Bekijk volle/desktop versie : Ik maak me zo snel boos!



Pagina's : [1] 2

06-10-2013, 13:00
Hallo iedereen,

Heeft iemand hetzelfde probleem als ik?
Ik maak me zo snel boos! Is niet normaal!
Om de stomste en kleinste dingen ga ik boos worden!
Ik scheld niet uit, of begin te slaan ofzo he
Maar ik word woedend in mezelf en op die persoon zelf.

Het is echt vermoeiend
Ik ga al beetje minder werken, maar ik woon nog gewoon bij mijn ouders.
Wat moet het zijn als ik mijn eigen huishouden heb en getrouwd ben?

Ik ben een heel vrolijk en sociaal persoon, maar ik heb het pas de laatste tijd.
Vorig jaar is het begonnen, dat ik zo extreem woedend kan worden in mezelf en dat ik zou willen ontploffen!

Voorbeeld: Als ik mijn zusje ondervraag en ze kent iets niet, dan ga ik boos worden en zeggen dat ze beter moet studeren.
(Ik heb smetvrees) Als mijn mama of zusje of papa iets in een verkeerd bord of mijn eten voor het werk in een verkeerd potje steek dan kan ik echt razend worden.
Als ik in de bus iets zie wat mi niet zint dan ben ik woedend in mezelf.
Dus die woede ga ik niet altijd uiten he? Die is in mij!

Help mij! Ik doe mijn gezin hier enorm veel pijn mee!
Het is pas na mijn gebeden dat ik mij realiseer dat ik weer zo'n woedeaanval gekregen heb en ga dan mijn excuses aanbieden.
Ik ben echt bang voor het huwelijk die ik in de toekomst ga hebben inchAllah.


Shokrane!

06-10-2013, 13:03


Ik heb nu ook lichamelijke verschijnselen Spanningshoofdpijn/migraine!
Heb ik al van vorig jaar.

06-10-2013, 13:12
Niemand tzelfde gevoel?

06-10-2013, 13:14
Wellicht dat meditatie helpt?

En na gaan waarom het toen begonnen is. Wat is er toen gebeurd, waardoor je nu constant last heb van irritaties die woedeaannvallen opwekken?

06-10-2013, 13:17



Citaat door LaNerdette:
Wellicht dat medita helpt?

En na gaan waarom het toen begonnen is. Wat is er toen gebeurd, waardoor je nu constant last heb van irritaties die woedeaannvallen opwekken?
Overwerken?
Mijn ouders zeggen dat dat de oorzaak is

Wat is medita?

06-10-2013, 13:19

Citaat door MijnWereldje:
Overwerken?
Mijn ouders zeggen dat dat de oorzaak is

Wat is medita?
Uhm vind jij dat ook? En klopt het dat je vorig jaar meer bent gaan overwerken, aangezien het toen begonnen is?

Haha ik was de 'tie' vergeten. Meditatie.

06-10-2013, 13:20
ik gestopt toen je schreef dat je smetvrees hebt. je stelt je aan en hebt gewoon een paar klappen nodig. misschien moet je aan je vader vragen of ie jou aanstelleritus met de riem eruit wilt slaan.

06-10-2013, 13:21

Citaat door 704903:
ik gestopt toen je schreef dat je smetvrees hebt. je stelt je aan en hebt gewoon een paar klappen nodig. misschien moet je aan je vader vragen of ie jou aanstelleritus met de riem eruit wilt slaan.
Mijn smijtvrees is miniem.
Klappen heb ik niet nodig, bedankt voor je reactie.

06-10-2013, 13:22

Citaat door LaNerdette:
Uhm vind jij dat ook? En klopt het dat je vorig jaar meer bent gaan overwerken, aangezien het toen begonnen is?

Haha ik was de 'tie' vergeten. Meditatie.
Ik werk in het algemeen veel.
Sommige weken meer dan andere, dus denk niet dat dat HET probleem is.
In Marokko had ik 2 maanden aan een stuk geen hoofdpijn!
Deze week weer begonnen!
Meditatie, doe ik al beetje.
Probeer dan heel rustig te worden met een zacht muziekje.
Of de Koran lezen of beluisteren.

Heb je tzelfde?

06-10-2013, 13:23

Citaat door 704903:
ik gestopt toen je schreef dat je smetvrees hebt. je stelt je aan en hebt gewoon een paar klappen nodig. misschien moet je aan je vader vragen of ie jou aanstelleritus met de riem eruit wilt slaan.
Ahahhahah



Maaar ts ik weet wat je bedoelt alleen ik krijg meer woede aanvallen waarbij ik dan mij telefoon kapot gooi de deuren in iets wil bijten etc dus ik uit het wel maar ik heb het echt vaak en achteraf denk ik altijd waarom overdreef ik zo en soms zeg ik ook dan dingen waarmee ik iemand heel erg kan kwetsen

06-10-2013, 13:24
smetvrees dat heb je of dat heb je niet, minieme smetvrees bestaat niet.


