Bekijk volle/desktop versie : Werken of stoppen na bevalling?



Pagina's : [1] 2

02-02-2005, 12:30
Dag zwangere vrouwen, ik had een vraag aan jullie. Wat gaan jullie doen na dat jullie bevallen zijn? stoppen met werken en voor je kind fulltime zorgen, of kies je om toch te gaan werken? zoja, fulltime of partime? en gaat je baby naar de cresch of lekker naar oma of andere familie-lid.

Ik zelf ben bezig met zwanger worden, ik denk dat ik toch partime ga werken, s ochtends past me man op en ik s middags, wij gaan het verdelen. Nou ik ben benieuwd naar jullie reactie's.


Wa Sallaam Alikoum

02-02-2005, 12:58



Citaat door Atlas_Gebergte:
Dag zwangere vrouwen, ik had een vraag aan jullie. Wat gaan jullie doen na dat jullie bevallen zijn? stoppen met werken en voor je kind fulltime zorgen, of kies je om toch te gaan werken? zoja, fulltime of partime? en gaat je baby naar de cresch of lekker naar oma of andere familie-lid.

Ik zelf ben bezig met zwanger worden, ik denk dat ik toch partime ga werken, s ochtends past me man op en ik s middags, wij gaan het verdelen. Nou ik ben benieuwd naar jullie reactie's.


Wa Sallaam Alikoum
Mijn man en ik werken fulltime 40 uur per week, we doen alles samen alhamdoulilah Als we later een kind zou krijgen dan zou ik er inshallah voor kiezen om eventueel parttime te gaan werken, ik zou bijvoorbeeld ons kind ook naar mijn schoonmoeder kunnen brengen.. Wat is absoluut niet zou willen is dat ons kind naar een creche zou gaan als ze klein zijn, je hebt dan sneller de kans dat ze alleen maar Nederlands gaan leren en dat wil ik mijn kinderen absoluut niet meegeven athans niet als ze klein zijn!

Onze kinderen moeten eerst Arabisch leren dat is de basis en Nederlands dat kan altijd nog als ze op school zijn, maar thuis wordt er arabisch gesproken

02-02-2005, 13:04

Citaat door Profiela:
Mijn man en ik werken fulltime 40 uur per week, we doen alles samen alhamdoulilah Als we later een kind zou krijgen dan zou ik er inshallah voor kiezen om eventueel parttime te gaan werken, ik zou bijvoorbeeld ons kind ook naar mijn schoonmoeder kunnen brengen.. Wat is absoluut niet zou willen is dat ons kind naar een creche zou gaan als ze klein zijn, je hebt dan sneller de kans dat ze alleen maar Nederlands gaan leren en dat wil ik mijn kinderen absoluut niet meegeven athans niet als ze klein zijn!

Onze kinderen moeten eerst Arabisch leren dat is de basis en Nederlands dat kan altijd nog als ze op school zijn, maar thuis wordt er arabisch gesproken
Aha, ik wil me kinderen ook opvoeden als eerst met onze taal. Me man werkt nu toch al s middags en ik werk nu fulltime, dus dat komt mooi uit als we kinderen hebben, kan hij lekker s morgens oppassen en ik s middags. Ik heb wel een moeder in de buurt, maar dat wil ik haar niet aandoen, en me schoonmoeder woont in marokko helaas.

02-02-2005, 13:08

Citaat door Atlas_Gebergte:
Aha, ik wil me kinderen ook opvoeden als eerst met onze taal. Me man werkt nu toch al s middags en ik werk nu fulltime, dus dat komt mooi uit als we kinderen hebben, kan hij lekker s morgens oppassen en ik s middags. Ik heb wel een moeder in de buurt, maar dat wil ik haar niet aandoen, en me schoonmoeder woont in marokko helaas.
Mijn schoonmoeder is een pracht van een mens, ik ben ontzettend blij met haar, ze vind het heerlijk om op te passen Als we inshallah later kinderen hebben dan zou ik overwegen om onze zoon/dochter naar haar toe te brengen, en heel misschien zou ik dan stoppen met werken, als ik 't niet meer zou aankunnen bedoel ik te druk etc.. Kinderen baar je niet zomaar, je moet alle verantwoordelijkheid kunnen geven en misschien hoort daar je baan opgeven ook wel bij?

