Bekijk volle/desktop versie : dit is mijn verhaal



05-09-2013, 16:24
salamun 'alaikom wa rahmatullahi wa barakatohu

ik heb wat tips nodig

kijk, ik vertel even wat er de afgelopen 3 jaar bij me is veranderd in het kort

3 jaar geleden woonde ik in een waar ik slechte vrienden had en regelmatig zondigde en ik heel onwetend was.
2 jaar ben ik verhuisd naar een buurt waar ik weinig mensen kende.
toen ik ruzie kreeg met mijn buren bleef ik het meest thuis op internet.
ik ontmoette de islam en las dingen die ik nooit heb geweten.
ik werd nieuwsgierig en verlangde ernaar om mijn kennis over de islam te vergroten.
ik heb heel veel dingen opgepikt en heb ernaar gehandeld.
3 maanden later kreeg ik vrede met mijn buren.
ik vertelde ze vaak verhalen over de islam die hen interesseerde.
ze wilden van hun zondes af en wilde net als mij doen, gehoorzaam zijn aan Allah.
1 jaar geleden wisten ze veel meer over de islam dan dat ze dachten ooit te weten te komen

maar toen...

alles ging veranderen, ze vonden het leuker om weer te gaan zondigen en dit keer bewust
ik was vaak bij hen en dan deden ze niks, maar wanneer ik weg was gingen ze wel zondigen.

3 maanden geleden kwam ik daarachter en ze begonnen mij uit te nodigen om met ze mee te gaan zondigen.
ze wilden met mij gaan kaarten.
ik wees hun aanbod af en zei tegen hen dat dat heel verboden was, maar ze deden het toch.
vanaf 1 maand geleden zondigen ze meer en ik voelde me eenzaam en verleid om toch met ze mee te gaan zondigen
subhaan Allah ik heb het toch gedaan en vergeving gevraagd.
de laatste tijd voel ik dat ik meer zondig dan vroeger met mijn vrienden, gelukkig doe ik niet heel slecht.
ik wijs het af en toe af, maar soms halen ze me over om toch verder te gaan.
gisteren realiseerde ik me dat ik nog eens mijn imaan moet versterken en de anderen helpen met hun imaan.
toch voel ik nog steeds dat ik zelf ook zondes pleeg (bewust en onbewust)

hebben jullie tips voor een sterkere imaan en hoe ik ze toch kan overtuigen de islam beter te volgen

djazak Allahu ghairun voor het lezen

salamun 'alaikom wa rahmatullahi wa barakatohu

05-09-2013, 16:33


Ga naar je buren en zeg ik wil niet meer met jullie omgaan, dan zullen ze je ook niet uitnodigen bij hun thuis dan ben ook gelijk af van het zondigen met hun. Woon je alleen? Kijk of je kan trouwen broeder. Vervloek de shaitan vaak. Vaak Quran luisteren ga meer naar buiten, zoek goeie vrienden heb je vast wel waar je bent gepraktiseerde broeders.
Je moet vrienden zoeken die beter dan jou zijn, ipv met mensen omgaan die slechter zijn.

[video=youtube;tjf13OM0c1g]http://www.youtube.com/watch?v=tjf13OM0c1g[/video]

05-09-2013, 16:39
salamun 'alaikom
dat zijn handige tips, maar ik ken niemand in mijn omgeving die de islam zoveel mogelijk WIL gehoorzamen
de tekst daarboven heb ik geschreven dat ik me eenzaam voel na zo'n lange tijd niet met vrienden omgaan
ik heb een keer hen 2 weken vermeden, maar door het gevoel van eenzaamheid en de influisteringen van de shaitaan blijf ik maar naar ze terug gaan, ook andere tips tegen het gevoel van eenzaamheid?

