Bekijk volle/desktop versie : België krijgt Marokkaanse school



Pagina's : [1] 2 3 4 5

30-08-2013, 18:12
In Antwerpen staat een heuse Marokkaanse school op het punt de deuren te openen.





De Marokkaanse school zal in het multiculturele Borgerhout komen, meldt De Standaard. Volgens de woordvoerder en coördinator van de Federatie van Marokkaanse Verenigingen Mohammed Chakkar, is de school geopend voor kinderen uit de buurt maar iedereen is welkom. Inmiddels zijn er 70 inzendingen voor aanvragen voor de school en meer dan 80% van de beoogde kinderen heeft een Marokkaanse achtergrond.

'Maar sommigen komen uit donker Afrika, Afghanistan of Portugal', zegt Chakkar, die achter het project zit. De school krijgt drie kleuterklassen en een eerstejaars klas. Daarvoor heeft de school, genaamd Iqra, drie juffen aangenomen. Twee van hen zijn Vlaams terwijl de derde een Marokkaanse juf is. Nederlands zal de voertaal zijn, maar ieders thuiscultuur en -taal wordt gerespecteerd. Op de speelplaats mogen dus andere talen gebruikt worden.

'Geen taalverbod bij ons', zegt Chakkar. De school is volgens hem nodig omdat het Vlaamse onderwijs er niet in geslaagd is de sociale ongelijkheid te verkleinen. Ook zijn de schoolresultaten van allochtone jongeren vaak bedroevend, zo klinkt het.

30-08-2013, 18:19


whaha ye grap, in nederland bestaan er tientallen marokkaanse/islamitische scholen.

de eerste van belgie is in aantocht yeuyyy

30-08-2013, 19:46
Lijkt me geen goee idee mr swat


30-08-2013, 19:51
Lijkt me echt eng een school voor marokkaanen


30-08-2013, 22:35


hehe, eindelijk!


30-08-2013, 22:41
" De school is volgens hem nodig omdat het Vlaamse onderwijs er niet in geslaagd is de sociale ongelijkheid te verkleinen."

Dat is de taak, verantwoordelijkheid van een school?

"Ook zijn de schoolresultaten van allochtone jongeren vaak bedroevend, zo klinkt het.:

Dat ligt aan de school?

30-08-2013, 23:24
In Belgie lopen ze nog 100 jaar achter.

30-08-2013, 23:25

Citaat door Leonidas:
" De school is volgens hem nodig omdat het Vlaamse onderwijs er niet in geslaagd is de sociale ongelijkheid te verkleinen."

Dat is de taak, verantwoordelijkheid van een school?

"Ook zijn de schoolresultaten van allochtone jongeren vaak bedroevend, zo klinkt het.:

Dat ligt aan de school?
ja dat ligt aan de school, kennelijk slaat de gebruikte lestechniek niet aan bij Marokkanen. Of wou jij zeggen dat het aan de Marokkanen ligt, racist..

30-08-2013, 23:32

Citaat door Triangle:
In Belgie lopen ze nog 100 jaar achter.
En dan nog lopen ze voor op sommige andere landen in deze wereld.

31-08-2013, 00:18

Citaat door TeddyBeertj_:
Lijkt me geen goee idee mr swat

Mij lijkt het ook geen goed idee

31-08-2013, 02:42
Alle speciale scholen (gristelijk, rooms-katholiek, islamitisch, witte, zwarte, steve jobs etc) moeten ze AFSCHAFFEN!

Voor de wet is iedereen gelijk en iedereen doet sowiezo al hetzelfde examen. Hoe eerder en jonger al die culturen met elkaar in aanraking komen, hoe veel beter is dat dan wel niet voor de integratie? Later op je werk (of in de wachtkwamer bij CWI) zul je ook met al die andere mensen om moeten gaan. En religie? Dat doe je lekker thuis in je vrije tijd.

31-08-2013, 02:50
Volkomen idioot. Hoe kan je als gemeenschap aangeven dat je er niet bij wil horen?

31-08-2013, 08:18


mijn God een school met alleen marocs dan ben je echt debiel als je je kind er naar toe laat gaan.
met alle respect maar vertel me niet dat een kind op een maroc school met alleen marocs beter voor het kind zal zijn dan een kaasjes school.

31-08-2013, 10:38
Beloofd niet veel goeds


31-08-2013, 10:48
Wat ga je in Godsnaam leren op een Marokkaanse school?
Jebliya?

Pagina's : [1] 2 3 4 5