Bekijk volle/desktop versie : "in Belgie heb je echte verdedigers" dixit Pedersen



28-08-2013, 22:33
Nicklas Pedersen blikt in Sport/Voetbal Magazine terug op zijn eerste maanden bij AA Gent. En hij kijkt met plezier terug op zijn samenwerking met Harm van Veldhoven aan wie hij naar eigen zeggen veel te danken heeft.

Pedersen was nooit echt een veelscorer tot hij vorig seizoen bij KV in de spits moest aantreden. "Mijn toegenomen productiviteit dank ik vooral aan het feit dat ik vorig jaar bij Mechelen een coach had die in mij geloofde. Want scoren in de Jupiler League is moeilijker; in Belgie heb je échte verdedigers. In Nederland had ik soms het gevoel dat ze tegen hun zin in verdedigen zijn."
Na zijn periode bij Groningen had de Deen veel last van blessures, maar dat is nu opgelost. "Het is vreemd dat men in het voetbal nog altijd denkt dat elke speler absoluut hetzelfde programma moet afleggen. Ik heb geleerd dat ik af en toe een training moet overslaan, wil ik in het weekend kunnen presteren. Bij FC Groningen had ik in het begin al een kleine blessure, maar dat is nooit ter sprake gekomen toen ik daar tekende. Misschien is het daar al verkeerd gelopen, dus die fout wil ik nu niet meer maken



Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-08-28/pedersen-in-belgie-heb-je-echte-verdedigers#ixzz2dIWyH9zT

Nu horen jullie het eens van iemand anders

28-08-2013, 22:40


Heeft hij Zulte - PSV niet gezien

30-08-2013, 13:54
Ik heb schermprint voor je gemaakt.

Hebben we het over dezelfde speler?? Die in NL (waar slecht verdedigd wordt en veel aangevallen) 72 wedstrijden heeft gevoetbald en 12 goals heeft gemaakt.

Die in Belgie 13 goals heeft gemaakt in 29 wedstrijden.

Maw dus in NL heeft hij meer dan dubbele aantal wedstrijden nodig om minder te scoren?? En dit tegen gasten die tegen hun zin verdedigen??

Hij scoort meer in een competitie waar ze echte verdedigers hebben??