Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen in zo'n situatie?



Pagina's : [1] 2

14-09-2013, 23:12
-

14-09-2013, 23:53


woow oke k moet even denken voor antwoordt

15-09-2013, 21:08
Damn ik ben ik shok

15-09-2013, 21:11
Niet mee bemoeien.

16-09-2013, 15:01



Citaat door Anker.:
Niet mee bemoeien.
Makkelijker gezegd dan gedaan.

17-09-2013, 00:51
niet mee bemoeien

17-09-2013, 02:06
Jij en je moeder moeten haar een keer apart spreken en dreigen dat als jullie haar nog 1x betrappen of vermoedens hebben dat ze met een vreemde man praat, dat jullie haar man en de rest van de familie op de hoogte zullen stellen

Ze moet weten dat wat zij doet niet door de beugel kan, anders blijft ze het doen

Ik ben echt in shock
Van een vrouw van zo'n leeftijd, met 5 kinderen en ''vroom'' voorkomen verwacht je zoiets inderdaad niet, bizar!

17-09-2013, 13:45
Liefde hou je niet tegen, hoor ! Hoe je er mee omgaat, is een ander verhaal, natuurlijk...


Maar eerlijk? Het zijn jouw zaken niet; live and let live, dus bemoei je niet.



Citaat door Enoo_:
Helaas stonden daar duizenden berichten van mijn tante en mijn aangetrouwde oom over hoe ze van elkaar houden en meer vieze vuile woorden.
En dit komt raar bij me over : zeggen dat je van elkaar houdt, zijn geen vieze woorden, voor zover ik weet !

17-09-2013, 14:36

Citaat door dwarsligger_:
Liefde hou je niet tegen, hoor ! Hoe je er mee omgaat, is een ander verhaal, natuurlijk...


Maar eerlijk? Het zijn jouw zaken niet; live and let live, dus bemoei je niet.





En dit komt raar bij me over : zeggen dat je van elkaar houdt, zijn geen vieze woorden, voor zover ik weet !
Het kan me werkelijk geen ene moer schelen aan wie zij haar liefde verklaard. Echt waar, ik heb veel betere dingen te doen dan haar in de gaten te houden, maar dat ze vreemd gaat met de man van haar zus. Die zelf ook twee jonge kinderen heeft gaat mij té ver. Dat is gewoon iets wat je niet kunt doen nee.

17-09-2013, 21:09
aangezien je moeder ervan af weet, bemoei je er verder niet mee. het is de verantwoordelijkheid van je moeder om een besluit te nemen.
maar misschien heeft je tante de telefoon van je tante gekregen en stonden de berichten er nog in..... xjust thinkingx

20-09-2013, 23:47
Allatiiiiiiiiiif......
La hawla wa la qawata ilabillah...

21-09-2013, 18:41

Citaat door Enoo_:
Oké, weer een big dilemma. Ik heb een tante van ongeveer iets in de 50 jaar oud. Ze heeft vijf kinderen en een man en ze zijn een leuk gezinnetje. Ze woont in Marokko, omdat ze uitgehuwelijkt is door me opa. Dit betreft een heel ander verhaal uit het verleden, maar laten we het erop houden dat ze ontmaagd was vóór haar 13e. Ze is momenteel op vakantie hier in Nederland.
Ik ben van mezelf niet sneaky aangelegd, of nou ja een beetje, maar dat zijn we allemaal. In ieder geval ik bemoei me niet veel met andermans zaken, maar ik had al sinds vorig jaar in de gaten dat mijn tante met andere mannen praat. Als je haar vanaf het begint leert kennen dan zou je dit niet van haar verwachten. ze kleed zich als een vrome Moslima en gedraagt zich hier normaal gesproken, tenminste in mijn bijzijn en dat van andere, ook na. Ik heb het een plekje gegeven en mezelf toegewezen dat dit maar eenmalig zou zijn, hopelijk. Helaas bleef ze met mannen doorpraten. Ik heb haar toen op de een of andere manier tijdens een gesprek over vreemd gaan verteld dat vreemd gaan echt zo cliché is en slecht en dat het verboden en haram is etc. De boodschap kwam bij haar duidelijk over, dat was klaarblijkelijk te zien.
Vandaag na ongeveer een jaar was ze weer bij ons thuis. Ze vroeg mij of ik een nummer in haar mobiel kan noteren, want ze is er nu ook al achter gekomen hoe Whatsapp werkt, perfect toch! Ze gaf me het nummer en ik noteerde het in haar mobiel en toen vroeg ze me of ik kan kijken of dat nummer whatsapp had, terwijl zij even een ander nummer uit haar tas ging halen. Terwijl ik haar wens vervulde zag ik het nummer van mijn aangetrouwde oom. De man van mijn andere tante, ofwel haar zus. Uit nieuwsgierigheid klikte ik erop, maar ik had geen vermoedens dat er iets zou staan waar ik van zal overgeven. Helaas stonden daar duizenden berichten van mijn tante en mijn aangetrouwde oom over hoe ze van elkaar houden en meer vieze vuile woorden.
Ik weet dus nu niet wat ik moet doen. Waar ik mee moet beginnen of aan wie ik dit moet vertellen. Mijn zus en moeder weten dit onderhand wel, maar ook zij zijn zo hopeloos als wat. Ik ben zó ontiegelijk bang dat ik de verkeerde zet maak en het aan iemand vertel die het niet moet weten. Maar deze affaire onder een steen leggen en toen alsof het er niet is, is echt geen oplossing.. Hulp waardeer ik graag, van wie dan ook.
Wollah heb er kippenvel van gekregen

22-09-2013, 13:06


Je moet. Bij je tante en d'r man op bezoek gaan en dan moet je ze allebei naar de keuken toe lokken want in de. Keuken liggen meestal. Grote messen en dan moet je de man vanje tante vertellen wat je weet en dan rustige de deur uit lopen ,,,, en dan maar hopen dat hij je tante in stukke snijd

22-09-2013, 13:08
Mohim wat ik zou doen is,,,,, m'n tante bij d'r haren naar d'r man toe slepen en d'r man. Vertellen wat er aan de hand is

22-09-2013, 13:34
Gewoon met je eigen zakem bemoeien. Vergeet niet dat je in islaam 4 getuigen nodig hebt als je iemand wilt beschuldigen op ontucht, dus hieruit kan je al concluderen hoe gevaarlijk het is om je in andermans huwelijk te mengen slechts op basis van wat jij gelezen hebt. Iedereen kan dat getypt hebben.

Pagina's : [1] 2