Bekijk volle/desktop versie : Obama ziet gelijkenissen tussen Tweede Wereldoorlog en Syrië



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

04-09-2013, 20:00
Barack Obama ziet gelijkenis tussen het verzet van de Zweedse diplomaat Raoul Wallenberg tegen de jodenvervolging en optreden tegen het bewind in Syrië.





De heldendaden van Wallenberg herinneren eraan 'dat het niet alleen in ons vermogen ligt om getuige te zijn, maar ook om in te grijpen', zei Obama woensdag in Stockholm. Obama sprak na afloop van zijn bezoek aan een Wallenberg-tentoonstelling en de Grote Synagoge in de Zweedse hoofdstad. Donderdag reist hij door naar de G20-top in Rusland.

Obama stelt alles in het werk om de internationale gemeenschap ervan te overtuigen dat de regering van de Syrische president Bashar Assad de recente gifgasaanval bij Damascus op haar geweten heeft. Het Witte Huis vindt dat daarom een vergeldingsaanval op Syrië gerechtvaardigd en nodig is.

Wallenberg, in de Tweede Wereldoorlog diplomaat van het neutrale Zweden, wist het leven van ten minste twintigduizend joden te redden door hun Zweedse reispapieren te verschaffen of hen onder te brengen op onderduikadressen. Hij werd in 1945 door het Rode Leger opgepakt en verdween spoorloos.

04-09-2013, 20:04


Als je totaal geen goede argumenten hebt, kun je altijd nog beginnen over W.O. II.

Ook al slaan die verhalen als een tang op een varken.

Die man moet wel heel erg in het nauw zitten.

04-09-2013, 20:05
Haha wat een grap. Assad moet nog eens 30 miljoen mensen doden dan komen ze in de buurt. Niet te vergelijken natuurlijk . Daarnaast wren joden de slachtoffers in de wo, tegenwoordig zijn het de grootste tuig

04-09-2013, 20:09
ik zie ook overeenkomsten




04-09-2013, 20:36



Citaat door khwarizmi:
ik zie ook overeenkomsten




04-09-2013, 20:43
Dit zijn slachtoffers van een burgeroorlog, opstand tegen een dictator.

iets anders dan genocide, zoals op Joden, homo's, zigeuners in W.O. II of op de niet Turken/moslims tijdens W.O. I

04-09-2013, 20:47

Citaat door Leonidas:
Dit zijn slachtoffers van een burgeroorlog, opstand tegen een dictator.

iets anders dan genocide, zoals op Joden, homo's, zigeuners in W.O. II of op de niet Turken/moslims tijdens W.O. I
Er is een genocide op moslims aan de gang. Ben je blind?

Er zijn een aantal massamoorden niet erkend, betekent dan dat die niet gebeurt zijn?

Alles wat in het zionistisch plaatje past hé.

04-09-2013, 21:00

Citaat door Rechtstudent:
Er is een genocide op moslims aan de gang. Ben je blind?

Er zijn een aantal massamoorden niet erkend, betekent dan dat die niet gebeurt zijn?

Alles wat in het zionistisch plaatje past hé.
Voor de zoveelste keer - omdat mensen te pas en vooral te onpas over genocide spreken - nog maar eens de VN definitie van genocide:

'een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.'

W.O. I ; de Turken wilden een pan Turks/moslimrijk; dus was er geen plaats meer voor alle niet-Turken/moslims.
Dus werden deze mensen op grote schaal bijeengedreven en afgemaakt.

religie, ras

W.O. II. Een krankzinnige dictatuur meende dat alle Joden, homo's, zigeuners moesten worden uitgeroeid, dus werden zij bijeen gedreven en afgemaakt.


religie, ras, seksuele geaardheid.

In Syrie is hier geen sprake van, iedereen die in opstand is tegen de dictator wordt afgeslacht.
Wie tegen de dictator is, slacht militairen van Assad en zijn handlangers af.

Natuurlijk is iemand die gedood wordt door een raket van Assad daar niet minder dood om, alleen het is geen genocide; het heeft totaal niets met het geloof, ras, seksuele geaardheid van het slachtoffer te maken.

Het is echt heel simpel.

04-09-2013, 21:04
Wat een onzin.

04-09-2013, 21:14

Citaat door MoiSophia:
Wat een onzin.
een (burger)oorlog is vreselijk.

maar men vindt het nog erger als de reden om te doden gelegen is in haat tegen een bepaalde (bevolkings)groep die men DAAROM geheel of gedeeltelijk uit gaat roeien.

