Bekijk volle/desktop versie : hoe kan nou een jood/christen naar de hemel gaan



Pagina's : [1] 2 3

04-10-2013, 00:54
als hij/zij mussa alleen
of mussa en Ísha volgen
en het erdaar bij houden

ik zag een reactie maar mohammed sws ontkennen ze toch
hoe kan je dan een goede jood/christen zijn

en hoe kan je een goede moslim zijn als je in de jodendom en christen dom gelooft
de orginele boeken zijn er niet meer en waar zijn ze naar toe?

04-10-2013, 01:09


Begin maar eerst met de biografie van onze geliefde profeet (salalahu alaihi wa sallam)

http://ahlussunnahpublicaties.wordpress.com/het-leven-van-de-profeet-mohammad/

04-10-2013, 01:11
wat heeft dat ermee te maken milkyway haahaaha

04-10-2013, 01:12

Citaat door elmexrood:
wat heeft dat ermee te maken milkyway haahaaha
Wellicht een nieuwe bladzijde in je leven

04-10-2013, 01:14



Citaat door milkyway:
Wellicht een nieuwe bladzijde in je leven
je overdrijft

04-10-2013, 01:19

Citaat door elmexrood:
als hij/zij mussa alleen
of mussa en Ísha volgen
en het erdaar bij houden

ik zag een reactie maar mohammed sws ontkennen ze toch
hoe kan je dan een goede jood/christen zijn

en hoe kan je een goede moslim zijn als je in de jodendom en christen dom gelooft
de orginele boeken zijn er niet meer en waar zijn ze naar toe?
Zo veel religies, zoveel meningen.

04-10-2013, 01:19

Citaat door elmexrood:
je overdrijft
Mischien ook niet

04-10-2013, 01:20

Citaat door forfait:
Zo veel religies, zoveel meningen.


Citaat door milkyway:
Mischien ook niet
jullie zijn vaag, geef antwoord en niet gokken haahaaha

04-10-2013, 01:22
de volgers van mozes en jezus vrede zij met hen van die tijd gaan inderdaad naar het paradijs maar dat waren moslims aangezien jezus en mozes moslims waren

04-10-2013, 01:23

Citaat door mocrolife:
de volgers van mozes en jezus vrede zij met hen van die tijd gaan inderdaad naar het paradijs maar dat waren moslims aangezien jezus en mozes moslims waren
Hmmm ja hoe kan het ook anders het is een kwestie van tijd haahaaha hoe kon ik zo dom zijn meteen vraag beantwoord

04-10-2013, 01:27

Citaat door elmexrood:
Hmmm ja hoe kan het ook anders het is een kwestie van tijd haahaaha hoe kon ik zo dom zijn meteen vraag beantwoord
na3am broeder die christenen en joden van nu gaan niet naar het paradijs aangezien zij niet de leer van jezus en mozes volgen maar een gefabriceerde versie ervan

04-10-2013, 01:33

Citaat door mocrolife:
na3am broeder die christenen en joden van nu gaan niet naar het paradijs aangezien zij niet de leer van jezus en mozes volgen maar een gefabriceerde versie ervan
hoe is mussa gestorven?

heb een verhaal gehoord over Isha dat toen ze zeiden vlucht want ze willen je vermoorden omdat je wonderen verricht en er gepreekt is dat er een verlosser zal komen die de koning zal worden. de joden hem achterna, Isha kwam aan in een huis en door een gaatje van het huis/dak is hij naar de hemel gestegen door wil van allah. en de eerst volgende die Isha wilde oppakken zei Allah wees en het word toen verandere hij in zelfde vorm als Isha maar is dit koek verhaal?

want die andere in de vorm van Isha heeft geen pijn geleden, en hoe kan de eerst aankomende in dat huis dan omgetoverd zijn?

04-10-2013, 01:34


dat zij Ali een Irakees

ik ken de verhaal niet

04-10-2013, 01:37
hoe moesa aleyhi salaam is gestorven we3et ik niet broeder en over isa aleyhi salam had ik ook iets soortgelijks gehoord dat zijn ziel genomen werd door Allah dus dat hij nooit is gekruisigd en dat 1 van zijn volgers ook in zijn plaats ging in ruil voor het paradijs maar of het waar is Allahoe a3lam ik weet het niet zeker

04-10-2013, 09:04

Citaat door forfait:
Zo veel religies, zoveel meningen.


Maar zeg eens eerlijk Forfait. Het is voor jou toch harstikke duidelijk dat de auteur van de Koran uit eerdere bronnen zoals het Oude Testament put. En bronnen zoals het kindheidevangelie van Thomas. Van het Nieuwe Testament lijkt de God van de Koran zo goed als niets te weten, dat blijkt uit de verschillende Surah's waarin Jezus zaken tegenspreekt, die nooit door iemand geloofd zijn, waarom dan tegenspreken? (Zo zegt Hij in de Koran dat Hij nooit gezegd heeft dat Hij en zijn moeder Maria goden zijn, natuurlijk heeft hij dat niet gezegd, er is niemand die geloofde dat Maria de goddelijke moeder is van Jezus).

Ook zegt de Koran tegen christenen ''zeg niet drie'' in plaats van ''drie-eenheid''. Dankzij deze uitspraak in de Koran denken moslims dat christenen niet aan Tawheed doen. In veel transliteraties naar andere talen, is ''drie'' valselijk vervangen door ''drie eenheid''. Kijk maar in je Arabische Koran, vervolgens in de Nederlandse.

Wat het topic betreft, natuurlijk gaan joden en christenen naar de hel volgens de Koran. Ookal zijn er een paar verzen die dat tegenspreken. Surah 5:46, 5:47, 3:3.

Pagina's : [1] 2 3