Bekijk volle/desktop versie : Indonesieee tipsss!!



Pagina's : [1] 2

18-09-2013, 13:54
Salaam ladies,

Mijn man en ik willen insha Allah over enkele maanden een rondreis gaan maken door Indonesie..!
Van Sumatra tot aan Bali en evt Borneo erbij

Wat zijn tips, do's en don'ts?

Dank jullie wel!!

18-09-2013, 14:04


Ik heb indo buren die vertellen altijd over Indonesië

18-09-2013, 14:16
Schijnt super leuk te zijn.
Mijn collega is al een maand of twee terug en ze praat er nog steeds over!
Leuk, joh! Inshallah wordt het een leuke vakantie!

18-09-2013, 19:53
insha Allah ladies,

ik ben al in Maleisie en Singapore geweest, nu wordt het indonesie en brunei
uppp need some info

19-09-2013, 11:11



Citaat door GS4U:
insha Allah ladies,

ik ben al in Maleisie en Singapore geweest, nu wordt het indonesie en brunei
uppp need some info
Wat leuk!!
Ik wil ook, inshallah! Maar mijn man heeft het zo druk dat we maar korte vakanties kunnen boeken en dat wil ik niet.
Veel plezier.

19-09-2013, 11:24
Ik zeg doen!
Wij hebben ook een rondreis gemaakt echt de moeite waard!!
Willen dit inscha allah na de bevalling weer doen.

23-09-2013, 12:51

Citaat door Y-cake:
Ik zeg doen!
Wij hebben ook een rondreis gemaakt echt de moeite waard!!
Willen dit inscha allah na de bevalling weer doen.
Y cake hoopte al dat je zou reageren
welke eilanden zijn echte aanraders? En voor hoenlang zijn jullie gegaan?
Hoe hebben jullie de oversteek gemaakt naar de verschillende eilanden?

liefs

ps: heeft je vader wat gehad aan mijn tips over singapore?

23-09-2013, 13:05

Citaat door GS4U:
Y cake hoopte al dat je zou reageren
welke eilanden zijn echte aanraders? En voor hoenlang zijn jullie gegaan?
Hoe hebben jullie de oversteek gemaakt naar de verschillende eilanden?

liefs

ps: heeft je vader wat gehad aan mijn tips over singapore?
Zulke topics laat ik niet links liggen.
Eigenlijk hadden alle eilanden wel wat. Wij hebben de volgende eilanden bezocht; bali, hier hebben we toch aardig wat gezien. lombok, waren we heerlijk afgezonderd van het drukke leven. yogyakarta (java)
Mijn topper was toch wel gilli trawangan. Wij verbleven 3 halve week in Indonesie.
Voor java en lombok zijn wij met de vliegtuig gegaan. Binnenlandse vluchten zijn best goedkoop daar. Naar gilli is dit per speedboot van lombok.

Heel erg zelfs. Hij gaat binnenkort weer terug.

24-09-2013, 08:54

Citaat door Y-cake:
Zulke topics laat ik niet links liggen.
Eigenlijk hadden alle eilanden wel wat. Wij hebben de volgende eilanden bezocht; bali, hier hebben we toch aardig wat gezien. lombok, waren we heerlijk afgezonderd van het drukke leven. yogyakarta (java)
Mijn topper was toch wel gilli trawangan. Wij verbleven 3 halve week in Indonesie.
Voor java en lombok zijn wij met de vliegtuig gegaan. Binnenlandse vluchten zijn best goedkoop daar. Naar gilli is dit per speedboot van lombok.

Heel erg zelfs. Hij gaat binnenkort weer terug.
Wij willen ook voor 3,5 week gaan

Wij hebben ongeveer dezelfde eilanden in ons hoofd, alleen dacht ik eraan om Sumatra er ook bij te pakken maar dan leg je flink wat km af. Ook wij zijn van plan om dmv binnenlandse vluchten overal heen te vliegen. Wij willen dan ook nog Borneo en brunei erbij pakken.

