Bekijk volle/desktop versie : Voor het eerst heb ik ook börek roosjes gemaakt!



Pagina's : [1] 2 3

21-09-2013, 11:54
En ze zijn zoo gruwelijk lekker! Had ik ze maar eerder gemaakt, maar ik wist ook niet dat ze zo lekker zouden zijn want ik had ze in de ramadan bij iemand gegeten en daar waren ze niet zo lekker. Misschien omdat ze koud waren ofzo.
Het leukste is dat het zo simpel te maken is, ik had al heel lang een pakje filodeeg in de vriezer en wist niet wat ik ermee moest doen, tot gister.

Dus heb die gisteravond uit de vriezer gehaald, laten ontdooien en vanmorgen heb ik een beslag gemaakt van Turkse yoghurt, 2 eieren, en beetje olie.
Die blaadjes filodeeg een voor een erin gedept, en fetakaas erop gedaan. Daarna roosjes gedraaid en in de oven gedaan voor een half uurtje, en nu zit ik ervan te smullen

21-09-2013, 11:57


wat is dat ?

ik zie vriezer, yoghurt, eieren etc dus het is eetbaar maar wat ??

bsahtek

21-09-2013, 14:32
Hè meid. Ik wil ze ook al zoo lang maken maat het komt er telkens niet van.
Kun je me wat meer info erover geven qua bereiding? Heb je toevallig foto van gemaakt?

21-09-2013, 14:38
Ik wil zien

21-09-2013, 14:42


Oh heerlijk en het is zo easy als wat! Je kan er ook kefta of kipfilet stukjes in doen. Heerlijk! Ga het ook binnenkort maken.

21-09-2013, 14:42
zijn dit ze?

21-09-2013, 16:23
Inderdaad heerlijk, vooral met sesamzaad

21-09-2013, 16:34
Gebruiken jullie daar filodeeg voor? Gaat het niet scheuren dan?
Ik ken ze alleen met loempiavellen..

21-09-2013, 16:38

Citaat door laliyala:
Hè meid. Ik wil ze ook al zoo lang maken maat het komt er telkens niet van.
Kun je me wat meer info erover geven qua bereiding? Heb je toevallig foto van gemaakt?
Haha hier nog 1, ik vind ze wel lekkerder als er wat meer feta/roomkaas in zit.

21-09-2013, 16:40

Citaat door Myrtus_Communis:
Gebruiken jullie daar filodeeg voor? Gaat het niet scheuren dan?
Ik ken ze alleen met loempiavellen..
Met filodeeg zijn ze lekkerder vind ik persoonlijk, heel voorzichtig werken. Wat je kan doen is je werkblad goed schoon en droog maken, en dan met een kwastje je filodeeg nat maken met het mengsel. Ik maak het altijd in een ovenschaal en snij er vierkanten uit, als ik loempiavellen gebruik is het wat dik..

21-09-2013, 16:42

Citaat door Saifediene:
Met filodeeg zijn ze lekkerder vind ik persoonlijk, heel voorzichtig werken. Wat je kan doen is je werkblad goed schoon en droog maken, en dan met een kwastje je filodeeg nat maken met het mengsel. Ik maak het altijd in een ovenschaal en snij er vierkanten uit, als ik loempiavellen gebruik is het wat dik..
Nou dan ga ik ze volgende keer ook eens proberen met filodeeg
Dacht ook dat die snel scheuren

21-09-2013, 16:44

Citaat door mevrouwtje20:
Nou dan ga ik ze volgende keer ook eens proberen met filodeeg
Dacht ook dat die snel scheuren
Filodeeg scheurt ook heel snel, eerste keer deed ik het gelijk in de kom met het beslag. Werkte niet echt, dus toen met een kwast gewerkt. Ging gelukkig wel goed, het is ook maar dat ik alleen filodeeg in huis had anders had ik het waarschijnlijk niet eens geprobeerd

21-09-2013, 16:48



Citaat door Saifediene:
Filodeeg scheurt ook heel snel, eerste keer deed ik het gelijk in de kom met het beslag. Werkte niet echt, dus toen met een kwast gewerkt. Ging gelukkig wel goed, het is ook maar dat ik alleen filodeeg in huis had anders had ik het waarschijnlijk niet eens geprobeerd
ja dan gaan ze zeker scheuren
Ik maak ze altijd met loempia deeg, maar denk dan het met filodeeg ook wel lekker is

21-09-2013, 16:57
Wat voor kaas gebruiken jullie voor erin? Welke roomkaas?
Wil ze zo ook maken

21-09-2013, 16:59

Citaat door laliyala:
Wat voor kaas gebruiken jullie voor erin? Welke roomkaas?
Wil ze zo ook maken
Gebruik zelf de roomkaas van de Aldi

Pagina's : [1] 2 3