Bekijk volle/desktop versie : Vluchtkoffer bevalling



Pagina's : [1] 2

23-08-2013, 01:56
He dames,

Met hoeveel weken hebben jullie of gaan jullie de vluchtkoffer klaarzetten?
En wat doe je er allemaal in?

Ik kwam het volgende tegen op de site van nutricia. Misschien hebben jullie er ook wat aan.

Zwangerschapskaart
Verzekeringspapieren en ponsplaatje
Je aantekeningen met daarin je wensen rondom de bevalling
Iets wat afleiding geeft, bijvoorbeeld tijdschriften, boeken, een mp3-speler of spelletjes
Iets te eten en drinken
Druivensuiker voor snelle energie
Zakdoekjes
Een horloge met secondewijzer, zodat je de duur van en tijd tussen je weeën kunt meten
Een foto- en videocamera; zorg voor voldoende batterijen, een volle accu en voldoende geheugen
Pen en papier
Kleingeld voor een drank- of snackautomaat of om te parkeren
Massageolie
Lippenbalsem
Kruik
Een ruim shirt of nachthemd om in te bevallen
Badjas en sokken
Flesje water met pompje
Je eigen kussen
Een elastiekje voor je haar



Na de bevalling:
Toiletartikelen; denk aan je lenzenvloeistof en deodorant
Ondergoed en een stevige (voedings-)bh
Badslippers
Kraamverband
Schone kleding en een pyjama
Mobiele telefoon en oplader
Een lijstje met mensen die je wilt bellen als je baby geboren is
De MaxiCosi, zodat je je baby veilig mee naar huis kunt nemen
De eerste babykleertjes
Een dekentje om je kleintje warm te houden
Luiers

23-08-2013, 02:51


Shokran!! Altijd handig zo een lijstje!

23-08-2013, 16:20
Ik denk dak vanaf 30 weken langzaamaan die spullen koop en dak m vanaf 36 weken klaarzet.

23-08-2013, 16:35
Met 36weken moet de koffer ready to go zijn. Ik zou nog wel wat extra pyjama's en ondergoed apart leggen voor het geval je langer moet blijven in het ziekenhuis. Dan hoeft je man niet te zoeken of het verkeerde mee te nemen.

23-08-2013, 16:38


wat is een zwangerschapskaart precies??

23-08-2013, 17:20

Citaat door Raskat:
Met 36weken moet de koffer ready to go zijn. Ik zou nog wel wat extra pyjama's en ondergoed apart leggen voor het geval je langer moet blijven in het ziekenhuis. Dan hoeft je man niet te zoeken of het verkeerde mee te nemen.
Indd een goeie, weet niet of het alleen aan mijn man ligt, maar die weet net aan waar zijn spullen liggen en zelfs die kan hij niet eens vinden Dus mocht ik mijn man naar huis sturen om wat te halen, weet ik 120% zeker dat hij met een h&m tas komt aanlopen en alles gekocht heeft wat ik hem gevraagd heb om voor mij te halen, omdat hij het niet kon vinden. Zo gaat het nu al, als ik heb vraag mop kan je aub dit pakken, gaat ie heel lief naar boven, hoort eerst niks, dan hoor je hem moppelen, dan hoor je kastdeuren dichtslaan, dan hoor je hem hardop klagen, en loop ik alweer naar boven en terwijl ik de kleedkamer in loop is hij druk en boos aan het doen, dat het huis de Bermuda driehoek is omdat er zama van alles verdwijnt, en ik zeg helemaal niks open de kast waar hij al tig x in gekeken heeft en pak wat ik hebben moet en loop weer naar beneden.

ELKE KEER WEER!

23-08-2013, 22:54

Citaat door lalala22:
wat is een zwangerschapskaart precies??


Kaart die je van je verloskundige hebt gekregen, waar belangrijke punten over jou opstaan en waar ze afspraken op noteert, dat is in ieder geval mijn zwangerschapskaart.

23-08-2013, 22:59
Maken jullie trouwens ook een geboorteplan?

23-08-2013, 22:59

Citaat door Raskat:
Met 36weken moet de koffer ready to go zijn. Ik zou nog wel wat extra pyjama's en ondergoed apart leggen voor het geval je langer moet blijven in het ziekenhuis. Dan hoeft je man niet te zoeken of het verkeerde mee te nemen.


Ja dat is wel een goeie inderdaad!

24-08-2013, 01:08
Dadels (hoort bij eten en drinken) maar voor het geval iemand dit vergeet

24-08-2013, 22:17
Ik ga dat op t einde doen en ik zal wel van alles extra inladen, ga daar nu geen eens aan denken..

24-08-2013, 23:49
Ik had ook van alles in m'n vluchtkoffer haha en grotendeels niet gebruikt!
Maar je kan beter teveel bij je hebben dan te weinig.

Neem 2 verschillende maten mutsjes mee, want ik had een mutsje en die paste mijn kleine niet, was veelste strak.
Heb uiteindelijk eentje van het ziekenhuis gekregen, en neem setjes kleding maat 50 en 56 mee..
Ik had maat 50 rn 56 bij en hij heeft alleen maat 56 aangehad.

25-08-2013, 16:42



Citaat door umm-abdullah:
Kaart die je van je verloskundige hebt gekregen, waar belangrijke punten over jou opstaan en waar ze afspraken op noteert, dat is in ieder geval mijn zwangerschapskaart.
Oh oke thanxx in mijn geval heb ik daar niks aan ik loop sinds week 21 via het ziekenhuis. Dus er staat niet veel op de kaart..

26-08-2013, 00:26
Ik heb een dag voor mijn bevalling mijn vluchtkoffertje klaargemaakt en ik dacht nog ik heb nog 2 hele weken joh
Niet weten dat de volgende ochtend meneertje al op de wereld zou zijn. Heel dom van me, maar het is goedgekomen.

31-08-2013, 11:31
Ben ook zo een beetje begonnen met inpakken..

Wakfa sahla voor iedereen insha-allah!

Pagina's : [1] 2