Fijn dat hij er wat aan heeft

24-09-2013, 09:06
Mocht je naar borneo gaan dan kan je naar drie landen. ik ben naar maleisie borneo gegaan. dan zou ik sandakan aanraden als je van jungle en natuur houd. Kota kinabalu is niet echt een aanrader.
Indonesie zou k vanuit jakarta met de trein naar yogjakarta reizen.. zie je veel van het land. vandaar uit de tempels bezoeken borobudur. dan weer per trein naar surabaya kan je weer veel zien. surabaya is nie bijzonder maar de excursie naar mount bromo met sunrise wel. Heb nog contact met een gids die goedkoop is voor prive excursie.
Dan zou k vliegen naar bali. op bali naar seminyak gaan. is niet druk en niet rustig. en met zonsondergang kan je nog heerlijk op het strand chillen.
Dan naar gili trawangan en dan daar zeker 5 dgn blijven.
Sumatra heb k overgeslagen want had al jungle in borneo gezien.
Als j het vergelijkt met thailand maleisie en singapore dan komt indonesie bij mij onderaan. Mensen zijn schichtig en spreken niet goed engels en vind het iets minder aantrekkelijk. daarentegen was het eten heerlijk.. en bali en gili maken veeeeel goed!!
Als je nog meer gedetailleerder tips wil just ask.

24-09-2013, 09:35

Citaat door omanor:
Mocht je naar borneo gaan dan kan je naar drie landen. ik ben naar maleisie borneo gegaan. dan zou ik sandakan aanraden als je van jungle en natuur houd. Kota kinabalu is niet echt een aanrader.
Indonesie zou k vanuit jakarta met de trein naar yogjakarta reizen.. zie je veel van het land. vandaar uit de tempels bezoeken borobudur. dan weer per trein naar surabaya kan je weer veel zien. surabaya is nie bijzonder maar de excursie naar mount bromo met sunrise wel. Heb nog contact met een gids die goedkoop is voor prive excursie.
Dan zou k vliegen naar bali. op bali naar seminyak gaan. is niet druk en niet rustig. en met zonsondergang kan je nog heerlijk op het strand chillen.
Dan naar gili trawangan en dan daar zeker 5 dgn blijven.
Sumatra heb k overgeslagen want had al jungle in borneo gezien.
Als j het vergelijkt met thailand maleisie en singapore dan komt indonesie bij mij onderaan. Mensen zijn schichtig en spreken niet goed engels en vind het iets minder aantrekkelijk. daarentegen was het eten heerlijk.. en bali en gili maken veeeeel goed!!
Als je nog meer gedetailleerder tips wil just ask.
Thnx!! Hier heb ik heel veel aan want hierdoor kan ik een soort van planning maken.

Ik denk dat wij Sumatra ook gaan overslaan omdat wij toch al richting Borneo willen gaan Dat is bijna hetzelfde en het scheelt km..
Dat is idd een goed idee, wij wilden maleisie overslaan en dan richting indonesisch Borneo en brunei gaan maar misschien pakken wij dan alsnog maleisie erbij.

Wij zijn idd al naar Maleisie en Singapore geweest en nu willen wij dit deel van Azie afmaken

Mocht je nog meer tips en aanraders hebben let me know please!!


ps: How about Jakarta, valt daar iets te beleven? En hoeveel dagen kunnen we daar het best blijven?

24-09-2013, 09:49
Ja als je heel maleisie heb gezien dan zou k iets anders gaan zien. want er is nog zoveel te zien op de wereld waarom twee keer naar hetzelfde.
Een tip, boek je tickets via airasia op tijd. ik heb dat niet gedaan en een ticket die bv 20,- was die was een paar dagen voor vertrek ineens 140,-. Want ik wilde vrij zijn maar je kan beter van te voren plannen.

