Bekijk volle/desktop versie : Ik zoek bescherming bij de Heer van de mensen..



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-09-2013, 23:40

Maliki nnaas..

Ilaahi nnaas..

Min charri lwaswaasi lgannaas..
[/SIZE]


Surah 114 An-Naas

[video=youtube;tD0RsllivxE]http://www.youtube.com/watch?v=tD0RsllivxE[/video]


In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

[SIZE=3]Zeg: “Ik zoek mijn toevlucht tot de Heer van de mensen.

De Koning van de mensen.

De Ilaah (ware God) van de mensen.

[SIZE=6]Tegen het kwaad van de terugtrekkende influisteraar.[/SIZE]

Degene die in de borsten van de mensen influistert.

(Zowel) van de djinns als de mensen.”[/SIZE]





Tafsir

[SIZE=3]Deze Soerat betreft het zoeken van de toevlucht tot de Heer, Koning en God van de mensen, tegen de shaytan, die de bron is van al het slechte. Zo weet hij de mensen te manipuleren door hen het slechte te doen schoonschijnen en hen het goede te doen verafschuwen. Ook vertelt Allah ons dat de shaytan altijd bezig is met het influisteren, maar zodra de dienaar zijn Heer gedenkt en toevlucht tot Hem zoekt, trekt hij zich terug.

Alle schepselen vallen onder de Heerschappij en Koningschap van Allah. De reden waarom zij geschapen zijn is om Allah’s Alleenrecht op Aanbidding (Oeloehiyyah) te verwezenlijken. Dit kan slechts geschieden als zij zich weren tegen het kwaad van hun vijand (de shaytan), die erop uit is om hen van het aanbidden van Allah af te houden. Hij wil dat zij zich voegen bij zijn partij en samen met hem in het Laaiende Vuur zullen verblijven.

De influisteringen kunnen zowel afkomstig zijn van de mensen als de djinns en daarom zegt Allah: “(Zowel) van de djinns als de mensen.”

Imaam Asaady

01-09-2013, 23:43



01-09-2013, 23:46
Tafsir

Deze Soerat betreft het zoeken van de toevlucht tot de Heer, Koning en God van de mensen, tegen de shaytan, die de bron is van al het slechte. Zo weet hij de mensen te manipuleren door hen het slechte te doen schoonschijnen en hen het goede te doen verafschuwen. Ook vertelt Allah ons dat de shaytan altijd bezig is met het influisteren, maar zodra de dienaar zijn Heer gedenkt en toevlucht tot Hem zoekt, trekt hij zich terug.

Alle schepselen vallen onder de Heerschappij en Koningschap van Allah. De reden waarom zij geschapen zijn is om Allah’s Alleenrecht op Aanbidding (Oeloehiyyah) te verwezenlijken. Dit kan slechts geschieden als zij zich weren tegen het kwaad van hun vijand (de shaytan), die erop uit is om hen van het aanbidden van Allah af te houden. Hij wil dat zij zich voegen bij zijn partij en samen met hem in het Laaiende Vuur zullen verblijven.

De influisteringen kunnen zowel afkomstig zijn van de mensen als de djinns en daarom zegt Allah: “(Zowel) van de djinns als de mensen.”

Imaam Asaady

02-09-2013, 21:16

02-09-2013, 21:48


barak Allahoe fieki, nuttige topic!

02-09-2013, 22:05
Wa feeki baaraka

02-09-2013, 22:39
Salaam Alaikoem warahmatu Allah

ik ga deze inscha Allah op mijn gemak doorlezen
je hebt niet eens gezegd dat je weer een profijt Topic hebt geopend....
Moge Allah jou wensen doen vervullen en onze vriendschap doen verstrekken Ameen

03-09-2013, 17:21

Citaat door Noeha.:

Maliki nnaas..

Ilaahi nnaas..

Min charri lwaswaasi lgannaas..
[/SIZE]


Surah 114 An-Naas

[video=youtube;tD0RsllivxE]http://www.youtube.com/watch?v=tD0RsllivxE[/video]


In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

[SIZE=3]Zeg: “Ik zoek mijn toevlucht tot de Heer van de mensen.

De Koning van de mensen.

