Bekijk volle/desktop versie : Werken of huisvrouw worden?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-02-2005, 12:04
Stel je bent net getrouwd, je hebt een leuke baan en je man wil van de een op de andere dag dat je stopt met werken.

Hij vindt dat hij genoeg verdient voor jullie beiden?
Je hoeft alleen het huishouden te doen en er voor te zorgen dat het eten klaar staat als hij thuis komt!
Daarnaast mag je elke dag winkelen en zo.

Hoe denken jullie hierover?

07-02-2005, 12:10



Citaat door Mimo_Men:
Stel je bent net getrouwd, je hebt een leuke baan en je man wil van de een op de andere dag dat je stopt met werken.

Hij vindt dat hij genoeg verdient voor jullie beiden?
Je hoeft alleen het huishouden te doen en er voor te zorgen dat het eten klaar staat als hij thuis komt!
Daarnaast mag je elke dag winkelen en zo.

Hoe denken jullie hierover?
ik zal het inschalaah zeker goed vinden waarom niet lekker thuis blijven huisje schoomaken eten maken voor je man
ik wil niet dat mijn man thuis komt en nog zelf eten moet maken en als je kinderen hebt door kinderopvang laten opvoeden dat wil ik allemaal zelf doen
en als ik kijk naar gezinnen waaar de vrouwen werken dan leven ze echt in lfitna altijd druk

07-02-2005, 12:16
ik zou er niet over nadenken en zeker stoppen inshAllah

07-02-2005, 12:21
Assalaam 3aleykoum

Zeker aannemen, rust, veel tijd voor jezelf, veel tijd om kennis op te doen en lekker gezellig met je kinderen veel samen zijn en natuurlijk huishouden af en toe

07-02-2005, 15:07


Als ik niet voor geld hoef te bedelen waarom niet ..

07-02-2005, 15:15
ik doe wat mijn man van mij vraagt......

07-02-2005, 16:02
[QUOTE=Mimo_Men]Stel je bent net getrouwd, je hebt een leuke baan en je man wil van de een op de andere dag dat je stopt met werken.

Hij vindt dat hijelke dag winkelen en zo.

QUOTE]

Het ligt er maar aan he, ik heb altijd geleerd voor mijn eigen centen te werken en nooit mijn handje uit te steken.

Als ik dan niet hoef te werken, dan zou ik toch mijn handje moeten uitsteken en daar heb ik niet zo'n zin in.

07-02-2005, 16:25
Ik zou stoppen.

07-02-2005, 16:32
ik zou doen wat men man me vraagd, als er genoeg geld is waarom niet dan?

ma3assalaam Rachida

07-02-2005, 19:58
(y) De vrouw kan idd beter thuis blijven en zorgen voor de kinderen, kennis op doen en derg.

Vooral in deze tijden waarin er volop getst wordr.

07-02-2005, 21:03
Assalaam 3aleykoum

Ook al zou de man niet veel verdienen Hmed Allah
En je kan ook akhawaat prive les geven in je eigen huis of in iemands anders huis er zijn veel zaken die je kan doen zonder echt te gaan werken maar dan is het anders en meer lilAllah

07-02-2005, 21:15
Ik adviseer de vrouw om haar man te gehoorzamen !

07-02-2005, 21:33


Ik denk dat je het na een jaartje wel zat bent.. Schoonmaken en eten koken duurt hooguit 2/3 uurtjes en dan rest vd dag uit je neus vreten.... Doe wat voor de maatschapppij.. Ik ben al helemaal gene huismus, zou niet thuis kunnen zitten de eerste jaren.
Zodra insha allah kindertjes komen.. lekkah thuis Lekker de kids groothouden en dan zie ik het wel.. Mektab toch


salaam

07-02-2005, 21:33
ps: maatschappij bedoel ik dus, jognerenwerk, kinderdagverblijf, buurthuis voor vrouwen en so, misscchien lezingen en so?

07-02-2005, 21:44
dat schoonmaken gaat vervelen na een tijd
ga gewoon part time werken....
je man is niet THE BOSS
it's your own life

Pagina's : [1] 2 3 4 5