Bekijk volle/desktop versie : Wanneer ben je nou een moslim????



07-10-2013, 01:10
Ik dacht altijd wanneer je gewoon in allah, zijn schepper en in het heilige boek gelooft, maar nu vertelde laatst een jongen dat het niet zo is en je pas je zelf een moslim kan noemen wanneer je 5x per dag bidt. Ik zei nee dat kan toch niet want je gelooft erin is genoeg toen kwam hij met het voorbeeld dat een als een man gelooft dat hij een professionele voetballer is hij dit nog niet is pas als hij het waarmaakt en dat ook met het geloof is je het kan pas doen wanneer je het doet en laat zien dat je gelooft. Ik kon het maar niet geloven en vond het onzin, hij kwam met de argument dat het niet bidden gelijk is aan kuffar maar toch .. ??

07-10-2013, 01:13


Het verschil tss ons en de kuffars is de salaat de salaat. Dat is het eerste zaak waar we over zullen ondervraagt worden de Dag Des Oordeels. De dag waar zelfs Profeten schrik zullen hebben.

07-10-2013, 01:25
De 5 verplichte zuilen als je daaraan houdt

07-10-2013, 01:37
Het niet verrichten van het gebed uit luiheid kent twee verschillende meningen. Er zijn een aantal geleerden die van mening zijn dat het niet verrichten van het gebed een aspect is waar men buiten de oevers van de Islaam treedt. Er zijn ook een aantal geleerden, waaronder Shaikh al-Albaani (herinner ik mij), dat het niet verrichten van het gebed uit luiheid een aspect waar men niet buiten de oevers van de Islaam treedt. Hoekm tareek assalaat is, naar mijn beleving, een complex onderwerp maar zeker wel waard om erin te verdiepen. Beide partijen hebben namelijk bewijsvoering voor hun standpunt.

Mocht men het gebed niet willen verrichten omdat hij ontkent of zich daar te hoogmoedig voor voelt, dan is er sprake van ongeloof. Hierover verschillen de geleerden niet van mening gezien ontkennen van het geloof of een aspect er van duidt op ongeloof.

07-10-2013, 01:43



Citaat door sahrawiya_:
Het verschil tss ons en de kuffars is de salaat de salaat. Dat is het eerste zaak waar we over zullen ondervraagt worden de Dag Des Oordeels. De dag waar zelfs Profeten schrik zullen hebben.
Ja maar toch kan ik moeilijk geloven dat je geen moslim bent omdat je niet alle regels nastreeft maar je gelooft er toch in is dat dan niet genoeg? Ik vind het oneerlijk!
Ja ik ben zelf ook doodsbang voor de dag des oordeels


Citaat door meisjes-:
De 5 verplichte zuilen als je daaraan houdt
Hmm en wat als je komt te overlijden en je hebt de hadj niet gevoerd?