Bekijk volle/desktop versie : Goushl voor haar



14-09-2013, 22:59
Heb het gehaald maar weet niet hoe je het in je haar moet doen? Iemand ervaring?

14-09-2013, 23:02


Wil ik t ook wel weten.

Mijn papa heeft me wel uitleg gegeven maar tog

14-09-2013, 23:06
de grijze/klei achtig neem ik aan..

Ik doe meestal, wat olien druppelen in een plastic kom (olijfolie, amandelolie, arganolie als ik die heb en wat kokosolie.. en daarbij de ghassoul, warm water erbij roeren tot het een papje is.. en dan je haar in 4en of meer verdelen als je dik haar hebt). en dan erin smeren, net als met henna. als ik klaar ben plasticfolie erover en dan een halfuurtje laten trekken.. (je ding doen tussendoor).

Daarna uitspoelen een paar keer, dan shampoo (het liefst zonder al die troep).. en als ik klaar ben, weer wat olie door mn haar.. een paar druppeltjes maar..

14-09-2013, 23:08

Citaat door sandous:
de grijze/klei achtig neem ik aan..

Ik doe meestal, wat olien druppelen in een plastic kom (olijfolie, amandelolie, arganolie als ik die heb en wat kokosolie.. en daarbij de ghassoul, warm water erbij roeren tot het een papje is.. en dan je haar in 4en of meer verdelen als je dik haar hebt). en dan erin smeren, net als met henna. als ik klaar ben plasticfolie erover en dan een halfuurtje laten trekken.. (je ding doen tussendoor).

Daarna uitspoelen een paar keer, dan shampoo (het liefst zonder al die troep).. en als ik klaar ben, weer wat olie door mn haar.. een paar druppeltjes maar..
Heb alleen olijfolie.., waar heb je die amandelolie vandaan? Ga het morgen even proberen, moet het dik
Blijven of wat watterig?

14-09-2013, 23:14


kijk hoe zij dit doet:
http://www.youtube.com/watch?v=wpncbCIRhjE

je kan er zelf eigen olien aan toevoegen, en langer laten trekken dan bijv alleen een halfuur..

Ik doe een keer per maand zelfs deze mix:

1tl arganolie
1tl olijfolie
1tl amandelolie
1tl habatsawda olie
3 volle eetlepels henna
3 volle eetlepels ghassoul
en warm water erbij.... dit een uurtje of 2 laten trekken in een kom..

Dan voor 4/5 uurtjes in mn haar (soms doe ik het rond 12 uur middag en spoel het pas rond 7/8 uur eruit).
Echt geeft mn haar een boost!

14-09-2013, 23:16
ik heb de oliën overal en nergens vandaan, biowinkels, etos marokko.
amandelolie heb ik van de natuurwinkel... ik heb t ook vaak alleen met olijfolie gedaan, maar kocht steeds andere oliën erbij.

14-09-2013, 23:25
Ik heb wel die korrels, dat kan ook toch?

14-09-2013, 23:35
ik doe het in combinatie met honing en rozewater. Super goede haarmasker.

Gewoon enkele brokken tot poeder stampen wat rozewater en honing erbij, en dat papje door je haar doen.