Bekijk volle/desktop versie : Chaos in Marrakech door extreme regenval (video's)



18-09-2013, 18:01
Zware regenval heeft de afgelopen nacht voor grote chaos gezorgd in Marrakech.





Door de regenhoos stortten afgelopen nacht minstens zeven huizen in en viel er één dode nadat een man werd geëlektrocuteerd op het Jemaa El Fna plein. Sommige bewoners moesten door de civiele bescherming uit hun benarde situatie gered worden. De okerkleurige stad leek voor enkele uren het decor van een heuse zondvloed. De stortregens waren goed voor 58 mm water in slechts drie uurtjes.

Volgens sommige bronnen viel er in sommige wijken zelfs 150 mm regen. MAP meldt dat er naast de ingestorte huizen ook bewoners uit voorzorg uit hun vervallen woningen zijn gehaald. De vervallen huizen stonden in Douar Sgharna en in Sidi Youssef Ben Ali. In Douar Belaaguid waren sommige gebieden totaal onbegaanbaar. De meeste schade werd aangericht in Sidi Youssef Ben Ali, Mellah, Targa en Hay Askari. In het laatste gebieden hebben sanitaire kanalen het begeven en zijn de systemen ingestort door het water.

Daardoor ontstonden ernstige overstromingen. Veel automobilisten moesten in de hele stad hun auto laten staan om vervolgens te voet verder te reizen. Het verkeer rondom de belangrijkste boulevards werd voor enkele uren ernstig geblokkeerd. De autoriteiten hebben inmiddels een protocol voor rampenbestrijding ingesteld.

Een opgezet commandopost moet de ontwikkelingen en de situatie in de stad in de gaten houden en noodzakelijke ingrepen organiseren. Ook zijn technische en logistieke middelen ingezet om het water het hoofd te bieden. Vanochtend ontwaakte de magische stad overigens in het zonnetje.

[video=youtube;H4wrfvDyJ6Y]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=H4wrfvDyJ6Y#t=62[/video]

[video=youtube;icUuu34Quu8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=icUuu34Quu8[/video]

18-09-2013, 19:42


soubhaan Allah, Allahoe Akbar!!


18-09-2013, 19:52
Allah oe akbar! Ons huis ligt ook helemaal onder water


18-09-2013, 20:11
Dat krijg je als je geen fatsoenlijke riolering hebt


18-09-2013, 21:08


doet me denken aan de steden sodom en gomorra die werden vernietigd door de zondes


18-09-2013, 21:51
het is toch normaal dat je zoiets krijgt er zijn geen rioleringen,de straten stromen kruisen elkaar.het water kan niet weg.


18-09-2013, 21:59
[QUOTE=Rachid899;118984071]doet me denken aan de steden sodom en gomorra die werden vernietigd door de zondes

[video=youtube;0ehDz0GZ45k]http://www.youtube.com/watch?v=0ehDz0GZ45k[/video]

18-09-2013, 22:03
[video=youtube;QdfJSIcGtUA]http://www.youtube.com/watch?v=QdfJSIcGtUA[/video]

18-09-2013, 22:45
Ik heb er twee weken door gebracht wat daar gebuurt niet normaal ... Varkenens vlees gewoon in de supermarkt .. Heel normaal ...ik ben blij dat ik uit noorden kom


18-09-2013, 22:57

Citaat door brafari:
het is toch normaal dat je zoiets krijgt er zijn geen rioleringen,de straten stromen kruisen elkaar.het water kan niet weg.

Dit vind ik niet eens erg
Van mij part word een deze dagen marrakech van de kaart geveegd.
Nadeel nu is dat die mo nog meer geld gaat uitgeven aan de wederopbouw v Marakech zodat die zijn Franse holmaatjes niet teleur stelt.


Vind de situaties in de bergen veel erger
Triq djel jbella bijvoorbeeld, als het daar zo hard regent is het helemaal chaos
Rotsen vallen naar beneden, water kan nergens naar toe.
Niemand kan terug keren hulpdiensten arriveren pas de volgende dag pfff

18-09-2013, 23:00

Citaat door brafari:
het is toch normaal dat je zoiets krijgt er zijn geen rioleringen,de straten stromen kruisen elkaar.het water kan niet weg.


Dat was precies mijn gedachten. Maar de rest denkt in allerlei theologische richtingen als in bestraffingen en verdoemenis. De riolering is gewoon barslecht geregeld in Marokko en dat is ook de reden waarom het water op de wegen blijft liggen.


Citaat door Roky:
Ik heb er twee weken door gebracht wat daar gebuurt niet normaal ... Varkenens vlees gewoon in de supermarkt .. Heel normaal ...ik ben blij dat ik uit noorden kom

In Noord-Marokko verkopen ze geen varkensvlees ja, kuchkuch.

18-09-2013, 23:01

Citaat door Roky:
Ik heb er twee weken door gebracht wat daar gebuurt niet normaal ... Varkenens vlees gewoon in de supermarkt .. Heel normaal ...ik ben blij dat ik uit noorden kom

Gebuurt veel yek!!
Wie maakt ze nu nog druk om varkensvlees agoeja
Als die varkens kleine kinderen misbruiken, alle meisjes in de prostitutie belanden
Laat ze lekker stikken in varkensvlees als ze maar van onze kinderen afblijven

22-09-2013, 15:52


Marokko gaat ook nooit vooruit. Altijd blijven ze maar in de middeleeuwen leven. Een grote (toeristische) stad zonder propere riolering...


22-09-2013, 16:40

Citaat door Roky:
Ik heb er twee weken door gebracht wat daar gebuurt niet normaal ... Varkenens vlees gewoon in de supermarkt .. Heel normaal ...ik ben blij dat ik uit noorden kom



Noorden is zeker het paradijs yek? Domme rifaap