Bekijk volle/desktop versie : tien dagen van Dhul-Hijjah begint morgen mensen !!!



Pagina's : [1] 2

05-10-2013, 22:13
BismiAllaahi r-Rahmaani r-Rahiem

Nadat we de bijzondere maand Ramadaan voorlopig achter ons hebben moeten laten, is het nu tijd voor een andere bijzondere maand waar eveneens gigantische beloningen in te verkrijgen zijn: Dhul-Hijjah.

De maand Dhul-Hijjah is de maand waarin de dag van Arafa, Eid al-adha en de dagen van Tashriq plaatsvinden, het is de maand waarin de Hadj verricht wordt en de maand waarin tijdens de eerste tien dagen goede daden meer geliefd zijn bij Allaah dan wanneer dan ook. De Profeet (Allaah's vrede en zegeningen zij met hem) heeft namelijk gezegd:

"Er zijn geen dagen waarop de goede daden meer geliefd zijn door Allah dan deze tien dagen."

Met deze hadith wordt ons duidelijk wat voor een verheven positie deze eerste tien dagen van Dhul-Hijjah hebben. Hoewel goede daden altijd geliefd zijn bij Allah, worden goede daden nog meer beloond dan op andere dagen. Logisch is het dan ook om onze goede daden juist tijdens deze dagen te vermeerderen. Zo is het natuurlijk aan te raden om in deze periode de Hadj en de Umrah te verrichten, maar ook daden zoals vasten, meer smeekbeden verrichten, oprecht berouw tonen en natuurlijk om te offeren, zijn goed. Lees meer over deze daden op de volgende website: http://www.duakracht.nl/tien-dagen-dhul-hijjah?utm_source=wysija&utm_medium=email&utm_camp aign=Dhul-Hijjah

De maand Dhul-Hijjah begint op zondag 6 oktober 2013 (of beter gezegd zaterdag 5 oktober na het maghreb-gebed). Dit betekent dat de dag van Arafa plaatsvindt op maandag 14 oktober en de dagen van Eid beginnen op dinsdag 15 oktober.

Moge Allaah deze dagen voor ons zegenen, ons in staat stellen deze dagen volledig te benutten en ons laten behoren tot de bewoners van het hoogste Paradijs.

05-10-2013, 22:47


Ameen. Baraka allahoe fiki voor het plaatsen. Morgen beginnen met vasten in sha allah.

05-10-2013, 22:48

Citaat door hijaab_dragende:
Ameen. Baraka allahoe fiki voor het plaatsen. Morgen beginnen met vasten in sha allah.
Ik ook In Shaa Allah

05-10-2013, 22:58
Weet iemand of je hier aan mee mag vasten als je je andere dagen nog niet hebt ingehaald?

06-10-2013, 00:25



Citaat door Noumy--:
Weet iemand of je hier aan mee mag vasten als je je andere dagen nog niet hebt ingehaald?
Allah oe a3lam!

06-10-2013, 09:05
Ik was ongesteld.Kan ik ook vannacht beginnen met vasten.

06-10-2013, 10:38

Citaat door mokkie:
Allah oe a3lam!
Oke

06-10-2013, 11:11

Citaat door Noumy--:
Weet iemand of je hier aan mee mag vasten als je je andere dagen nog niet hebt ingehaald?

Ja, het is heel erg goed als jij de dagen die je nog moet inhalen in deze laatste 10 dagen doet. Heb ik gehoord tijdens een lezing, wa Allahoe a3lem.


Enviado desde mi iPhone <3

06-10-2013, 11:16

Citaat door Alivera:
Ja, het is heel erg goed als jij de dagen die je nog moet inhalen in deze laatste 10 dagen doet. Heb ik gehoord tijdens een lezing, wa Allahoe a3lem.


Enviado desde mi iPhone <3
Maar als ik deze 10 dagen vast moet ik daarna dan ook nog 'mijn' dagen inhalen? Of begrijp ik je nu verkeerd..

06-10-2013, 11:19

Citaat door Noumy--:
Maar als ik deze 10 dagen vast moet ik daarna dan ook nog 'mijn' dagen inhalen? Of begrijp ik je nu verkeerd..

Haha nee lieverd, je kan in deze 10 dagen jouw dagen inhalen!


Enviado desde mi iPhone <3

06-10-2013, 11:24

Citaat door Alivera:
Haha nee lieverd, je kan in deze 10 dagen jouw dagen inhalen!


Enviado desde mi iPhone <3
Ow Chokran, ik ga in sha Allah morgen dan vasten want heb net gegeten

06-10-2013, 11:32

Citaat door Noumy--:
Ow Chokran, ik ga in sha Allah morgen dan vasten want heb net gegeten

Geen dank moppie! InshaAllah <3


Enviado desde mi iPhone <3

06-10-2013, 11:34



Citaat door Alivera:
Geen dank moppie! InshaAllah <3


Enviado desde mi iPhone <3
Check je hoekje

06-10-2013, 11:38

Citaat door Noumy--:
Check je hoekje

Bedankt lief! Ik ga zo checken. Ben op tel.


Enviado desde mi iPhone <3

06-10-2013, 11:42

Citaat door Alivera:
Bedankt lief! Ik ga zo checken. Ben op tel.


Enviado desde mi iPhone <3
Is goed lieverd haha

Pagina's : [1] 2