Bekijk volle/desktop versie : Moslimschool in Groot-Brittannië gesloten vanwege structurele discriminatie



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

02-10-2013, 09:58

Citaat:
-Kampt met financiële problemen;
-Scheen structureel segregatie in stand te houden tussen meisjes en jongens;
-Is opgericht als een 'vrije' school, maar ook niet-moslims zouden gedwongen worden gesegregeerd en hoofddoeken om moeten;
-Krijgt geld van de Britse overheid.
1 October 2013 Last updated at 21:23 GMT
Derby Muslim free school Al-Madinah closes after inspection
By Zoe Conway BBC Newsnight
Al-Madinah School The school is also facing a probe by the Education Funding Agency
Continue reading the main story
Related Stories

'Hijab-row' school faces inspection
'High demand' for Muslim school

A Muslim free school accused of imposing strict Islamic practices, such as segregated classrooms, has closed following an inspection by Ofsted.

The BBC understands Ofsted's findings were so damning that the acting head of Al-Madinah, in Derby, had little choice but to shut it down immediately.

The school said the move was due to a "health and safety issue" but expected it to reopen in the "very near future".

Ofsted said it could not disclose its concerns until the inspection ended.

It added it had "made some findings and shared them with the principal". The second day of the inspection is taking place later.

In a statement on the school's website titled "short term closure", interim principal Stuart Wilson said: "Owing to a health and safety issue, I have taken the decision to close the school... until I am confident that all children are safe on site.

"As parents, you will be informed directly, and on the website, when you are able to send your children back to school...

"Assuring you that we have your children's best interests at heart."

In a series of newspaper reports unnamed former staff members of Al-Madinah, which opened as a free school in September last year, had alleged that girls were forced to sit at the back of the classroom.
Continue reading the main story
“Start Quote

We are waiting for Ofsted's final report and considering all legal options”

Department for Education

Unnamed female staff members have also claimed they were forced to conform to a strict dress code including wearing a head scarf or hijab - whether or not they were Muslim.
Immediate inspection

When it opened Al-Madinah claimed to be the first Muslim ethos, all-through [reception, primary and secondary] free school in the country.

The school's first head teacher, Andrew Cutts-Mckay, left the school after less than a year in the job.

Last week, the interim principal told the BBC that he had not received any complaints from colleagues regarding the dress code and that pupils were not being segregated, with girls and boys being treated equally.

Ofsted is not the only organisation with concerns about Al-Madinah.

The Education Funding Agency - from which the school gets its public funding - is investigating alleged financial irregularities.

In a statement, the Department for Education said it was already investigating the school before the allegations became public.

It said: ''We discussed the problems with Ofsted and it launched an immediate inspection. We are waiting for Ofsted's final report and considering all legal options."

The school's closure is likely to be embarrassing for Education Secretary Michael Gove, who introduced free schools in 2010 in an effort to raise standards in education.

Free schools are state funded but operate outside local education authority control and can be set up by parents and community groups in England.


http://www.bbc.co.uk/news/education-24360100

02-10-2013, 10:03


Klokkenluider (ex-docent op de school):

-Lessen werden geschrapt voor gebed;
-Zingen was verboden;
-Meisjes moesten voorrang geven aan jongens;
-Muziek enkel als het islamitisch getint was;
-Nationaal leerplan wordt niet gevolgd omdat er geen tijd voor was naast Koranles en Arabisch;
-Kinderen mochten geen 'sprookjes' (Grimmsprookjes bedoelen ze zeker :hihi lezen.

http://freethoughtblogs.com/maryamnamazie/2013/10/01/a-pioneering-school-indeed/

02-10-2013, 10:07
De leraressen liepen er bij als sloeries:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2440816/The-devoted-teacher-quit-Muslim-school-told-THIS-outfit-indecent.html

02-10-2013, 10:38

Citaat door Kosmopoliet:
Klokkenluider (ex-docent op de school):

-Lessen werden geschrapt voor gebed;
-Zingen was verboden;
-Meisjes moesten voorrang geven aan jongens;
-Muziek enkel als het islamitisch getint was;
-Nationaal leerplan wordt niet gevolgd omdat er geen tijd voor was naast Koranles en Arabisch;
-Kinderen mochten geen 'sprookjes' (Grimmsprookjes bedoelen ze zeker :hihi lezen.

http://freethoughtblogs.com/maryamnamazie/2013/10/01/a-pioneering-school-indeed/
Het is toch ook een islamitische school?

- Bidden op tijd is verplicht en dit zal zeker geen heel les uur zijn dit lijkt me dus overtrokken.
- Zingen van immorele/westerse liedjes is verboden. Ik denk niet dat zingen zonder instrumenten over fatsoenlijke islamitische teksten verboden is.
- Meisjes moeten voorrang geven aan jongens? Op welke manier?
- Muziek instrumenten zijn in het algemeen verboden dit is dus ook gewoon islamitisch.
- Geen national leerplan dit geloof ik niet je gaat me niet vertellen dat kinderen alleen Arabisch/Koran lessen zouden krijgen. Dit lijkt me een vals.
- Veel sprookjes bevatten anti islamitische rotzooi zoals tovenarij en leugens Logisch dat dit niet mag. Er zijn heus wel sprookjes die acceptable zijn.

Het lijkt me voornamelijk populistisch geneuzel van weer een tolerante westerling die het niet kan hebben dat er andersdenkenden zijn.

