gehouden


Ahh heel mooi, thuis gehouden? allah ie kemel bighair Insha'Allah.

Had je ook bepaalde diensten ingehuurd of alle op eigen kracht (familie, vriendinnen etc) xx

Pagina's : [1] 2