Jakarta was ik 4 dagen maar dat komt omdat ik.met het slachtfeest daar was. vier dagen is way too much.
Zou er twee dagen blijven. hetbis heeel anders dan kuala lumpur bangkok of singapore. stuk saaier en alles ligt ver uit elkaar. de leuke bezienswaardigheden zijn slecht onderhouden. Maar nogmaals ik had het niet willen missen want overal word je wijzer van. ik zou daar naar het onafhankelijkheidsmonument gaan. dan zie je de geschiedenis van indo en wat de NLers hebben uitgespookt daar.
Ik zou alleen maar blue bird taxi nemen. geen gezeur en altihd de meter aan
pak hun telefoonnr en bestel hem desnoods. dan komt ie coor de deur anders hou je hem gwn aan op straat kan ook.
Als j met de trein wilt reizen altijd dag van te voren reserveren en je paspoort meenemen bij reserveren wsnt je moet iets invullen. bij vluchten betaal je belasting op het vliegveld dus neem cash mee.
Nogmaals k heb geen spiht van mn reis want alles was leuk alleen achteraf denk je soms hmm daar was k te lang of te kort.
Surabaya is een lelijke stad. daar ginf k alleen heen omdat je vandaar uit naar de vulkaan kon enzo. dat doen de meeste trouwens. kijk ook eens naar.flores daar ben k niet geweest maar schijnen super te zijn.
je moet bij aankomst een visum kopen op jakarta voor 25,- ook cash betalen.

24-09-2013, 10:57



Citaat door GS4U:
Wij willen ook voor 3,5 week gaan

Wij hebben ongeveer dezelfde eilanden in ons hoofd, alleen dacht ik eraan om Sumatra er ook bij te pakken maar dan leg je flink wat km af. Ook wij zijn van plan om dmv binnenlandse vluchten overal heen te vliegen. Wij willen dan ook nog Borneo en brunei erbij pakken.

Fijn dat hij er wat aan heeft
Inscha allah! Wij wilde dit jaar weer terug gaan. Helaas moeten wij dit nu even links laten.

Daar zal ik de volgende keer ook allemaal heen willen gaan.

Uiteindelijk heeft hij daar ook wat vrienden gemaakt. Een is zelfs laatst nog in Nederland geweest.

24-09-2013, 10:58

Citaat door omanor:
Ja als je heel maleisie heb gezien dan zou k iets anders gaan zien. want er is nog zoveel te zien op de wereld waarom twee keer naar hetzelfde.
Een tip, boek je tickets via airasia op tijd. ik heb dat niet gedaan en een ticket die bv 20,- was die was een paar dagen voor vertrek ineens 140,-. Want ik wilde vrij zijn maar je kan beter van te voren plannen.

Jakarta was ik 4 dagen maar dat komt omdat ik.met het slachtfeest daar was. vier dagen is way too much.
Zou er twee dagen blijven. hetbis heeel anders dan kuala lumpur bangkok of singapore. stuk saaier en alles ligt ver uit elkaar. de leuke bezienswaardigheden zijn slecht onderhouden. Maar nogmaals ik had het niet willen missen want overal word je wijzer van. ik zou daar naar het onafhankelijkheidsmonument gaan. dan zie je de geschiedenis van indo en wat de NLers hebben uitgespookt daar.
Ik zou alleen maar blue bird taxi nemen. geen gezeur en altihd de meter aan
pak hun telefoonnr en bestel hem desnoods. dan komt ie coor de deur anders hou je hem gwn aan op straat kan ook.
Als j met de trein wilt reizen altijd dag van te voren reserveren en je paspoort meenemen bij reserveren wsnt je moet iets invullen. bij vluchten betaal je belasting op het vliegveld dus neem cash mee.
Nogmaals k heb geen spiht van mn reis want alles was leuk alleen achteraf denk je soms hmm daar was k te lang of te kort.
Surabaya is een lelijke stad. daar ginf k alleen heen omdat je vandaar uit naar de vulkaan kon enzo. dat doen de meeste trouwens. kijk ook eens naar.flores daar ben k niet geweest maar schijnen super te zijn.
je moet bij aankomst een visum kopen op jakarta voor 25,- ook cash betalen.
Handig dit. Kan ik gelijk opslaan.

24-09-2013, 10:59

Citaat door Chichi:
Ik heb indo buren die vertellen altijd over Indonesië

Pagina's : [1] 2