02-10-2013, 10:40



Citaat door Bibeb:
De leraressen liepen er bij als sloeries:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2440816/The-devoted-teacher-quit-Muslim-school-told-THIS-outfit-indecent.html
Fout van een islamitische school vooral in Engeland waar veel hoog opgeleidde moslim leeraren/leeraressen rondlopen om ongelovigen aan te nemen. Wij (moslims) hebben vaker gezien dat dit backstabbers zijn.

02-10-2013, 10:41

Citaat door Harama1n:
Het is toch ook een islamitische school?

- Bidden op tijd is verplicht en dit zal zeker geen heel les uur zijn dit lijkt me dus overtrokken.
- Zingen van immorele/westerse liedjes is verboden. Ik denk niet dat zingen zonder instrumenten over fatsoenlijke islamitische teksten verboden is.
- Meisjes moeten voorrang geven aan jongens? Op welke manier?
- Muziek instrumenten zijn in het algemeen verboden dit is dus ook gewoon islamitisch.
- Geen national leerplan dit geloof ik niet je gaat me niet vertellen dat kinderen alleen Arabisch/Koran lessen zouden krijgen. Dit lijkt me een vals.
- Veel sprookjes bevatten anti islamitische rotzooi zoals tovenarij en leugens Logisch dat dit niet mag. Er zijn heus wel sprookjes die acceptable zijn.

Het lijkt me voornamelijk populistisch geneuzel van weer een tolerante westerling die het niet kan hebben dat er andersdenkenden zijn.
Je bevestigt anders uitstekend dat dit verhaal zeer geloofwaardig is en legt even uit wat er omgaat in het schoolbestuur.

Dank voor je reactie.

02-10-2013, 10:47

Citaat door Kosmopoliet:
Je bevestigt anders uitstekend dat dit verhaal zeer geloofwaardig is en legt even uit wat er omgaat in het schoolbestuur.

Dank voor je reactie.
Vervelend he die andersdenkenden. Misschien moeten we ze deporteren en uitroeien of niet?

02-10-2013, 10:50
Enfin, goed dat die school gesloten is.

02-10-2013, 10:52

Citaat door Bibeb:
Enfin, goed dat die school gesloten is.
Precies weg met die andersdenkenden we moeten allemaal zijn zoals Bebop.

02-10-2013, 10:54

Citaat door Harama1n:
Vervelend he die andersdenkenden. Misschien moeten we ze deporteren en uitroeien of niet?
Andersdenkenden? Blind de Koran volgen is nou niet bepaald denken of wel?

02-10-2013, 10:55

Citaat door Harama1n:
Vervelend he die andersdenkenden. Misschien moeten we ze deporteren en uitroeien of niet?
Altijd dat geweld en dramatiek, typisch.

Nee, Europa moet echter wel blijven staan voor de verworvenheden die we nu hebben, en dat is emancipatie en verlichting.

Als mensen zich beknot voelen in het rijke Engeland, dan is het misschien tijd dat ze emigreren naar islamitische landen óf zich aan de Engelse wet houden.

02-10-2013, 11:00

Citaat door Kosmopoliet:
Altijd dat geweld en dramatiek, typisch.

Nee, Europa moet echter wel blijven staan voor de verworvenheden die we nu hebben, en dat is emancipatie en verlichting.

Als mensen zich beknot voelen in het rijke Engeland, dan is het misschien tijd dat ze emigreren naar islamitische landen óf zich aan de Engelse wet houden.
Nee, Europa is democratie en als de meerderheid van de bevolking iets wil dan zal dat gebeuren. Europa is dynamisch en de inwoners van Europa bepalen de koers. Kijk Kosmopoliet ookal zou je de democratie afschaffen het feit is (En dit is pijnlijk voor je en voor je nageslacht) dat er steeds meer moslims komen. Meer Moslim europeanen en die willen mogelijk een andere koers varen dat jouw voorouders en dat is niet tegen te houden.

Maar dat deporteren en uitroeien verhaal ik dacht dat je dat wel zou omarmen aangezien de Europeaan Hitler zoiets ook deed.

02-10-2013, 11:03



Citaat door Harama1n:
Nee, Europa is democratie en als de meerderheid van de bevolking iets wil dan zal dat gebeuren. Europa is dynamisch en de inwoners van Europa bepalen de koers. Kijk Kosmopoliet ookal zou je de democratie afschaffen het feit is (En dit is pijnlijk voor je en voor je nageslacht) dat er steeds meer moslims komen. Meer Moslim europeanen en die willen mogelijk een andere koers varen dat jouw voorouders en dat is niet tegen te houden.

Maar dat deporteren en uitroeien verhaal ik dacht dat je dat wel zou omarmen aangezien de Europeaan Hitler zoiets ook deed.
Iedere burger houdt zich aan de wet van het land. In geen enkel West-Europees land is er ruimte voor discriminatie, omzeilen van de leerplicht en fraude en zeker niet op kosten van de gemeenschap. Period.

02-10-2013, 11:06

Citaat door Kosmopoliet:
Iedere burger houdt zich aan de wet van het land. In geen enkel West-Europees land is er ruimte voor discriminatie, omzeilen van de leerplicht en fraude en zeker niet op kosten van de gemeenschap. Period.
En wetten veranderen. Face it.

02-10-2013, 11:06

Citaat door Harama1n:
En wetten veranderen. Face it.
Zeker, maar niet in dit geval.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6