Bekijk volle/desktop versie : Bedevaart



07-10-2013, 16:03
Salaam leden,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven met een bron/hadieth.

Wanneer je je bedevaart hebt verricht hoe zit het dan precies met je zondes? Ik hoorde namelijk van iemand dat elke zonde na de bedevaart voor 70 zondes tellen? Ik kan het namelijk nergens vinden..


Wie kan mij hier duidelijkheid in verschaffen? Alvast bedankt voor de moeite

14-10-2013, 03:34


Ik heb lang nagedacht over de bedevaart maar als ik dat geld zou hebben zou ik liever een arm gezin in marokko helpen aan eten en andere basisbehoeften

Ik zou het eerder geven aan een weeshuis of vrijwilligers die bijv gehandicapten verzorgen en andere hulpbehoevenden in marokko want die hulp is hard nodig er is honger!!!!

23-10-2013, 05:56
Omertha geen antwoord op de vraag??????

23-10-2013, 11:29

Citaat door omertha:
Ik heb lang nagedacht over de bedevaart maar als ik dat geld zou hebben zou ik liever een arm gezin in marokko helpen aan eten en andere basisbehoeften

Ik zou het eerder geven aan een weeshuis of vrijwilligers die bijv gehandicapten verzorgen en andere hulpbehoevenden in marokko want die hulp is hard nodig er is honger!!!!
De bedevaart is verplicht (de 5 verplichte zuilen van de Islam). Het is alleen verplicht voor die moslims die vaak van heinde en ver komen, die zich kunnen veroorloven en fysiek daartoe in staat zijn om de Hadj te verrichten. Begrijp mij niet verkeerd hoor. Het is een mooie denkwijze vanuit jouw kant dat je iets moois wilt oprichten voor andere hulpbehoevenden in Marokko. Waarom zou je niet de Hadj en later iets oprichten in Marokko?

23-10-2013, 11:30



Citaat door fast:
Omertha geen antwoord op de vraag??????
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat het inderdaad klopt. 1 zonde telt voor 70 zondes na je bedevaart. Uiteraard wacht ik nog op bronnen die dit kunnen bevestigen.