De Ilaah (ware God) van de mensen.

[SIZE=6]Tegen het kwaad van de terugtrekkende influisteraar.[/SIZE]

Degene die in de borsten van de mensen influistert.

(Zowel) van de djinns als de mensen.”[/SIZE]





Tafsir

[SIZE=3]Deze Soerat betreft het zoeken van de toevlucht tot de Heer, Koning en God van de mensen, tegen de shaytan, die de bron is van al het slechte. Zo weet hij de mensen te manipuleren door hen het slechte te doen schoonschijnen en hen het goede te doen verafschuwen. Ook vertelt Allah ons dat de shaytan altijd bezig is met het influisteren, maar zodra de dienaar zijn Heer gedenkt en toevlucht tot Hem zoekt, trekt hij zich terug.

Alle schepselen vallen onder de Heerschappij en Koningschap van Allah. De reden waarom zij geschapen zijn is om Allah’s Alleenrecht op Aanbidding (Oeloehiyyah) te verwezenlijken. Dit kan slechts geschieden als zij zich weren tegen het kwaad van hun vijand (de shaytan), die erop uit is om hen van het aanbidden van Allah af te houden. Hij wil dat zij zich voegen bij zijn partij en samen met hem in het Laaiende Vuur zullen verblijven.

De influisteringen kunnen zowel afkomstig zijn van de mensen als de djinns en daarom zegt Allah: “(Zowel) van de djinns als de mensen.” [/SIZE]

Imaam Asaady
[SIZE=2]!

03-09-2013, 19:17

Citaat door mama30:
Salaam Alaikoem warahmatu Allah

ik ga deze inscha Allah op mijn gemak doorlezen
je hebt niet eens gezegd dat je weer een profijt Topic hebt geopend....
Moge Allah jou wensen doen vervullen en onze vriendschap doen verstrekken Ameen
Ameen

Baaraka Allaho feeki

03-09-2013, 21:38

Citaat door Noeha.:
Ameen

Baaraka Allaho feeki

Wa Feeki Baraka Allah

03-09-2013, 23:24

Citaat door Noeha.:
Tafsir

Deze Soerat betreft het zoeken van de toevlucht tot de Heer, Koning en God van de mensen, tegen de shaytan, die de bron is van al het slechte. Zo weet hij de mensen te manipuleren door hen het slechte te doen schoonschijnen en hen het goede te doen verafschuwen. Ook vertelt Allah ons dat de shaytan altijd bezig is met het influisteren, maar zodra de dienaar zijn Heer gedenkt en toevlucht tot Hem zoekt, trekt hij zich terug.

Alle schepselen vallen onder de Heerschappij en Koningschap van Allah. De reden waarom zij geschapen zijn is om Allah’s Alleenrecht op Aanbidding (Oeloehiyyah) te verwezenlijken. Dit kan slechts geschieden als zij zich weren tegen het kwaad van hun vijand (de shaytan), die erop uit is om hen van het aanbidden van Allah af te houden. Hij wil dat zij zich voegen bij zijn partij en samen met hem in het Laaiende Vuur zullen verblijven.

De influisteringen kunnen zowel afkomstig zijn van de mensen als de djinns en daarom zegt Allah: “(Zowel) van de djinns als de mensen.”

Imaam Asaady
..

04-09-2013, 00:35

Citaat door Noeha.:
-

04-09-2013, 00:51


Baraka Allahu feekoem ya akhawaat.

Moge Allah ons kennis vermeerderen en verenigen in de firdaws.

Allahuma ya Rabbi aameen.

04-09-2013, 11:00

Citaat door Noeha.:
Baraka Allahu feekoem ya akhawaat.

Moge Allah ons kennis vermeerderen en verenigen in de firdaws.

Allahuma ya Rabbi aameen.
Aameen

04-09-2013, 22:48

Citaat door Noeha.:
Baraka Allahu feekoem ya akhawaat.

Moge Allah ons kennis vermeerderen en verenigen in de firdaws.

Allahuma ya Rabbi aameen.

Salaam Alaikoem warahmatu Allah

Ameen
ewa Alles goed met je?
wat een dag zeg....

Pagina's : [1] 2 3 4 5