Bekijk volle/desktop versie : Man met blauwe huid (grote smurf) overleden



26-09-2013, 10:41


Herinnert u zich Paul Karason? Zijn huid werd helemaal blauw na het drinken van colloïdaal zilver. Karason overleed maandag op 62-jarige leeftijd na een hartaanval in een ziekenhuis in Washington, liet zijn vrouw Jo Anna Karason weten. 'Grote smurf' kreeg ook een beroerte en had een longontsteking.

Karason werd bekend toen hij in 2008 te gast was in de US Today show om over zijn vreemde aandoening te praten. Zijn huid werd 15 jaar geleden helemaal blauw nadat hij begon met het drinken van colloïdaal zilver.

Dat werd vroeger vaak gebruikt om infecties en verkoudheden te bestrijden, maar kwam in de vergetelheid terecht toen in de jaren 30 penicilline op de markt kwam. Het werd in de VS trouwens verboden omdat het de aandoening van Karason in de hand werkte.

'Grote smurf'
'Paul werd regelmatig grote smurf genoemd door zijn blauwe kleur en zijn witte baard', aldus weduwe Jo Anna. 'Hij hield er niet van om onder de mensen te komen en bleef zoveel mogelijk thuis. Paul kon het niet altijd appreciëren dat hij grote smurf genoemd werd, het lag eraan wie het zei. Als een kind naar hem kwam, dan kon er nog een lach af, maar als een volwassene hem zo noemde, dan was hij altijd lastig.'

Karason had er geen idee van dat zijn huid blauw was geworden tot een vriend hem erop wees. 'Hij keek naar mij en vroeg wat ik op mijn gezicht had. Ik antwoordde: niets', aldus wijlen Karason. 'Mijn vriend zei dat het leek alsof ik een soort camouflage make-up op had.' Ondanks de bijwerkingen was Karason ervan overtuigd dat colloïdaal zilver zijn andere gezondheidsproblemen wel oploste.

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3516441/2013/09/26/Man-met-blauwe-huid-62-overleden-na-hartaanval.dhtml

26-09-2013, 10:47


Tja, dat is nu eenmaal een bekend bijeffect van dat product...