02-02-2005, 13:22


Je hebt geluk dat je schoonmoeder hier woont meid, de mijne zit zo ver, en ik weet zeker als ze hier zou zijn, dat ze het wel zou doen. Maar wij vrouwen kunnen veel hoor, ook al hebben we het druk, krijgen we toch alles voor elkaar hoor. En natuurlijk vergeet niet je man ook nog aandacht te blijven geven, ook al heb je een kind.

02-02-2005, 13:27

Citaat door Atlas_Gebergte:
Je hebt geluk dat je schoonmoeder hier woont meid, de mijne zit zo ver, en ik weet zeker als ze hier zou zijn, dat ze het wel zou doen. Maar wij vrouwen kunnen veel hoor, ook al hebben we het druk, krijgen we toch alles voor elkaar hoor. En natuurlijk vergeet niet je man ook nog aandacht te blijven geven, ook al heb je een kind.
Woellahiela, je moet vooral mekaar niet vergeten, da's ook erg belangrijk Maar dat zal inshallah zeker goed komen.. Ik ben dol op mijn man, en als daar inshallah in de toekomst ook een kleine bij zou zijn dan is het helemaal compleet

Trouwens A_G wanneer moet je ongesteld worden?

02-02-2005, 13:58

Citaat door Profiela:
Woellahiela, je moet vooral mekaar niet vergeten, da's ook erg belangrijk Maar dat zal inshallah zeker goed komen.. Ik ben dol op mijn man, en als daar inshallah in de toekomst ook een kleine bij zou zijn dan is het helemaal compleet

Trouwens A_G wanneer moet je ongesteld worden?
Ja dat is zeker belangrijk. ik ben nu al bijna weer 2 jaar getrouwd, en we kunnen nog steeds niet zonder elkaar, het voelt nog steeds of we gisteren zijn getrouwd hahahahahha.

Ik heb het nog niet uitgerekend, maar ik denk eind februari, want me laatste dag was 31 jan. ik kijk straks op http://www.babybrabbel.nl

02-02-2005, 14:26

Citaat door Atlas_Gebergte:
Ja dat is zeker belangrijk. ik ben nu al bijna weer 2 jaar getrouwd, en we kunnen nog steeds niet zonder elkaar, het voelt nog steeds of we gisteren zijn getrouwd hahahahahha.

Ik heb het nog niet uitgerekend, maar ik denk eind februari, want me laatste dag was 31 jan. ik kijk straks op http://www.babybrabbel.nl
Inshallah zal het voor jullie de volgende keer wel raak zijn

02-02-2005, 15:11

Citaat door Profiela:
Inshallah zal het voor jullie de volgende keer wel raak zijn
Insha allah meid. Ik heb uitgerekend en ik kan pas 3 maart een test doen of ik wel zwanger ben, dus daar wacht ik maar op.

02-02-2005, 15:54
hoi dames ik zou mijn kind naar mijn moeder brengen en ik werk al 30 uur dat is niet zoveel en als mijn man avondienst heeft kan hij ook oppassen .groetjes

02-02-2005, 18:19
Ik zou wel weer gaan werken en me kind gewoon dumpen bij me Ma..

02-02-2005, 19:09
Ik heb altijd al gedacht als ik een kind krijg dan wil ik de eerste tijd full time tijd voor hem/ haar hebben. Ik wil absoluut zo alles meemaken in de eerste tijd, want die gaan heel snel voorbei. Ze groeien (ontwikkelen) dan SoubhanAllah heel erg. En nu ik getrouwt ben en een kind krijg inshAllah ben ik niet van gedachte veranderd. Dit is mijn laatste jaar, dus ma zal wel 2 weken van mij moeten overnemen en mijn man doet 2 weken. En dan stop ik voor een jaartje en ga ik een nieuwe opleiding starten. Mijn man zeurt namelijk dat ik niet te lang moet stoppen, maar ik ken mezelf. Mijn ma zei al dat ze me ook wilt helpen.
Nu al met alles stoppen kan ik niet. Maar voor een jaartje wil ik wel stoppen en volgende schooljaar in augustus beginnen