Dus louter en alleen omdat men het geloof van die mensen haat, hun ras, of seksuele geaardheid.

Wat in Syrië gebeurd is geen genocide, wel een slachting.

04-09-2013, 21:19

Citaat:
'een van de volgende handelingen, gepleegd met de bedoeling om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen: 'het doden van leden van de groep; het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; het opzettelijk aan de groep opleggen van levensvoorwaarden die gericht zijn op haar gehele of gedeeltelijke lichamelijke vernietiging; het nemen van maatregelen, bedoeld om geboorten binnen de groep te voorkomen en het gewelddadig overbrengen van kinderen van de groep naar een andere groep.
Genocide is a term coined in 1944 by Raphael Lemkin to describe the deliberate and systematic destruction, in whole or in part, of an ethnic, racial, religious, or national group. It is defined in Article 2 of the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide (CPPCG)

Muslim massacres:

The International Initiative to Prosecute US Genocide in Iraq aims to bring to account those responsible for the intended destruction of Iraq from 1990 until the present.
The crime of genocide is the intended destruction, in whole or substantial part, of an enumerated group as such. Iraq has been intentionally destroyed as a state and nation.

Over one million dead, a fifth of the population exiled, and millions more injured, alongside total infrastructural collapse and an unprecedented promotion of corruption, sectarianism and death squads, constitutes destruction substantial enough to negate the possibility of Iraq functioning as a viable entity.

The war in Afghanistan continues taking and destroying lives, both due to the direct consequences of violence and the war-induced breakdown of public health, security, and infrastructure. In 2004, life expectancy was measured at a mere 42 years; moreover, 25 percent of children did not reach the age of 5. The first half of 2011 saw the most intense fighting since the early part of the war and more lives have been lost as a result of war than when the Taliban was in control.

PALESTINIAN GENOCIDE. Post-invasion excess deaths 0.3 million, 7 million refugees.

Om nog niet te spreken over Al NAKBA (Arabische versie Holocaust)

The term Bosnian Genocide refers to either genocide at Srebrenica and Žepa[8] committed by Bosnian Serb forces in 1995 or the ethnic cleansing campaign throughout areas controlled by the Army of the Republika Srpska[9] that took place during the 1992–1995 Bosnian War.[10]

The events in Srebrenica in 1995 included the killing of more than 8,000 Bosnian Muslim men and boys, as well as the mass expulsion of another 25,000–30,000 Bosnian Muslim civilians, in and around the town of Srebrenica in Bosnia and Herzegovina, committed by units of the Army of the Republika Srpska (VRS) under the command of General Ratko Mladić
Waarvan heel wat gefinancierd of gebombardeerd door de Amerikanen. Ik kan nog even doorgaan als je wil ?

04-09-2013, 21:19
Ik heb echt heel erg bang geworden die lul heeft echt alles verziekt. Ik hoop echt dat er geen 3de wereldoorlog komt zoals bijna iedereen zegt

04-09-2013, 21:25



Citaat door Fabalous_F:
Ik heb echt heel erg bang geworden die lul heeft echt alles verziekt. Ik hoop echt dat er geen 3de wereldoorlog komt zoals bijna iedereen zegt
Ik spreek regelmatig met moslims (universitairen en niet universitairen) die enorm veel schrik hebben voor hun toekomst. Of hun kinderen.. Gewoon door de haat die ze gecreëerd hebben en overal verspreiden. Niet bang zijn, geloof in God, alles komt goed.

9/11 was et begin van een eeuw vol met leugens en bedrog. Die Obama begint over WOII om symphatie te krijgen voor een genocide in Syrië, maar ik denk dat hij wel veel geloofwaardigheid kwijt is.

Ik hoop dat deze eeuw (dankzij het internet) de mensen eindelijk hun ogen openen en gewoon OPZOEKEN wat er aan de hand is, in plaats van blind het nieuws te volgen

04-09-2013, 21:33

Citaat door Fabalous_F:
Ik heb echt heel erg bang geworden die lul heeft echt alles verziekt. Ik hoop echt dat er geen 3de wereldoorlog komt zoals bijna iedereen zegt
Er komt geen 3e wereldoorlog over een opstand in Syrie.

04-09-2013, 21:42
Groot verschil is natuurlijk dat (voor zover ik weet tenminste) Assad geen drang heeft om andere landen te veroveren......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8