Bekijk volle/desktop versie : Sharh Al Mumti' in het Engels - Abu Eesa



24-08-2013, 13:00
Bismillah,

Abu Eesa doceert Sharh Al Mumti' 3ala Zaad Al Mustaqni3, de sharh van Sh. Al Uthaymeen. Met soms mooie onderbrekingen door Sh. Kehlan. Aanvankelijk was het alleen voor geregistreerde studenten toegankelijk.

Nu is de audio voor iedereen beschikbaar. Voor de liefhebber van hanbali fiqh!

http://propheticguidance.co.uk/logical-progression-audio/

01-10-2013, 23:29


[video=youtube;Bb6FSH00S8M]http://www.youtube.com/watch?v=Bb6FSH00S8M[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=Bb6FSH00S8M

01-10-2013, 23:30
[video=youtube;LlGh3T8xssQ]http://www.youtube.com/watch?v=LlGh3T8xssQ[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=LlGh3T8xssQ

01-10-2013, 23:30
[video=youtube;lk8UlZJDBGI]http://www.youtube.com/watch?v=lk8UlZJDBGI[/video]

http://www.youtube.com/watch?v=lk8UlZJDBGI

02-10-2013, 10:31


Barak Allah Fik.

Ik had trouwens een vraag, weet jij waarom ze op IA kritiek hebben op Yasir Qadhi, Waleed Basyouni, Abu Eesa m.a.w Al-Maghrib?

02-10-2013, 10:41

Citaat door gewooniemand:
Barak Allah Fik.

Ik had trouwens een vraag, weet jij waarom ze op IA kritiek hebben op Yasir Qadhi, Waleed Basyouni, Abu Eesa m.a.w Al-Maghrib?
Abu Eesa valt wel mee toch? Abu Eesa meer omdat hij goede vrienden is met YQ en WB en zijn rol in de Usama Hasan-affaire.

Yasir Qadhi en Waleed Basyouni heeft te maken hun lezingen over Jihad en de blunders van MuslimMatters met Tarek Mehanna.

Abu Zubair heeft issues met Yasir Qadhi, maar is ook deels persoonlijk omdat zij elkaar kennen. Dit geldt ook voor Abu Eesa en Abu Zubair.

Salman en HH zijn wat toleranter naar alle 3.

Je moet het zo zien, soms is de kritiek terecht en soms overdreven. Een van de redenen waarom Navaid Aziz denk ik ook niet meer op IA post is vanwege de anti-Maghrib retoriek. De leden daar vinden het afzetterij en geen kennis. Het punt is, de mensen die naar de lessen gaan en ervoor betalen zijn supertevreden. Dus tsjah.

02-10-2013, 11:25

Citaat door Fassi:
Abu Eesa valt wel mee toch? Abu Eesa meer omdat hij goede vrienden is met YQ en WB en zijn rol in de Usama Hasan-affaire.

Yasir Qadhi en Waleed Basyouni heeft te maken hun lezingen over Jihad en de blunders van MuslimMatters met Tarek Mehanna.

Abu Zubair heeft issues met Yasir Qadhi, maar is ook deels persoonlijk omdat zij elkaar kennen. Dit geldt ook voor Abu Eesa en Abu Zubair.

Salman en HH zijn wat toleranter naar alle 3.

Je moet het zo zien, soms is de kritiek terecht en soms overdreven. Een van de redenen waarom Navaid Aziz denk ik ook niet meer op IA post is vanwege de anti-Maghrib retoriek. De leden daar vinden het afzetterij en geen kennis. Het punt is, de mensen die naar de lessen gaan en ervoor betalen zijn supertevreden. Dus tsjah.
Haha duidelijk, HH heeft weer issues met die Desai ofzo haha. Salman was volgens mij vroeger ook een schrijver voor MuslimMatters, die heeft ook weer issues met MuslimMatters. Mohim allemaal bezitten ze kennis, take the good and leave the bad hanteer ik hierbij.

En Navaid Aziz reageerde inderdaad vroeger op IA, profijftvolle posts heeft hij daar. Is het forum van Al-Maghrib nog actief? Want volgens wordt er nauwelijks gereageerd, of moet je een speciaal account hebben?

