Bekijk volle/desktop versie : Syrie eist van VN onmiddellijk een onderzoek naar nieuwe gifgasaanval



Pagina's : [1] 2 3

28-08-2013, 20:16
Syrië heeft VN-chef Ban Ki-moon gevraagd onmiddellijk een onderzoek in te stellen naar drie nieuwe gifgasaanvallen op de Syrische strijdkrachten.

Dat heeft de Syrische ambassadeur, Bashaar Jaafari bij de Verenigde Naties woensdag gezegd. Rebellen zouden aanvallen hebben uitgevoerd.
VN-wapeninspecteurs zijn 18 augustus aangekomen in Damascus om eerdere claims van het gebruik van chemische wapens te onderzoeken, met name in Khan al-Assal, een zuidwestelijke voorstad van Aleppo. Maar woensdag 21 augustus meldden rebellen te zijn aangevallen met zenuwgas rond de hoofdstad Damascus.
De inspecteurs onderzoeken die claims sinds maandag. De Syrische regering bestrijdt ooit chemische wapens te hebben gebruikt en beschuldigt de rebellen.

Monsters

Woensdag hebben de inspecteurs haar-, bloed- en urinemonsters verzameld van slachtoffers van de vermoedelijke gifgasaanval van vorige week. Dat hebben activisten in Syrië gezegd.

De inspecteurs bezochten Mleeha en Zamalka, twee buitenwijken van de Syrische hoofdstad Damascus. Op videobeelden die door activisten werden verspreid is een konvooi van vijf VN-voertuigen te zien, gevolgd door gewapende rebellen in pick-uptrucks. De beelden tonen verder hoe de inspecteurs een kliniek bezochten en met behulp van een tolk een man interviewden.

Een van de inspecteurs zegt in de video dat hij en zijn collega's bloed, urine en haren hebben verzameld van mensen die vorige week door gifgas zouden zijn omgekomen.

http://www.nu.nl/buitenland/3561525/syrie-eist-onderzoek-nieuwe-gifaanval.html

28-08-2013, 21:20


amerika wilt oorlog, niets meer en niets minder.
dit heeft allemaal geen invloed meer.

28-08-2013, 21:37

Citaat door blurp:
amerika wilt oorlog, niets meer en niets minder.
dit heeft allemaal geen invloed meer.
Als ik Kerry hoor dan het Amerika daar juist helemaal geen zin in. Het is het aansteken van de lont in het kruitvat. Aan de andere kant is het ookongeloofwaardig om Assad z'n gang te laten gaan. Maar ik vind het wel verbazingwekkend dat Assad nu opeens om een onderzoek vraagt.

28-08-2013, 21:46

Citaat door fierljepper:
Als ik Kerry hoor dan het Amerika daar juist helemaal geen zin in. Het is het aansteken van de lont in het kruitvat. Aan de andere kant is het ookongeloofwaardig om Assad z'n gang te laten gaan. Maar ik vind het wel verbazingwekkend dat Assad nu opeens om een onderzoek vraagt.
jij hoort blijkbaar andere zaken dan ik.
uiteraard zal hij niet zeggen: "komop amerikanen. feestneus en puntmuts op en alaaf, daar gaan we joepie de poepie"
je begrijpt dat allemaal prima en loop niet te fokken verder.

28-08-2013, 21:58



Citaat door blurp:
jij hoort blijkbaar andere zaken dan ik.
uiteraard zal hij niet zeggen: "komop amerikanen. feestneus en puntmuts op en alaaf, daar gaan we joepie de poepie"
je begrijpt dat allemaal prima en loop niet te fokken verder.
Wat ik er van begrijp heeft het gros van de Amerikanen geen enkele zin om opnieuw in een oorlog te worden meegezogen waarvan het einde niet duidelijk is. En daar hebben ze groot gelijk in, het is erg onverstandig om te roepen: send in the Marines. Maar om Assad nou met gifgasaanvallen te laten wegkomen is het andere uiterste.

28-08-2013, 22:00

Citaat door fierljepper:
Wat ik er van begrijp heeft het gros van de Amerikanen geen enkele zin om opnieuw in een oorlog te worden meegezogen waarvan het einde niet duidelijk is. En daar hebben ze groot gelijk in, het is erg onverstandig om te roepen: send in the Marines. Maar om Assad nou met gifgasaanvallen te laten wegkomen is het andere uiterste.
wat is het probleem van amerika dan met gifgas?
ze gebruiken zelf wapens die vele malen dodelijker zijn en overigens zijn gassen in bommen zeer ineffectieve wapens voor de de gebruiker. wat is het punt?