05-09-2013, 16:46
en daarom zei de profeet vrede zij met hem:

pas op wie jou vrienden zijn , een man volgt het geloof van zijn vrienden.

en in een ander hadith sahih,

als je wilt weten hoe iemand is kijk naar welk soort vrienden hij mee omgaat.

vermijd dus slechte vrienden anders wordt je zelf ook zo. moge Allah jou helpen in het vinden van goede praktiserende vriend.ameen

05-09-2013, 16:49



Citaat door dienaarwaarheid:
salamun 'alaikom
dat zijn handige tips, maar ik ken niemand in mijn omgeving die de islam zoveel mogelijk WIL gehoorzamen
de tekst daarboven heb ik geschreven dat ik me eenzaam voel na zo'n lange tijd niet met vrienden omgaan
ik heb een keer hen 2 weken vermeden, maar door het gevoel van eenzaamheid en de influisteringen van de shaitaan blijf ik maar naar ze terug gaan, ook andere tips tegen het gevoel van eenzaamheid?
Kan je mij misschien pmen waar jij woont. Dan kan ik met je mee kijken In sha Allah.

05-09-2013, 16:49

Citaat door gewnmoslima:
en daarom zei de profeet vrede zij met hem:

pas op wie jou vrienden zijn , een man volgt het geloof van zijn vrienden.

en in een ander hadith sahih,

als je wilt weten hoe iemand is kijk naar welk soort vrienden hij mee omgaat.

vermijd dus slechte vrienden anders wordt je zelf ook zo. moge Allah jou helpen in het vinden van goede praktiserende vriend.ameen
ameen

één vraag, als iedereen "slecht" doet, moet je dan van de islam een tijdje in eenzaamheid zijn

05-09-2013, 16:57

Citaat door dienaarwaarheid:
ameen

één vraag, als iedereen "slecht" doet, moet je dan van de islam een tijdje in eenzaamheid zijn
ja maar wie is iedereen?

wij zondigen allemaal. maar ik neem aan dat je over bepaalde zonden hebt die groot zijn en vaak doet waardoor het een gewoonte is geworden. als je vrienden hebt die het "normaal"vinden om vaak samen kaarten/pokeren, of uitgaan en dat soort dingen die gewn echt niet kunnen dan zijn dat vrienden die slechte invloed hebben op je. vrienden kies je familie niet

eenzaamheid is niet van de islam , integendeel het is niet goed om alleen te zijn sjataan heeft dan meer grip op je. dus mijn advies ga naar de moskee , is er een jongerengroep bij jou in de buurt? etc

ps. ik veroordeel die mensen niet waarover jij het hebt, zij hebben dawah nodig maar niet iemand die gewn meedoet. moge Allah ons allen leiden

05-09-2013, 16:58
ff nog aangeven,

soms is het goed om alleen te zijn zodat je de dood en het hiernamaals gedenkt. we zijn vaak druk dat we aghira vergeten en dan wordt het wel geadviseerd om je ff trg te trekken en je de dood te realiseren en ons ontmoeting met Allah.

Allah weet het best.

05-09-2013, 16:59

Citaat door gewnmoslima:
ja maar wie is iedereen?

wij zondigen allemaal. maar ik neem aan dat je over bepaalde zonden hebt die groot zijn en vaak doet waardoor het een gewoonte is geworden. als je vrienden hebt die het "normaal"vinden om vaak samen kaarten/pokeren, of uitgaan en dat soort dingen die gewn echt niet kunnen dan zijn dat vrienden die slechte invloed hebben op je. vrienden kies je familie niet

eenzaamheid is niet van de islam , integendeel het is niet goed om alleen te zijn sjataan heeft dan meer grip op je. dus mijn advies ga naar de moskee , is er een jongerengroep bij jou in de buurt? etc

ps. ik veroordeel die mensen niet waarover jij het hebt, zij hebben dawah nodig maar niet iemand die gewn meedoet. moge Allah ons allen leiden
ameen

ps. met iedereen bedoel ik, iedereen die ik ken
gair insha Allah

05-09-2013, 17:04

Citaat door dienaarwaarheid:
ameen

ps. met iedereen bedoel ik, iedereen die ik ken
gair insha Allah
ja en daarom gaf ik aan je hebt zelf de keus met wie om te gaan. moge Allah jou helpen, degene die opzoek is naar kennis zal Allah hem zeker helpen. dat je al aangeeft je imaan te willen versterken is al een groot stap. Allahi a3oun.