Bekijk volle/desktop versie : Angststoornis/paniekstoornis



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

18-09-2013, 18:41
Nog meer die hier last van hebben? Misschien kunnen we elkaar hier een beetje steunen of advies geven.
Ik heb het nu sinds 2 maanden en het is echt niet leuk meer....
Je weet dat dit geen logische angst is en dat het geen zin heeft (zie OT) maar toch overkomt het je steeds.
Angst is een rotgevoel om constant met je mee te dragen. Soms overheerst het alles en kan je nergens nog van genieten. Ik probeer veel Koran te luisteren en dua te doen. Deze ziekte heeft denk ik ook veel te maken met weswaas Moge Allah ons en alle zieke moslims genezen, amien

18-09-2013, 18:47


Hé zonnetje! Lang niet gezien!
Ik zal straks nog wat tips plaatsen!

18-09-2013, 18:49

Citaat door Doortje:
Hé zonnetje! Lang niet gezien!
Ik zal straks nog wat tips plaatsen!
Ja echt lang niet gezien! Alle tips zijn welkom!

18-09-2013, 19:04
Ben benieuwd of er reacties komen
Ik denk dat dit vaak voorkomt maar nog een beetje taboe is...alsof je dan gek bent geworden
Terwijl het echt iedereen kan gebeuren

18-09-2013, 19:36


ik heb het gehad heel soms krijg ik het nog , ik ben opgenomen geweest in ziekenhuis testjes gedaan etc maar gelukkig was er niets aan de hand met me hart

ik heb het onder controle gekregen

18-09-2013, 19:48

Citaat door Aangeklaagd:
ik heb het gehad heel soms krijg ik het nog , ik ben opgenomen geweest in ziekenhuis testjes gedaan etc maar gelukkig was er niets aan de hand met me hart

ik heb het onder controle gekregen
En had jij dan vooral hartkloppingen etc? Weet je ook wat bij jou de oorzaak was?

18-09-2013, 19:52
salaam aleikoum oukhtie

ik had dit ook een tijdje , het was echt niet prettig , het komt onverwachts zo een paniekaanval en dan denk je gewoon dat je doodgaat , maar soubhanallah , na een tijd was ik het beu , en wou ik er iets aan doen ,
ik deed meer nawaafil 3ibaada na mijn verplichte 3ibaada , luisterde ook veel naar surah al baqarah , en roqyah shari3ah ,
verder wanneer ik een paniekaanval kreeg , ging ik iets doen zoals afwassen of iets anders wat mij bezighoudt .
na toch een lange tijd heb ik het onder controle gekregen alhamdoullilah , ik had ook de gedachten dat dit heel mijn leven ging blijven , maar hamdoullilah er komt echt een einde aan .inshaa'allah

khair inshaa'allah

18-09-2013, 19:54
ik had heel harde hartkloppingen , mijn buik deed pijn ,moeilijk ademen ,droge mond ,hyperventyleren dus, soms wou ik gewoon door de raam springen of weglopen , maar hamdoullilah , als je in je hoofd hebt dat de paniekaanval zal weggaan naa een paar minuten dan ga je minder bang zijn en jezelf onder controle houden

18-09-2013, 19:55

Citaat door Aangeklaagd:
ik heb het gehad heel soms krijg ik het nog , ik ben opgenomen geweest in ziekenhuis testjes gedaan etc maar gelukkig was er niets aan de hand met me hart

ik heb het onder controle gekregen
ik dacht ook dat er iets mis was met mijn hart , mijn oorzaak was denk ik stress van familie soubhanallah , en dat ik veel hooi op mijn vork nam ,

18-09-2013, 20:01

Citaat door Zonnetje_78:
En had jij dan vooral hartkloppingen etc? Weet je ook wat bij jou de oorzaak was?
je heel hevig mijn hart klopte ineens superhard en onregelmatig, werd ook heel moe kreeg het koud erna, werd duizelig noem maar op. ik was heel onbewust bang maar waarom weet ik niet

18-09-2013, 20:02

Citaat door Oum_Yaqoub:
ik dacht ook dat er iets mis was met mijn hart , mijn oorzaak was denk ik stress van familie soubhanallah , en dat ik veel hooi op mijn vork nam ,
ik stress ook snel, er zijn hier medicijnen voor maar daar wil ik niet afhankelijk van zijn

18-09-2013, 20:09
Ik heb het ook echt jaren gehad..pas toen ik me realiseerde dat het de Shaytaan was die in mijn gedachten zat te roeren..en mij gek wil maken heb ik me er hmdl tegen verzet...er was helemaal niks met mij...ik ging koran luisteren en ik had altijd woedoe en dhikr in de ochtend en voordat ik ging slapen reciteerde ik ayaat al kursie..en de deed de handelingen die de profeet saw ook deed voor het slapen gaan..toen kwam ik tot rust en het helpt echt...er is helemaal niks om bang voor te zijn...het is enkel shaytaan in onze gedachtes...

18-09-2013, 20:28


ik was altijd voor djins en dacht dat djins altijd bij mij was ik durfde nooit alleen te slapen, maar nu totaal niet meer bang

18-09-2013, 21:17
Oké, ik heb 4 tips.
1. Als je niet goed ademhaalt(en dat schijnt dus heel nauw te luisteren), dan kan je ook angstklachten ontwikkelen.
Lees dit boek: http://www.bol.com/nl/p/hyperventilatie-druk-herziene-uitgave/666755846/
2. Als je angstklachten hebt, moet je 2 maal daags spierontspanningsoefeningen gaan doen. Als je spieren gespannen zijn, denken je hersenen namelijk dat er gevaar dreigt en maken ze nog meer stresshormonen aan.
http://https://www.ggzdrenthe.nl/service/ontspanningsoefeningen/
3. Loeswes is inderdaad een belangrijke veroorzaker van angst. Cognitieve (gedrags)therapie en rationeel-emotieve therapie leren je hoe je die angstopwekkende gedachtes kunt ontkrachten. Hiervoor kun je het beste naar een psycholoog gaan voor een kort therapietraject van 10 sessies ofzo. Als je dat echt niet wil, kan je ook zelf aan de slag met zelfhulpboeken. Oh, en via internet kan je ook therapie krijgen tegenwoordig.
4. Mediteren is ook erg goed tegen angst. In de islam bestaat er dhikr/ dzikr/ dikr/ ذکر . Misschien helpt het?

Sterkte!

18-09-2013, 21:27
Hallo,

Ik heb ook last van paniekaanvallen. Het begon na mijn
Miskraam iets meer dan een half jaar geleden. Ik kreeg een dag nadat ik mijn kindje verloor een enorme hyperventilatie aanval. Ik dacht dat ik dood ging. Het was zo eng. Hartkloppingen, tintelingen in m'n handen gezicht en op m'n borst. Hierna heb ik een paar lichte aanvallen gehad en ook vaak angstgevoelens. Hamdoulilah wordt het steeds
Minder. Het is echt niet fijn!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8