Bekijk volle/desktop versie : Spanningen tussen moslims en boeddhisten Myanmar



30-09-2013, 11:55
De spanningen zijn hoogopgelopen in het noordwesten van Myanmar sinds zondag boeddhisten twee woningen van moslims in brand staken.





Politie en leger zijn in de hoogste staat van paraatheid gebracht. Win Myaing, regeringswoordvoerder in Rakhine, zei dat de problemen begonnen toen een boeddhistische taxichauffeur tegen de politie had gezegd dat hij was uitgescholden door islamitische winkeleigenaar.

De politie nam de moslim mee voor verhoor, maar liet hem spoedig weer vrij. Toen had zich echter al een grote menigte gevormd die zijn huis met stenen bekogelde. Ten minste twee huizen werden in de loop van de avond in brand gestoken.

"De situatie is onder controle, maar erg gespannen", aldus Myaing.

30-09-2013, 11:59


Wat een naar volk die boedhisten! Haatgeloof dat ze aanhangen.

30-09-2013, 12:00
Tuurlijk, gooi het maar weer op religie.

30-09-2013, 12:01

Citaat door MaroCross:
Wat een naar volk die boedhisten! Haatgeloof dat ze aanhangen.
Ik ben bang dat dit de gedachte is die gestimuleerd moet worden met het bericht.

30-09-2013, 12:01


Dom kuddegedrag van mensen die zich tot een bepaalde (religieuze) groep rekenen. Belachelijk tot wat voor ellende onderlinge intolerantie vaak kan leiden. Belachelijk dat er huizen in de fik worden gestoken en mensen worden belaagd omdat er iemand misschien beledigd is.

Gelukkig lijkt het er op dat de politie en het leger zich inmiddels wel in willen zetten om de belaagde moslims te beschermen.

30-09-2013, 12:03
en wat is er met de boeddhisten gebeurd?

de moslim was meegenomen voor verhoor alleen voor gescheld
de boeddhisten hebben brand gesticht, zijn die niet opgepakt?

enige wat ik lees is ze hebben de situatie onder controle

30-09-2013, 12:05

Citaat door Peej:
Dom kuddegedrag van mensen die zich tot een bepaalde (religieuze) groep rekenen. Belachelijk tot wat voor ellende onderlinge intolerantie vaak kan leiden. Belachelijk dat er huizen in de fik worden gestoken en mensen worden belaagd omdat er iemand misschien beledigd is.

Gelukkig lijkt het er op dat de politie en het leger zich inmiddels wel in willen zetten om de belaagde moslims te beschermen.
heb ik wat gemist in de tekst?

30-09-2013, 12:27
van wie waren die huizen

30-09-2013, 16:33
@saliis cursus begrijpend lezen misschien?


30-09-2013, 16:40
Die vampieren hebben blijkbaar geen genoeg gekregen aan de duizendenliters moslimbloed.

30-09-2013, 16:47

Citaat door MaroCross:
Wat een naar volk die boedhisten! Haatgeloof dat ze aanhangen.
Waar zegt boeddha dingen als "Ik ben bevolen mensen te bestrijden tot ze zeggen: "er is geen god behalve boeddha""?

30-09-2013, 16:55

Citaat door Rachid899:
@saliis cursus begrijpend lezen misschien?

misschien wel ja

30-09-2013, 17:24



Citaat door Kosmopoliet:
Waar zegt boeddha dingen als "Ik ben bevolen mensen te bestrijden tot ze zeggen: "er is geen god behalve boeddha""?
Oh, bestaat boeddha?