Bekijk volle/desktop versie : Pas op met namaak!



Pagina's : [1] 2

12-09-2013, 15:03
Asalamou alijkoum iedereen,

Deze week een reportage gezien over namaakspullen, dan heb ik het niet over handtassen en kleren maar wasproducten, tandpasta, zelfs eten!
Tandpasta met giftige stoffen, en nog zoveel meer!
Deze zijn levensgevaarlijk voor jullie gezondheid!
Zeker hier in Brussel, is het echt niet normaal.
Een grote dreft die je in de winkel aan 5 euro koopt verkopen zij aan 1 euro. Eigenlijk zouden de mensen daar moeten bij stilstaan maar spijtig genoeg doen ze dat niet.
En het excuus, dat ze het overkopen van grote firma's of dat het de restjes zijn en dergelijke is allemaal niet waar!

Ik heb nu ook mijn twijfels bij de Kruidvat en de Blokker.

Hier is een kleine video, de hele reportage is spijtig genoeg niet gratis.
http://vtm.be/telefacts/namaak-is-overal-0

Mensen die in Belgie wonen en Belgacom of Telenet hebben kunnen het kopen (is 2 euro denk ik)
Programma: Telefacts en de aflevering was op vrijdag 06 september 2013.

Voor de dames die namaak kopen, stop ermee! Het is levensgevaarlijk!


Ma3a salama

12-09-2013, 15:12


Hoe meer er het lezen, des te beter!

12-09-2013, 15:13
hoe weet je of het namaak is , omdat het goedkoper is?
die logica klopt niet

12-09-2013, 15:16
Nou ik denk dat een merknaam onder bescherming staat. Dus een nep dreft kan niet dan zou het al een nep drevt moeten zijn.

12-09-2013, 15:20



Citaat door xXxwolkjexXx:
Nou ik denk dat een merknaam onder bescherming staat. Dus een nep dreft kan niet dan zou het al een nep drevt moeten zijn.

12-09-2013, 15:23

Citaat door hubby:
hoe weet je of het namaak is , omdat het goedkoper is?
die logica klopt niet
Ja vandaar dat het goed geweest was om naar de reportage te kunnen kijken.
Wel ten eerste: de verpakking (is ONGELOFELIJK!!!) en het product(vloeistof/poeder zelf.

12-09-2013, 15:25

Citaat door xXxwolkjexXx:
Nou ik denk dat een merknaam onder bescherming staat. Dus een nep dreft kan niet dan zou het al een nep drevt moeten zijn.
Ze plakken er stickers op (dan weet je meteen dat het namaak is en niet in de fabriek gemaakt is)
Soms kan de naam veranderen, soms ook niet.
Ja ook kan de naam soms veranderen en zijn mensen ZO naif dat ze denken dat het van Spanje is of degrelijke.
Meeste mensen kopen opzettelijk namaak omdat het goedkoper is maar eigenlijk levensgevaarlijk.

12-09-2013, 15:28

Citaat door MijnWereldje:
Ja vandaar dat het goed geweest was om naar de reportage te kunnen kijken.
Wel ten eerste: de verpakking (is ONGELOFELIJK!!!) en het product(vloeistof/poeder zelf.
ik heb de reportage gezien van 38 seconde,
tis toch logisch dat als de verpaking anders is dat je het niet gaat kopen of ben ik gek

12-09-2013, 15:32
Volgens mij komen die producten uit het buitenland... Ik koop bv douchegels en shampoos van de zeeman...daar kost een fles shampoo die bij de drogist 3 euro kost dan 1,20 ofzo maar er staat op de verpakking enkel Russisch ofzo...

12-09-2013, 15:33

Citaat door hubby:
ik heb de reportage gezien van 38 seconde,
tis toch logisch dat als de verpaking anders is dat je het niet gaat kopen of ben ik gek
Jij gaat het niet kopen, maar anderen wel.

12-09-2013, 15:34

Citaat door Nadine.:
Volgens mij komen die producten uit het buitenland... Ik koop bv douchegels en shampoos van de zeeman...daar kost een fles shampoo die bij de drogist 3 euro kost dan 1,20 ofzo maar er staat op de verpakking enkel Russisch ofzo...
Ja, die komen bijna allemaal uit het buitenland maar ze weten dat er hier ook een soort "maffia" mee bezig is.
Ja daarom dat ik die prodcuten van de Kruidvat en Blokker ook niet meer vertrouw.

12-09-2013, 15:37
Ik snap niet waarom levensgevaarlijk???

12-09-2013, 15:38



Citaat door xXxwolkjexXx:
Nou ik denk dat een merknaam onder bescherming staat. Dus een nep dreft kan niet dan zou het al een nep drevt moeten zijn.
Als je dreVt koopt is het zeker namaak

12-09-2013, 15:38

Citaat door MijnWereldje:
Ja, die komen bijna allemaal uit het buitenland maar ze weten dat er hier ook een soort "maffia" mee bezig is.
Ja daarom dat ik die prodcuten van de Kruidvat en Blokker ook niet meer vertrouw.
Dat lijkt me sterk...

12-09-2013, 15:39
ja echt erggg
heb reportage ook gezien op telefacts
en dan zeggen ze wordt er strenger op gecontroleerd.. volgend jaar!

Pagina's : [1] 2