Bekijk volle/desktop versie : 'Pro Morsi' Al Jazeera opnieuw op de korrel in Egypte



Pagina's : [1] 2 3

29-08-2013, 16:32
De interim-regering van Egypte heeft de lokale afdeling van nieuwszender Al-Jazeera bestempeld als een bedreiging voor de nationale veiligheid.





Al-Jazeera Mubashir Misr opereert 'illegaal' en maakt gebruik van satellietzenders, hoewel het hiervoor niet over de vereiste vergunning beschikt. Dat meldde het Egyptische persbureau MENA donderdag. Een zendverbod is denkbaar. Drie ministers constateerden na overleg dat de zender 'geruchten en beweringen' verspreidt die de de 'nationale veiligheid en de eenheid in het land' in het geding brengen.

Na de coup tegen president Mohammed Morsi begin juli zond de zender verklaringen uit van voortvluchtige islamistische leiders. Ook werden uren zendtijd besteedt aan de protestacties van het Morsi-kamp en de Moslimbroederschap, de partij van de verdreven president.

29-08-2013, 16:58


Iedereen weet dat de joden/zionisten de media in hand hebben.
Wie het niet weet, slaap lekker verder.


29-08-2013, 17:10
Persvrijheid geld niet voor de militaire Fir3auns.

29-08-2013, 17:36
alganzira mag de pot op kut zender ze bekritiseert alleen landen die hun emir wil bekritiseren laat ze ksa of bahrein bekritiseren dan zien we wel wat er met zo n zender gebeurt

29-08-2013, 17:43



Citaat door -Aventador-:
Probleem van Al Jazeera is dat ze arabische landen die zich proberen te stabiliseren na een turbente periode weer " probeert " de chaos in te duwen door min of meer wat olie op het vuur te gooien.

Al Jazeera maakt in haar reclames elke keer bekend dat het vrije woord iets universeel is, maar vind het wel vreemd als er dichters in Qatar levenslang worden opgesloten

Zelfs in de GCC zijn er spanning door Qatar voornamelijk met KSA die Qatar heel vervelend vind.
De zender heeft geen probleem. Die landen wel. De telegraaf bepaalt ook niet wat er in nederland gebeurt.

29-08-2013, 17:47

Citaat door -Aventador-:
Vergelijk je nou een parlementaire monarchie met een absolute monarchie? Mensen in Qatar zijn stil omdat ze veel financiele vrijheden hebben.
Klopt. Maar al jazeera heeft geen probleem.

29-08-2013, 18:10

Citaat door hassans85:
alganzira mag de pot op kut zender ze bekritiseert alleen landen die hun emir wil bekritiseren laat ze ksa of bahrein bekritiseren dan zien we wel wat er met zo n zender gebeurt
Die hebben Al Arabiya als zogenaamde tegenpool.

29-08-2013, 18:33

Citaat door -Aventador-:
Dus jij denkt dat Al Jazeer vrij kan opereren zonder invloed van de Emir?

Dan ben jij zwaar naief jochie en ken je net zo goed naar sesamstraat gaan kijken. Je bent blijkbaar te jong voor dit soort dingen
Waarschijnlijk niet. Maar men is niet belangrijk. Kan de telegraaf zonder een heel dom publiek dat alles dat zij schrijven voor waar aanneemt? Nee. En voor die mensen heb je tegenwoordig zelfs een site Geen Stijl. Maar het is onbelangrijk.

29-08-2013, 18:33
Hte is ook wel triest dat een zender in die landen zo veel verschil kan maken..Ik ken mensen die aljazeera als heilig hebben verklaard, alles wat aljazeera zegt is de enige waarheid en de rest is propaganda..Best triest...Voor de rest die zenders dienen niet zichzelf maar de belangen van hun makers/financierders..Aljazeera is mogelijk gemaakt door Qatar en Alarabiya is Saudi-Arabië...Deze Egyptische kwestie heeft veel blootgesteld waaronder de belangen die deze zenders representeren...Maar ja, jammer genoeg zegeviert analfabetisme en vooral blinde haat voor elkaar die mogelijk maken dat deze zenders hun gang kunnen gaan..

29-08-2013, 18:34

Citaat door tanjawi_chdid1:
Hte is ook wel triest dat een zender in die landen zo veel verschil kan maken..Ik ken mensen die aljazeera als heilig hebben verklaard, alles wat aljazeera zegt is de enige waarheid en de rest is propaganda..Best triest...Voor de rest die zenders dienen niet zichzelf maar de belangen van hun makers/financierders..Aljazeera is mogelijk gemaakt door Qatar en Alarabiya is Saudi-Arabië...Dit Egyptisch kwestie heeft veel blootgesteld waaronder de belangen die deze zenders representeren...Maar ja, jammer genoeg zegeviert analfabetisme en vooral blinde haat voor elkaar die mogelijk maken dat deze zenders hun gang kunnen gaan..
Zou zo'n zender werkelijk veel invloed hebben in die landen onder 'domme' bevolking? Kijkt men ernaar?

29-08-2013, 19:17
Met een beetje satteliet ontvang je toch gewoon de hele meuk?

29-08-2013, 19:18

Citaat door Globi:
Zou zo'n zender werkelijk veel invloed hebben in die landen onder 'domme' bevolking? Kijkt men ernaar?
Uiteraard heeft zo'n zender in een dergelijke omgeving en omstandigheden veel invloed. En men kijkt er alleen maar naar samen met Alarabiya dat trouwens voor de coupe is in Egypte..

29-08-2013, 19:34



Citaat door tanjawi_chdid1:
Uiteraard heeft zo'n zender in een dergelijke omgeving en omstandigheden veel invloed. En men kijkt er alleen maar naar samen met Alarabiya dat trouwens voor de coupe is in Egypte..
Ik weet er te weinig over. Voor mij zijn zaken heel erg simpel. Respecteer elkaar en het werkt. Als dat voor mij werkt als echt niet gelovige in bepaalde landen zal je dat vast breder kunnen trekken. Met alle respect voor mensen die wel geloven.

29-08-2013, 19:38
Laat ik iets uitleggen voordat ik weer een pedo wordt genoemd. Ik heb geen enkel probleem met geloof. Zolang men andere mensen hun denkwijze niet gaat opleggen. Geloof kan soms wel goed zijn. Ik voel dat ik het niet nodig heb om eerlijk of normaal te zijn. Ik heb dat van huis uit. Ben ik een topper? Nee. Ik leer gaandeweg.

29-08-2013, 19:46

Citaat door Globi:
Laat ik iets uitleggen voordat ik weer een pedo wordt genoemd. Ik heb geen enkel probleem met geloof. Zolang men andere mensen hun denkwijze niet gaat opleggen. Geloof kan soms wel goed zijn. Ik voel dat ik het niet nodig heb om eerlijk of normaal te zijn. Ik heb dat van huis uit. Ben ik een topper? Nee. Ik leer gaandeweg.
Huh???

Pagina's : [1] 2 3