Bekijk volle/desktop versie : Onteigening Palestijnse grond onwettig, aldus Menachem Mazuz



02-02-2005, 21:35
02/02/2005 11:59
Sjabbat: 04/02 17:15 - 05/02 18:22
bron

Onteigening Palestijnse grond onwettig

De Israelische procureur-generaal Menachem Mazuz heeft bepaald dat Israel met onmiddellijke ingang moet stoppen met het onteigenen van Palestijns land en onroerend goed in Oost-Jeruzalem. Het toepassen van de 'Absentee Property Law' uit 1950 is daarmee illegaal verklaard.

De wet is ooit opgesteld om Palestijnen te onteigenen die Israel ontvluchtten na de oorlog die volgde op de stichting van de staat in 1948.

Het Israelische kabinet heeft de wet in de zomer van 2004 uit de kast gehaald en zonder verder overleg gebruikt om honderden hectares Palestijnse grond te confisqueren die sinds de bouw van de veiligheidsmuur aan de Israelische kant van de afscheiding is komen te liggen. Velen van de Palestijnse eigenaars kunnen hun land en huizen sindsdien nauwelijks bereiken, maar van verlaten bezit is geen sprake, stelt Mazuz, die bovendien zegt niet te zijn geraadpleegd over de juridische consequenties van het toepassen van de wet.

De procureur-generaal bepaalde vorige week ook al dat Arabische Israeli's land moeten kunnen kopen dat in bezit is van het Joods Nationaal Fonds(JNF). Het JNF beheert grote stukken land die hoofdzakelijk zijn gekocht met de hulp van buitenlandse donateurs. Tot nog toe werd die grond alleen aan joodse Israeli's verkocht. Het JNF weigerde land aan Arabieren te verkopen omdat dat in strijd zou zijn met de doelstelling van de organisatie, het bevorderen van een joodse staat in Israel.

Rascisme???

02-02-2005, 21:52



Je hebt al zo'n kleine ruimte, en dan wordt je ook nog eens je huis uitgezet..
Stel het gebeurt jou................. wat dan???

02-02-2005, 22:59

Citaat door no_brains:
02/02/2005 11:59
Sjabbat: 04/02 17:15 - 05/02 18:22
bron

Onteigening Palestijnse grond onwettig

De Israelische procureur-generaal Menachem Mazuz heeft bepaald dat Israel met onmiddellijke ingang moet stoppen met het onteigenen van Palestijns land en onroerend goed in Oost-Jeruzalem. Het toepassen van de 'Absentee Property Law' uit 1950 is daarmee illegaal verklaard.

De wet is ooit opgesteld om Palestijnen te onteigenen die Israel ontvluchtten na de oorlog die volgde op de stichting van de staat in 1948.

Het Israelische kabinet heeft de wet in de zomer van 2004 uit de kast gehaald en zonder verder overleg gebruikt om honderden hectares Palestijnse grond te confisqueren die sinds de bouw van de veiligheidsmuur aan de Israelische kant van de afscheiding is komen te liggen. Velen van de Palestijnse eigenaars kunnen hun land en huizen sindsdien nauwelijks bereiken, maar van verlaten bezit is geen sprake, stelt Mazuz, die bovendien zegt niet te zijn geraadpleegd over de juridische consequenties van het toepassen van de wet.

De procureur-generaal bepaalde vorige week ook al dat Arabische Israeli's land moeten kunnen kopen dat in bezit is van het Joods Nationaal Fonds(JNF). Het JNF beheert grote stukken land die hoofdzakelijk zijn gekocht met de hulp van buitenlandse donateurs. Tot nog toe werd die grond alleen aan joodse Israeli's verkocht. Het JNF weigerde land aan Arabieren te verkopen omdat dat in strijd zou zijn met de doelstelling van de organisatie, het bevorderen van een joodse staat in Israel.

Rascisme???
wat ik niet begrijp waar zijn al de geluiden van die racisten op dit forum die altijd opmerkingen hebben over moslims?. goedzo no brains

02-02-2005, 23:05

Citaat door el morro:
wat ik niet begrijp waar zijn al de geluiden van die racisten op dit forum die altijd opmerkingen hebben over moslims?. goedzo no brains
beste el morro,
het hoeven niet perse rascisten te zijn die op een bepaalde manier reageren..
het gaat hier om kennis van de feiten. Dit heb ik van een joods website, en ik
probeer aan te tonen hoe de vork in de steel steekt.
Alleen niemand heeft hier interesse in... Of wil erkennen dat Israel daadwerkelijk zo'n kl.tepolitiek heeft.

