Bekijk volle/desktop versie : Iemand een checklist en draaiboek voor een bruiloft aub?



29-09-2013, 00:20
dames heeft iemand een volledige checklist en draaiboek aub?
Ik kwam er tijdje terug 1 tegen maar helaas de topic is weg..

29-09-2013, 10:22


Voorbeeld draaiboek bruiloft:

Circa 17.00 uur: aankomst bruidspaar in de zaal
Welkoms tafel staat klaar met:
- Glaasjes melk
- Dadels
- Gastenboek & pen

Bij de welkoms tafel staan moeders van bruidspaar plus eventueel andere familieleden voor ontvangst van de gasten. Ik vraag aan alle gasten om een wens in het gastenboek te noteren en loop met ze mee naar de garderobe en naar hun zitplaatsen.

Tussen 17.00 en 20.00 uur doorloop ontvangt van gasten

Tussen 17.00 en 18.00 uur:

- Water staat klaar op tafel
- Jus Orange staat klaar op tafel
- Koffie wordt geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 17.00 en 20.00 uur doorloop ontvangst van gasten.

Tussen 19.30 en 20.00 uur
1e kledingdracht bruidspaar gouden jurk
Gastvrouw zorgt dat ze tussen de 15 en 25 dames in een rij heeft staan met (kleur van de roos in de kleur de 1e jurk) een boog gemaakt hebben waarna de bruid alleen binnenkomt!

Bruidegom komt met een mooie, grote bosbloemen met zijn moeder/zus naar binnen, loopt op de bruid af, geeft haar een kus op haar voorhoofd en overhandigt haar de bloemen. (gastvrouw neemt deze na de fotosessie af en plaatst ze in een mooie vaas naast de bruidspaarstoelen).
Gastvrouw serveert thee en de koekjes in een mooie schaal aan het bruidspaar.


- Koekjes worden op tafel gezet
- Koffie wordt geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 20.30 en 21.00 uur 2e kledingdracht bruidspaar

Het bruidspaar komt binnen, neemt plaats en gaat foto’s maken. Daarna komen de 10 dames in een sloeh outfit naar binnen en dansen samen met het bruidspaar op de dansvloer.
(gastvrouw zorgt vooaf voor de outfit en instructies)

- Koekjes staan klaar op tafel
- Koffie/thee wordt naar keuze van de gast geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd


Tussen 21.30 en 22.00 uur wordt het eten uitgeserveerd

Bruidspaar eet aan de familietafel/dinertafel dat door mij van te voren is klaar gezet.
Het eten wordt in een rij van serveerders naar binnen gebracht.
Het bruidspaar krijgt de eerste bord daarna de familietafel en pas daarna volgen de gasten.


- 1e gerecht maaltijd
- frisdrank naar keuze van de gast
- 2e gerecht maaltijd
- frisdrank naar keuze van de gast
- Toetje (fruit en ijs)

Tussen 23.00 en 23.30 uur 3e kledingdracht bruidspaar

Bruid wordt in een almaria binnengebracht en gooit met echte snoepjes/rozenblaadjes naar de gasten toe.

xxxx zorgt voor de afgesproken confettie.

Gastvrouw deelt samen met xxxx en xxxx de bedankjes en de kinderensnoepjes uit.

- Koekjes staan klaar op tafel
- Koffie/thee wordt naar keuze van de gast geserveerd
- frisdrank wordt naar keuze van de gast geserveerd

Tussen 00.30 en 01.00 uur : het bruidspaar komt voor laatst binnen (trouwjurk) 4e jurk
Taart/ringen ritueel


Ik zorg dat ik de complete taarttafel vóór de binnen komst van het bruidspaar al klaar heb staan!

Bruid komt met 2 broers naar binnen voorgeleid door 2 bruidskinderen. xxxx de bruidegom komt met 2 zussen naar binnen voorgeleid door 2 bruidskinderen. Het bruidspaar gaat vervolgens naast elkaar voor de taarttafel staan.

xxxx steekt afgesproken vuurwerk aan!

Moeder/zus van bruid of xxxx brengt de ringensiniaa naar binnen. Ringen/melk/dadels/taart ritueel met mijn assistentie en xxxxx of xxxx reikt aan.

- Stukje taart voor alle gasten
- Glasje fris/sap/milkshake voor alle gasten


Tussen 01.30 en 02.00 uur

Alle partijen betalen + afscheid nemen
einde feest, en het bruidspaar verlaat de zaal
en vertrekt naar huis/hotel.

x~xAllah ekmel belghair ou saadha incha Allahx~x

29-09-2013, 10:48
Gastvrouw 4 You

Verzorging van jullie huwelijksdag van A tot Z

Pm of mail gerust voor alle info betreft mijn taken

Gr. Laila

06-16669701