02-10-2013, 11:32
ondhor

http://www.youtube.com/watch?v=xIa0SWRMi3U

02-10-2013, 11:38

Citaat door gewooniemand:
Haha duidelijk, HH heeft weer issues met die Desai ofzo haha. Salman was volgens mij vroeger ook een schrijver voor MuslimMatters, die heeft ook weer issues met MuslimMatters. Mohim allemaal bezitten ze kennis, take the good and leave the bad hanteer ik hierbij.

En Navaid Aziz reageerde inderdaad vroeger op IA, profijftvolle posts heeft hij daar. Is het forum van Al-Maghrib nog actief? Want volgens wordt er nauwelijks gereageerd, of moet je een speciaal account hebben?
Nee inactief. Is wel interessant om de posts van Yasir Qadhi uit 2005 te lezen.

02-10-2013, 11:49

Citaat door Fassi:
Nee inactief. Is wel interessant om de posts van Yasir Qadhi uit 2005 te lezen.
Ja klopt, waren ook interessante discussies tussen al-Harrani (Abu Zubair) en Yasir Qadhi, maar die lijken te zijn verdwenen, zoals dit topic http://forums.almaghrib.org/showthread.php?t=50207, maar kan hier niet mee bij en jij?

02-10-2013, 12:16

Citaat door gewooniemand:
Ja klopt, waren ook interessante discussies tussen al-Harrani (Abu Zubair) en Yasir Qadhi, maar die lijken te zijn verdwenen, zoals dit topic http://forums.almaghrib.org/showthread.php?t=50207, maar kan hier niet mee bij en jij?
Nee was daar niet op de hoogte van. Maar heel interessant zal het niet zijn toch als het 2005 was . Ze waren toen nog maatjes. Toen in 2008 Yasir Qadhi de hand had geschud met Mona El Tahawy was het Abu Zubair die hem verdedigde. Problemen zijn echt van 2010 en 11.

Ik weet nog AZ de lezing van YQ Muslims in the West uit 2008 aanprees op IA dacht ik.

02-10-2013, 12:25

Citaat door Fassi:
Nee was daar niet op de hoogte van. Maar heel interessant zal het niet zijn toch als het 2005 was . Ze waren toen nog maatjes. Toen in 2008 Yasir Qadhi de hand had geschud met Mona El Tahawy was het Abu Zubair die hem verdedigde. Problemen zijn echt van 2010 en 11.

Ik weet nog AZ de lezing van YQ Muslims in the West uit 2008 aanprees op IA dacht ik.
Ja klopt, de problemen zijn inderdaad in laat 2009 volgens mij begonnen

02-10-2013, 12:27


In hoeverre kun je nog spreken over de hanaabila wanneer in meer dan 150 vraagstukken de madhhab tegensprak: http://www.alhanabila.com/vb/showthread.php?t=1505

02-10-2013, 13:49

Citaat door RaiseUp:
In hoeverre kun je nog spreken over de hanaabila wanneer in meer dan 150 vraagstukken de madhhab tegensprak: http://www.alhanabila.com/vb/showthread.php?t=1505
Dit word aan de kaart gesteld tijdens de lessen. Ik heb zelfs meningen van andere madhaahib teruggevonden.

02-10-2013, 13:51
Islamic Polical Science by Shaykh Abu Eesa Niamatullah
Politics is controversial at the best of times, but Islamic politics, especially post Arab Spring, is a far more challenging subject. With various entities and parties clashing on the basic areas of the role of Islam in society and government, the responsibility that lies on the shoulders of political leaders and the confusion on what our relationship with them should exactly be, a genuine Islamic understanding is difficult to find.

Shaykh Abu Eesa’s course brings forwards the key principles and rulings in Islamic politics and the great amānah (responsibility) that comes with leading people as per the hukm of Allāh. This course will be approached with an explanation of the late Shaykh al-‘Uthaymīn’s commentary to Shaykh’l-Islām ibn Taymiyyah’s masterpiece, al-Siyāsah al-Shar‘īyyah fī Iṣlāh al-Rā‘ī wal-Ra‘īyyah (The Political System In Reforming The Ruler And Citizens).