Bekijk volle/desktop versie : verleiden



Pagina's : [1] 2 3

20-09-2013, 12:38
wat ik nog niet in de Islam begrijp is dat mannen ook vrouwen kunnen verleiden.
Als er een man langs loopt met sterke parfum en hij ziet er mooi uit dan willen zeker veel vrouwen aandacht van hem.
En dat mag niet in de Islam...
een man kan ook aandacht trekken en mag alles volgens sheikhs en een vrouw mag bijna niets buiten ze moet zich van top tot teen bedekken
Ik begrijp het niet???/
Kunnen jullie me helpen??

20-09-2013, 14:05


Kan iemand mij helpen....aub

20-09-2013, 16:39
door Shaych Mohammed bin Saalih al-`Othaymien



Vraag:

kunt u een advies geven aan de vrouwen die hun huizen als een gevangenis zien?

Antwoord:

Ja, het advies is dat ik tegen deze vrouwen zeg dat degene die het huis tot een gevangenis heeft gemaakt, als deze uitdrukking überhaupt correct is, dat is Allah (عز و جل).

Allah (تعالى) zegt:

“en verblijft in jullie huizen.”[al-Ahzaab(33):33]

En in een hadieth op gezag van de profeet (صلى الله عليه وعلى آله وسلم) zegt hij (صلى الله عليه و سلم) over de vrouwen:

“en hun huizen zijn beter voor hen.”

En een vrouw is vrij in haar huis. Zij kan zich vrij bewegen in haar huis. Zij kan het huishouden verrichten en voor haarzelf werken. Dus waar is de gevangenis? Ja, het is een gevangenis voor de vrouw die wil lijken op een man.


En het is bekend dat Allah de mannen bepaalde karaktereigenschappen heeft gegeven en zo ook de vrouwen. En Hij (تعالى) heeft een onderscheid gemaakt tussen de mannen en vrouwen met betrekking tot hun schepping (i.e. fysieke staat), gedrag, intellect en religie volgens de grenzen van Allah (عز و جل).



De vrouw die zegt dat het verblijven van een vrouw in haar huis zoals een gevangenis is, daar zeg ik tegen dat zij bezwaar toont tegen de uitspraak van Allah (تعالى):

“en verblijft in jullie huizen.”[al-Ahzaab(33):33]

Hoe kunnen we datgene wat Allah heeft bevolen beschouwen als een gevangenis? Het is zoals ik al zei een gevangenis voor degenen die actief willen zijn en zich bij de mannen willen aansluiten.

Het verblijven in huis dat is hetgeen wat werkelijke blijdschap, fatsoen, schaamte en het distantiëren van fitan (beproevingen) met zich meebrengt. Zo ook zal de vrouw hierdoor afstand nemen van het kijken naar mannen. Want wanneer de vrouw naar buiten gaat en mannen ziet zoals een knappe jongeman, een knappe man van middelbare leeftijd, een persoon met mooie kleren aan enzovoorts, dan zal zij beproeft raken met mannen. En zo ook zullen de mannen beproeft worden met vrouwen.

Het is dus aan de vrouwen om Allah te vrezen en terug te keren naar hetgeen hun Heer en Schepper zegt en terug te keren naar hetgeen wat de boodschapper van de Heer der werelden tegen hen heeft gezegd. En zij dienen te weten dat zij Allah (عز و جل) zullen ontmoeten en Hij zal hen ondervragen over hoe zij gehoor hebben gegeven aan de boodschappers. Zij weten niet wanneer zij Allah zullen ontmoeten. Want het kan zijn dat zij wakker wordt in haar huis en overnacht in haar graf of dat zij overnacht in haar huis en wakker wordt in haar graf. Zullen zij Allah dan niet vrezen?

En dat zij deze vernietigende westerse gedachten vermijden. Want deze westerlingen, nadat zij bedorven vlees hebben gegeten, hebben zij voor ons de overblijfsels en botten overgelaten zodat we hiervan eten nadat zij (i.e. de westerlingen) het profijt weg hebben genomen (i.e. nadat het vlees al gegeten is).

En nu wensen zij dat de vrouw terugkeert naar haar oorspronkelijke staat. Het is zelfs zo dat zij wensen dat de vrouw zoals de moslim vrouw is. In haar huis, met schaamte, ver verwijderd van plekken waar zich fitan (beproevingen) plaatsvinden. Dit zal echter niet gebeuren. Hoe zullen zij dan het geloof bereiken?

Wordt er dan onwaardig over ons gedaan terwijl wij moslims zijn en ons religie, entiteit, manieren en gedragingen hebben. Dienen wij hen dan te achtervolgen in verdorvenheid?

SoebhanAllah al`Adiem, la hawla wa la qoewatta illa billah!

20-09-2013, 17:18

Citaat door Misshoi:
wat ik nog niet in de Islam begrijp is dat mannen ook vrouwen kunnen verleiden.
Als er een man langs loopt met sterke parfum en hij ziet er mooi uit dan willen zeker veel vrouwen aandacht van hem.
En dat mag niet in de Islam...
een man kan ook aandacht trekken en mag alles volgens sheikhs en een vrouw mag bijna niets buiten ze moet zich van top tot teen bedekken
Ik begrijp het niet???/
Kunnen jullie me helpen??
Het zijn geen sheikhs die de regels bepaald hebben. Allah Heeft het zo Voorgeschreven en Zijn Woord is Wet. Een vrouw kan zich beter/makkelijker bedwingen Allahoe'awlem

20-09-2013, 17:25


de man moet toch de overhand hebben

20-09-2013, 17:38

Citaat door abdelraheem:
de man moet toch de overhand hebben

20-09-2013, 20:35
VOor de man is parfum dragen ook haram. Zij moeten ook hun ogen neerslaan, en geen strakke kleding dragen.