Citaat door MijnWereldje:
Mijn smijtvrees is miniem.
Klappen heb ik niet nodig, bedankt voor je reactie.

06-10-2013, 13:26

Citaat door LovelyLife:
Ahahhahah



Maaar ts ik weet wat je bedoelt alleen ik krijg meer woede aanvallen waarbij ik dan mij telefoon kapot gooi de deuren in iets wil bijten etc dus ik uit het wel maar ik heb het echt vaak en achteraf denk ik altijd waarom overdreef ik zo en soms zeg ik ook dan dingen waarmee ik iemand heel erg kan kwetsen
Neen, de woede zit echt in mij!
Ik zou dan kunnen schreeuwen, zo luid als ik kan!
Soms denk ik echt dat ik zou kunnen ontploffen!
Maar probeer te relativeren

06-10-2013, 13:35



Citaat door MijnWereldje:
Ik werk in het algemeen veel.
Sommige weken meer dan andere, dus denk niet dat dat HET probleem is.
In Marokko had ik 2 maanden aan een stuk geen hoofdpijn!
Deze week weer begonnen!
Meditatie, doe ik al beetje.
Probeer dan heel rustig te worden met een zacht muziekje.
Of de Koran lezen of beluisteren.

Heb je tzelfde?
Hoofdpijn uit het niets? In Marokko had je het niet, maar toen had je vakantie dus ik neem aan dat je toen ontspannen was. Wellicht last van stress? Overspannen? Want dit zorgt ook voor hoofdpijn.

Dat is goed, werkt heel ontspannend. En neen, nou ja.. Niet snel boos haha. Wel bij bepaalde opmerkingen dat ik iets te snel op mijn teentjes getrapt ben.

06-10-2013, 13:54
Je zegt je zorgen te maken over hoe het straks zal moeten wanneer je getrouwd zult zijn, ten eerste, ben je dit nog niet en maak je jezelf zorgen over iets dat pas in de toekomst plaats zal vinden in sha Allah. Ten tweede, zou ik mij meer zorgen maken over het feit dat jij jouw ouders pijn doet (bewust of onbewust) gezien dit een grote zonde is binnen de islam. Ik zou liever boos op mijn man willen zijn dan op mijn ouders. Concentreer je dus op het effect dat jouw gedrag nu teweeg brengt en niet op iets dat in de toekomst plaatsvindt.

En wat de woede betreft, ik kan mij daar in vinden, het is een woede die ik niet wil hebben, een woede waarbij ik soms op mijn tanden moet bijten om mij in te houden, twee tellen na de woede vraag ik mezelf af waarom ik zo kwaad was en dan heb ik spijt, want ook al uit ik de woede niet, het is aan mijn lichaamstaal en gezichtsuitdrukking te lezen. Verricht veel dua's en veel dhikr, want het is lweswes van de satan die het op dat moment zo groot doet lijken en die ervoor zorgt dat je zult uitvallen tegen anderen.

Dhikr voorbeelden:

100x 's ochtends en 100x 's avonds:
''oe3doe billah mina sjatan radjim''.

100 x 's ochtends en 100x 's avonds:
''La ilah ill` Allah,
wahdahu la sharika lahu
Lahul mulk wa lahul hamd,
yuhyi wa yumit
wahua `ala kulli shayin qadeer.''

100x 's ochtends en 100x 's avonds: La ilaha illa anta subhanaka inni kuntu mina- zalimeen.
Bovenstaande is de dua die Yunus uitsprak toen hij in de buik van de walvis verbleef.

Zeg dit met volledige concentratie en met een zuivere intentie en de woede zal in sha Allah verdwijnen.


Adkhaar: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4806081

06-10-2013, 14:30

Citaat door LovelyLife:
Ahahhahah



Maaar ts ik weet wat je bedoelt alleen ik krijg meer woede aanvallen waarbij ik dan mij telefoon kapot gooi de deuren in iets wil bijten etc dus ik uit het wel maar ik heb het echt vaak en achteraf denk ik altijd waarom overdreef ik zo en soms zeg ik ook dan dingen waarmee ik iemand heel erg kan kwetsen
hmmm ben jij echt wel een vrouwelijke lid?? Mag ik ze richting jou zwieren?

Pagina's : [1] 2