02-02-2005, 23:39



Citaat door no_brains:
beste el morro,
het hoeven niet perse rascisten te zijn die op een bepaalde manier reageren..
het gaat hier om kennis van de feiten. Dit heb ik van een joods website, en ik
probeer aan te tonen hoe de vork in de steel steekt.
Alleen niemand heeft hier interesse in... Of wil erkennen dat Israel daadwerkelijk zo'n kl.tepolitiek heeft.
ik begrijp het meid.. en ik ben volkomen met jou eens, kijk maar eens naar die topic van salahdine 2de dan weet je al hoe het hier in nederland is.

02-02-2005, 23:45

Citaat door no_brains:
beste el morro,
het hoeven niet perse rascisten te zijn die op een bepaalde manier reageren..
het gaat hier om kennis van de feiten. Dit heb ik van een joods website, en ik
probeer aan te tonen hoe de vork in de steel steekt.
Alleen niemand heeft hier interesse in... Of wil erkennen dat Israel daadwerkelijk zo'n kl.tepolitiek heeft.
ik begrijp je meid.. en ik ben volkomen met jou eens. zie die topic van salahdine 2de dan weet je al hoe nederland in mekaar zit..

03-02-2005, 03:44
Toch mooi dat ze in israel een mechanisme hebben dat 'recht' heet. Daar hoor je in palestina vrij weinig van......

Ik wacht nog op de dag dat er een persbericht uit palestina komt waaruit duidelijk wordt dat palestina uberhaupt een procureur-generaal heeft....

03-02-2005, 09:29

Citaat door Scythe:
Toch mooi dat ze in israel een mechanisme hebben dat 'recht' heet. Daar hoor je in palestina vrij weinig van......

Ik wacht nog op de dag dat er een persbericht uit palestina komt waaruit duidelijk wordt dat palestina uberhaupt een procureur-generaal heeft....
Is dit echt daadwerkelijk wat jij te melden hebt? Dit is echt goedkoop! Stop je kop maar weer in het zand en haal hem er maar niet meer uit!

03-02-2005, 09:31

Citaat door no_brains:
Alleen niemand heeft hier interesse in... Of wil erkennen dat Israel daadwerkelijk zo'n kl.tepolitiek heeft.
In dat opzicht zijn het net stuisvogels! Wanneer ze met hun neus op de feiten gedrukt worden, stoppen ze hun kop in het zand.

03-02-2005, 17:08

Citaat door pistados:

Mooi toch zo, de rechtsgang in Israël blijkt degelijk te functioneren.
Op wat staart men zichzelf nu blauw?
Op wat gebeurd is, of op wat volgens deze procureur moet gebeuren!
Het eerste dacht ik, haal er nou liever eens het positieve uit.
Dat Israël een klotepolitiek heeft weten we ondertussen wel en dat werd reeds door vele mensen aangehaald, en nu weten we dat er ook mensen zijn in Israël die zulks duidelijk aangeven en bevelen dat zulks moet stoppen.
Wat wil je nog meer?
Pistados, fijn dat jij er het positieve uit kunt halen, deed je maar ook zo met de Marokkaanse gemeenschap, dat je daar het positieve uithaalde.
Je kunt natuurlijk dingen altijd zwart/wit blijven zien. Je hebt gelijk als je
zegt dat je het ook eens met een roze bril op moet bekijken. Het moeilijk hiervan
is dat er enkelen tussen zitten die dit soort dingen verbieden. Maar het zijn er echt te weinig.
Waarom denk je dat mensen in Israel wonen. Omdat zij geloven in hun heilige beloofde land. Mensen die zo sterk erin geloven noemen we zionisten. Dat zijn ook de mensen die allerlei wetten aan hun laars lappen, en onder de mom van veiligheid voor de israelis een 3m hoge muur van beton bouwen op Palestijns grond. Zo diep op Palestijns grond dat daarmee veel Palestijns grond niet meer bereikbaar is voor de Palestijnen.
Ik begrijp ook dat velen weten dat Israel een klotepolitiek heeft, maar de ernst ervan lijkt niet altijd bij mensen door te dringen. Met ernst bedoel ik, dat Israel qua (kern)wapens de machtigste land ter wereld is. Maar dat daar niets over wordt gezegd, en door USA het hand boven het hoofd gehouden wordt.

Als je het hebt over een reele bedreiging voor de wereld, schaar ik israel en amerika beiden op nr1.

Wat ik nog meer wil, is dat er besef is bij mensen.