20-09-2013, 20:43

Citaat door lotusgroen:
VOor de man is parfum dragen ook haram. Zij moeten ook hun ogen neerslaan, en geen strakke kleding dragen.
?!

20-09-2013, 20:47
hou je kop en kijk niet naar mannen

20-09-2013, 21:24
dat klopt wanneer ik een knappe man zie krijg ik ook kriebels , dus het is onzin dat alleen mannen dit hebben , onbewust ga je ook kijken naar een mooie man

20-09-2013, 22:31

Citaat door Aangeklaagd:
dat klopt wanneer ik een knappe man zie krijg ik ook kriebels , dus het is onzin dat alleen mannen dit hebben , onbewust ga je ook kijken naar een mooie man
I read one of the answers which says that it is not permissible for women to wear perfume when going out, because men may smell the perfume and be tempted by it. Doesn't the same ruling apply to men also, because women may be tempted by the perfume that men wear?
My second question is: Is it permissible to pray wearing perfume?.


Praise be to Allaah.
Firstly:

It is proven that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Any woman who puts on perfume and passes by people so that they can smell her fragrance is a zaaniyah.”

Narrated by Imam Ahmad (19212) and al-Nasaa’i (5126); classed as hasan by al-Albaani in Saheeh al-Jaami‘.

With regard to men, they are not forbidden to do that; rather it is mustahabb for men to use perfume on all occasions, and it is particularly mustahabb on Fridays and Eid, when people gather in mosques and prayer-places and so on. The Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) loved perfume and used it. The Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Women and perfume have been made clear to me and my delight is in prayer.” Narrated by Ahmad (11885), al-Nasaa’i (3940); classed as saheeh by al-Albaani.

The difference between women and men is that the basic principle with regard to woman is that she should stay in her house and use her adornment there, so that no temptation will be caused by her and she will not encounter any negative consequences. In the case of men, the man goes out of his house and works, and travels about, and mixes with people in gatherings, marketplaces and so on.

Moreover the temptation of men by women is greater than the temptation of women by men; if a man is attracted by a woman he can pursue her and try to tempt her; but a woman is usually pursued and is not the pursuer. If it so happens that she is attracted to a man, she would not pursue him, because the shyness and chastity that are part of her inherent nature usually prevent her from pursuing him. Moreover, if she stays in her house and does not go out often and mix with man, that prevents this fitnah or prevents her acting upon it.

For more information please see the answer to question no. 102329 and 7850

Secondly:

With regard to praying with perfume on, if she does that in her house there is nothing wrong with her doing that.

But if she is outside her house, it is not permissible for her to put on perfume, whether she is going to the mosque or anywhere else; rather it is narrated that women are specifically forbidden to use perfume when going to the mosque.

It was narrated that Zaynab, the wife of ‘Abd-Allah ibn Mas‘ood (may Allah be pleased with her and her husband) said: The Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him) said to us: “If one of you (women) wants to go to the mosque, let her not put on perfume.”

Narrated by Muslim (443).

What the Muslim woman should do, if she wants to go to the mosque, is to go out wearing her hijab, not wearing adornment or anything like perfume or anything else that may attract attention or cause fitnah.

It was narrated from Abu Hurayrah (may Allah be pleased with him) that the Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Do not prevent the female servants of Allah from going to the mosques of Allah, but let them go out looking scruffy.”

Narrated by Ahmad (9362) and Abu Dawood (565).

Ibn Daqeeq al-Eid (may Allah have mercy on him) said:

Also included with perfume is whatever comes under the same heading; perfume is only forbidden because it may provoke men’s desires, and it may also provoke a woman's desire too [i.e., if she uses perfume, her desire may be stirred up]. Whatever could cause a similar effect is also forbidden. It is narrated in a saheeh report that the Prophet (blessings and peace of Allah be upon him) said: “Any woman who scents herself with bukhoor (incense) should not attend ‘Isha’ prayer with us.” To that may be added beautiful clothes and wearing jewellery that can be seen. Some of them interpreted the words of ‘Aa’ishah (may Allah be pleased with her) in al-Saheeh - “If the Messenger of Allah (blessings and peace of Allah be upon him) could see what women have introduced after he died, he would have forbidden them to go to the mosques, as the women of the Children of Israel were forbidden” -- as referring to this, i.e., the introduction of beautiful clothing, perfume and adornment. End quote.

Ihkaam al-Ahkaam Sharh ‘Umdat al-Ahkaam, 1/196. See also: ‘Awn al-Ma‘bood Sharh Sunan Abi Dawood.

For more information, the answer to question no. 21970.

And Allah knows best.

Islam Q&A

20-09-2013, 23:45

Citaat door lotusgroen:
VOor de man is parfum dragen ook haram. Zij moeten ook hun ogen neerslaan, en geen strakke kleding dragen.
Mannen mogen wel parfum dragen.

30-09-2013, 17:29


Het is wel toegestaan voor de mannen wand de profeet deed het ook.

30-09-2013, 18:16

Citaat door Misshoi:
Het is wel toegestaan voor de mannen wand de profeet deed het ook.
Astaghfiroelah. Ik dacht dat ik het ergens gelezen had.

30-09-2013, 18:19

Citaat door Mfelsia:
Mannen mogen wel parfum dragen.
ja maar niet naar timgharien kijken dikke bolle

Pagina's : [1] 2 3