28-08-2013, 22:04

Citaat door blurp:
wat is het probleem van amerika dan met gifgas?
ze gebruiken zelf wapens die vele malen dodelijker zijn en overigens zijn gassen in bommen zeer ineffectieve wapens voor de de gebruiker. wat is het punt?
Ik stel voor dat je die vraag eens voorlegt in de buitenwijken van Damascus...

28-08-2013, 22:06

Citaat door fierljepper:
Ik stel voor dat je die vraag eens voorlegt in de buitenwijken van Damascus...
wat hebben zij aan die vraag?
ik vraag jou wat het probleem is voor amerika

28-08-2013, 22:10

Citaat door blurp:
wat hebben zij aan die vraag?
ik vraag jou wat het probleem is voor amerika
Vrij eenvoudig. Amerika heeft helemaal geen zin in een oorlog waar zij het eind niet kan overzien. Tegelijkertijd is het wel bizar om een bewind met gifgasaanvallen te laten wegkomen.

28-08-2013, 22:15

Citaat door fierljepper:
Vrij eenvoudig. Amerika heeft helemaal geen zin in een oorlog waar zij het eind niet kan overzien. Tegelijkertijd is het wel bizar om een bewind met gifgasaanvallen te laten wegkomen.
geef nu gewoon eens antwoord op mijn vraag man:
wat is het probleem van amerika met gifgas. een wapen dat bijna niet goed inzetbaar is en amrika die wapens heeft (en ook inzet) die vele malen erger zijn.

ook het afschieten of laten exploderen van dat raket of bom is niet eens vastgesteld dat assad dat geweest is.

maar goed, droom verder in je droom. amerika wilt dolgraag die oorlog, dat staat als een paal boven water. het riedeltje is hetzelfde als bij irak

28-08-2013, 22:21

Citaat door blurp:
geef nu gewoon eens antwoord op mijn vraag man:
wat is het probleem van amerika met gifgas. een wapen dat bijna niet goed inzetbaar is en amrika die wapens heeft (en ook inzet) die vele malen erger zijn.

ook het afschieten of laten exploderen van dat raket of bom is niet eens vastgesteld dat assad dat geweest is.

maar goed, droom verder in je droom. amerika wilt dolgraag die oorlog, dat staat als een paal boven water. het riedeltje is hetzelfde als bij irak
Ik denk eerlijk gezegd dat Amerika helemaal geen zin heeft om iets te doen. Anders dan Frankrijk en Engeland bijvoorbeeld. Maar het is natuurlijk een duivels dillema. Doen ze niks, dan laten ze toe dat Assad te keer gaat tegen zijn eigen bevolking, doen ze wel wat, dan zijn het oorlogshitsers enimperialisten.

28-08-2013, 22:22

Citaat door fierljepper:
Ik denk eerlijk gezegd dat Amerika helemaal geen zin heeft om iets te doen. Anders dan Frankrijk en Engeland bijvoorbeeld. Maar het is natuurlijk een duivels dillema. Doen ze niks, dan laten ze toe dat Assad te keer gaat tegen zijn eigen bevolking, doen ze wel wat, dan zijn het oorlogshitsers enimperialisten.
assad is al een paar jaar bezig hoor...............wakker worden

28-08-2013, 22:24



Citaat door blurp:
assad is al een paar jaar bezig hoor...............wakker worden
Maar niet met gifgas... Maar goed, wat stel jij dan voor wat Amerika moet doen?

28-08-2013, 22:26

Citaat door fierljepper:
Maar niet met gifgas... Maar goed, wat stel jij dan voor wat Amerika moet doen?
diplomatie en dat is het enige wat amerika mag doen wat mij betreft

28-08-2013, 22:31

Citaat door blurp:
diplomatie en dat is het enige wat amerika mag doen wat mij betreft


Diplomatie tussen waanzinnige partijen........ja, briljante vondst hoor.
Gewoon wegwezen daar. Laat ze mekaar, allaakbar roepend, maar uitroeien.

Pagina's : [1] 2 3