Bekijk volle/desktop versie : Tweeduizend zweepslagen Saoediër voor naakt dansen



Pagina's : [1] 2 3 4

02-10-2013, 22:44
Tweeduizend zweepslagen Saoediër voor naakt dansen

Een rechter in de stad Buraida in Saudi-Arabië heeft een jongeman veroordeeld tot tien jaar cel en tweeduizend zweepslagen omdat hij zich naakt had getoond.


De man zat zonder kleren met drie anderen in een auto en maakte dansbewegingen. Dat meldden plaatselijke media woensdag.
De zweepslagen krijgt hij tijdens zijn gevangenisstraf uitgedeeld. De drie anderen kregen gevangenisstraffen tussen drie en zeven jaar en vijfhonderd tot twaalfhonderdxzweepslagen.
Buraida staat bekend als een zeer conservatieve stad die de islamitische wetten in Saudi-Arabië streng hanteert.

Door:xANP

Bron:http://www.nu.nl/buitenland/3591318/tweeduizend-zweepslagen-saoedier-naakt-dansen.html

02-10-2013, 23:39


OMG... 2000 zweepslagen ??
Waarom niet gewoon 100?

02-10-2013, 23:40

Citaat door JYR:
Belachelijk. Heb medeleiden met de jonge saudiers die leven met leiders die opgegroeit zijn in de woestijn. Deze generatie kloof zal nooit goed gaan. Land zal omploffen op een moment.
Waarom was hij naakt en maakte dansbewegingen?

02-10-2013, 23:49
Whuhahahahahaha naakt in de auto?? Goed zo, voortaan gewoon je kleren aan. Gaat maar lekker thuis naakt dansen!

02-10-2013, 23:51



Citaat door Poppedop:
Whuhahahahahaha naakt in de auto?? Goed zo, voortaan gewoon je kleren aan. Gaat maar lekker thuis naakt dansen!
Belangrijk detail: hij maakte dansbewegingen!

Ik ga helemaal stuk... zo droog.

03-10-2013, 00:01
Ik begrijp er geen snars van.. Wat zou zijn gedachte zijn geweest toen hij besloot naakt te dansen in zijn auto met andere mannen of vrouwen?

03-10-2013, 00:04

Citaat door JYR:
Wat doen tieners in een land waar plezier is verboden en alchol niet mag? Domme dingen niet waar. Is 10 jaar cel straf en 2000 zweepslagen passend? Dit heeft niks met Islam te maken maar een stel gekke bestuurders die opgegroeit zijn in een tent in de woestijn die dit bedenken.

slaat nergens op.
Klopt!
Ik zie de ernst van de misdrijf hier ook niet en die straf is idd belachelijk hoog.

03-10-2013, 00:10

Citaat door JYR:
Is dit werkelijk waar je bij stil staat in dit bericht. Het "naakt" dansen? 10 jaar, vastzitten en dan nog gemarteld ook nog. valt dat gewoon helemaal weg?
Nee het valt helemaal niet weg dat maak jij ervan. Het eerste wat bij mij opkwam was hoe de 'schuldige' dacht en wat hem die stap zette om zoiets bizarst te gaan doen. Puur mijn eerste gedachte toen ik de eerste zin van de tweede alinea las.

03-10-2013, 00:18

Citaat door MoiSophia:
Belangrijk detail: hij maakte dansbewegingen!

Ik ga helemaal stuk... zo droog.
Miskin misschien wou die arme gozer net beginnen met dansen. Laat hem dan op zijn minst een paar moves maken, betrapt in zijn blote billen is hij toch al en zweep slagen krijgt hij dus ook al, nou gun hem dan die paar dans moves. Al zou hij op dat moment wel huilend dansen, wetend wat hem te wachten staat

03-10-2013, 09:54

Citaat door MoiSophia:
OMG... 2000 zweepslagen ??
Waarom niet gewoon 100?
hij heeft er 10 jaar gevangenis bij gehad

03-10-2013, 09:57
De Amerikanen beschermen deze idioten en gebruiken ze ook nog eens om in de wereld hun doelen te bereiken.

03-10-2013, 15:23
10 jaar en 2000 zweepslagen is gewoon een ziekelijke straf voor zo een kleine overtreding, het zijn maar jongeren.

03-10-2013, 15:30


De cultuur van straffen & afbreken. Meer kunnen ze niet.

03-10-2013, 15:31

Citaat:
De man zat zonder kleren met drie anderen in een auto en maakte dansbewegingen
Ik denk toch echt dat hij daar wat anders deed.

Saudie style.

03-10-2013, 15:40
Nu ik erbij stil sta ben ik dus echt superblij dat ik niet in een sharia-land woon.
Ook ik heb weleens naakt rondgelopen in de kleedkamer van mijn voetbalclub, dit had mij dus 10 jaar cel en 2000 zweepslagen kunnen opleveren.

Pagina's : [1] 2 3 4