03-02-2005, 09:22


Ik ben zelf gestopt met werken toen mijn dochtertje werd geboren. Daar heb ik bewust voor gekozen omdat ik net als Rzinia fulltime voor mijn kind klaar wil staan. Yasmin is nu inmiddels 4,5 jaar en ik heb echt genoten van haar babytijd en heb er totaal geen spijt van dat ik ben gestopt met werken. Ik vond het echt heerlijk maar nu ze naar de kleuterschool gaat en er nog geen andere baby opkomst is denk ik erover na om weer wat te gaan doen.

03-02-2005, 13:59

Citaat door Atlas_Gebergte:
Je hebt geluk dat je schoonmoeder hier woont meid, de mijne zit zo ver, en ik weet zeker als ze hier zou zijn, dat ze het wel zou doen. Maar wij vrouwen kunnen veel hoor, ook al hebben we het druk, krijgen we toch alles voor elkaar hoor. En natuurlijk vergeet niet je man ook nog aandacht te blijven geven, ook al heb je een kind.
Wij vrouwen kunnen veel doen, en moeten veel doen. Als je kinderen hebt ben je verplicht om voor je verantwoordelijkheden zorg te dragen. Ik heb 2 kinderen, en heb ervoor gekozen om te blijven werken. Ik wordt binnenkort ontslagen, maar ik ga weer opzoek naar nieuw werk, en wil dan incha allah 3 dagen per week werken. Momenteel werk ik 4 dagen per week. Mijn kinderen gaan voor 3 dagen in de week naar de creche.

Het is altijd wel druk. Ik moet 's ochtends om 06.45 opstaan, douchen, ontbijt kaarmaken voor de kinderen, de kinderen aankleden en rond 08.00 uur vertrekken, de kinderen wegbregen en dan ben ik ongeveer om 09.00 om m'n werk. Als ik thuiskom om ongeveer 18.00 uur heeft mijn man de kinderen al opgehaald. Dan maak ik weer het avondeten klaar (voor 2 dagen) hoef ik de volgende dag niet te koken), de kinderen te eten geven en rond 20.00 uur naar bed brengen. Nog snel even de was draaien, de vaatwasser vullen de huiskamer opruimen, kleren voor de volgende ochtend strijken en dan is het ongeveer 22.00 uur. Nog even uitrusten en wat tv kijken en om 23.30 naar bed. De volgende dag weer hetzelfde verhaaltje.

Dit doe ik dus 3 dagen per week als de kinderen naar de creche gaan. Maandag past mijn man op, dus dan doet hij alles thuis inclusief koken en opruimen, dinsdag heb ik een rust dag en pas ik op de kinderen, en woensdag begint het verhaaltje. Dit doe ik dus woensdag, donderdag en vrijdag.

Je zult wel denken wat een druk leventje, maar het valt wel mee als je er eenmaal aan gewend bent. Gelukkig heb ik ook nog een lieve schoonmoeder die om de 3 maanden voor 3 maanden naar Nederland komt. Zij neemt dan alles van me over, en hoef ik lekker helemaal niets te doen.

Maar voor mijn kindjes heb ik echt alles over. Ook dat ik ben blijven werken heeft met mijn kindjes te maken. Ik wil ze alles kunnen geven wat ze nodig hebben. Tegenwoordig is alles zo duur, en ben je eigenlijk verplicht om toch een aantal dagen per week te werken.

groetjes Rotterdamse

04-02-2005, 12:04
om die reden dat alles duur is hebben mijn man en ik besloten om voorlopig maar 1 kind te nemen. Als ie inshAllah 2 is dan helpt mijn ma me en als ie 3 is dan kan ie naar peuterspeelzaal. En ik wil dan een nieuwe opleiding starten. Na die opleiding de 2de. Zo zal het ook niet echt krap zijn.
En sinds ik me herinner en ik denk er zo over en wil het inshAllah ook graag doen

Pagina's : [1] 2