Bekijk volle/desktop versie : keuze van de vrouw



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-10-2013, 17:28
wat zouden jullie nou eigenlijk eerlijk gezegd willen: zouden jullie kiezen voor een man die vreemd gaat of een man die meerdere vrouwe heeft

07-10-2013, 17:31


jammer dat optie 3 er niet is

07-10-2013, 17:33

Citaat door Aangeklaagd:
jammer dat optie 3 er niet is
er bestaan maar 2 opties

07-10-2013, 18:09

Citaat door dienaarwaarheid:
er bestaan maar 2 opties
in de topic ja dat had ik wel begrepen

07-10-2013, 18:17



Citaat door dienaarwaarheid:
wat zouden jullie nou eigenlijk eerlijk gezegd willen: zouden jullie kiezen voor een man die vreemd gaat of een man die meerdere vrouwe heeft
Ik heb tot nu toe alleen vrouwen hier horen zeggen dat ze liever hebben dat hij vreemdgaat.

07-10-2013, 18:57
Optie 3: scheiden
Als hij niet genoeg aan je heeft wat heeft het dan voor zin om bij hem te blijven, moet niet gekker worden.

07-10-2013, 19:07
Ik zei het toch.

Bijna alle vrouwen tegenwoordig hebben geen 3aql.

07-10-2013, 19:28
Alleen bij Marokkanen bestaat er geen optie 3.

07-10-2013, 19:36

Citaat door John.H:
n.a.v dit zeker > http://www.youtube.com/watch?v=4ovTR6qssTU
Geen mannen dit joh.

"Als het mag van de vrouw",
"Eentje zegt al doe dit doe dat",

Is dit nou de huidige moslim generatie?

07-10-2013, 19:39

Citaat door John.H:
die zijn leip bro. 4 vrouwen is een onderdeel van ons geloof.
Zeker, hoe is het met die staafmixer waar menig negers jaloers op is?

07-10-2013, 19:39

Citaat door abuharitha:
Ik zei het toch.

Bijna alle vrouwen tegenwoordig hebben geen 3aql.
Nee de mannen zeker wel.

Vroeger in de tijd van de rassoul vzmh. Trouwden mannen met nog een vrouw omdat hun mannen waren overleden aan de strijd en achter bleven met de kinderen. De mannen trouwden dan zodat de vrouwen en kinderen een dak boven hun hoofd en eten hadden.
En omdat er veel mannen overleden aan de strijd en de vrouwen dus in de meerderheid waren.
Nu willen de mannen alleen maar een 2e voor de lusten en wordt de gedachte die er achter zit totaal vergeten. En het mag ook alleen als de 1e vrouw het ermee eens is.

07-10-2013, 19:50

Citaat door John.H:
die zijn leip bro. 4 vrouwen is een onderdeel van ons geloof.
jullie doen alsof het een verplichting is
het is niet aangeraden om te trouwen met een 2e vrouw.

07-10-2013, 19:51



Citaat door Lovekids:
Nee de mannen zeker wel.

Vroeger in de tijd van de rassoul vzmh. Trouwden mannen met nog een vrouw omdat hun mannen waren overleden aan de strijd en achter bleven met de kinderen. De mannen trouwden dan zodat de vrouwen en kinderen een dak boven hun hoofd en eten hadden.
En omdat er veel mannen overleden aan de strijd en de vrouwen dus in de meerderheid waren.
Nu willen de mannen alleen maar een 2e voor de lusten en wordt de gedachte die er achter zit totaal vergeten. En het mag ook alleen als de 1e vrouw het ermee eens is.
Dat bedoel ik dus, hoe komen jullie erbij dat je de toestemming van de vrouw nodig hebt?
Je weet toch wel dat de vrouw eigendom is van de man?

Ik zou zo met een weduwe trouwen als ik het kon veroorloven.

07-10-2013, 19:54

Citaat door Aangeklaagd:
jullie doen alsof het een verplichting is
het is niet aangeraden om te trouwen met een 2e vrouw.
Nog eentje die mijn punt bevestigd.


Surah Nissae aya 3:

En indien jullie vrezen (de vrouwen van) de wezen niet rechtvaardige te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (niet de vrouwen van de wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig (te kunnen) verzorgen, dan één of wat jullie aan slavinnen bezitten. Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn.

07-10-2013, 19:57

Citaat door abuharitha:
Nog eentje die mijn punt bevestigd.


Surah Nissae aya 3:

En indien jullie vrezen (de vrouwen van) de wezen niet rechtvaardige te behandelen, trouwt dan met de vrouwen (niet de vrouwen van de wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier. En als jullie vrezen hen niet rechtvaardig (te kunnen) verzorgen, dan één of wat jullie aan slavinnen bezitten. Dat is de beste wijze om niet onrechtvaardig te zijn.
ik heb dit onderzocht , heb je de tafsir van deze vers? zo ja wil je deze plaatsen? jij pakt een willekeurig vers in jou voordeel

Pagina's : [1] 2 3 4 5