Bekijk volle/desktop versie : Clubicoon Totti verlengt bij AS Roma en gaat door tot 39e.



20-09-2013, 18:01
Francesco Totti heeft zijn contract bij AS Roma met twee seizoenen verlengd. De icoon is alweer 36 jaar oud, maar volgens de clubleiding is de aanvallende middenvelder annex aanvoerder goed genoeg om nog twee jaar in het shirt van i Giallorossi te spelen. Totti zelf, die al bijna 540 competitiewedstrijden speelde in het shirt van AS Roma, is blij met zijn nieuwe verbintenis.

De spelmaker, die volgende week 37 jaar oud wordt, tekent tot medio 2016 en gaat zodoende door tot hij 39 jaar oud is. “Ik wil de voorzitter bedanken voor het nieuwe contract”, zo laat de levende legende optekenen via de officiële kanalen. “Allemaal wilden we dat het zou gaan gebeuren, zowel de club als ik. Ik heb weer twee jaar verantwoordelijkheden en ik weet zeker dat we tot mooie dingen toe in staat zijn”, klinkt het. “Ik ben trots dat Totti blijft”, zegt voorzitter James Pallotta op zijn beurt.

De 58-voudig Italiaans international, 9 doelpunten, tekende in de jaren negentig zijn eerste contractje bij Roma en hierna verlengde hij nog vijf keer. Il Bimbo d’Oro gaat met zijn nieuwe papiertje naar verluidt 3,2 miljoen euro per jaar verdienen. Hij won in 2001 de landstitel, pakte twee keer de Italiaanse beker en één keer de Supercoppa. Totti, die na het gewonnen WK in 2006 afscheid nam als international, werd vijf keer uitgeroepen tot Italiaans voetballer van het jaar.



[video=youtube;Boj8llp0iI8]http://www.youtube.com/watch?v=Boj8llp0iI8[/video]