Bekijk volle/desktop versie : Mike (15) voorkomt beroving van bejaarde, politie niet blij



Pagina's : [1] 2

22-08-2013, 12:54
Met twee vrienden zat de 15-jarige Mike uit Wijk bij Duurstede dinsdagmiddag op een bankje in het Wilhelminapark in Zeist, toen hij drie vrouwen bij een oud dametje zag staan. Eén van de drie probeerde iets uit de tas van de 81-jarige te stelen. Mike twijfelde geen moment en rende er op af.

Hij rende naar het groepje toe, waarna de vrouw die iets probeerde te stelen het op een lopen zette. Ze rende een bergje in het park op en gleed uit. Hierbij verloor ze haar tas, die de 15-jarige redder direct greep. 'Ik hield de tas stevig vast zodat ze die niet af kon pakken. Ze riep: geef mijn tas, anders bel ik de politie. Ze duwde haar hand op mijn mond.'

Politie
Toen Mike nuchter reageerde dat ze de politie maar moest bellen, rende ze weg. De twee andere vrouwen gingen er ook vandoor. Mike belde de politie en overhandigde hen de tas die hij nog steeds van de dievegge had. 'De vrouw die werd lastiggevallen heeft ons een hand gegeven en bedankt voor onze hulp,' zegt hij vandaag in AD/Utrechts Nieuwsblad.

Onverstandig
De polite lijkt minder blij met de actie van Mike. 'Dapper, maar onverstandig, zo noemt een woordvoerder van de politie de actie van de 15-jarige Mike tegen RTV Utrecht. 'Je weet nooit hoe dieven reageren. Beter is het om direct 112 te bellen en een goed signalement door te geven.'

Oost-Europese vrouwen
Een volgende keer zal Mike eerder de politie bellen. Of hij door deze daad ook zelf ambities heeft gekregen om bij de politie te gaan? 'Nee, ik wil automonteur bij Defensie worden.'

De verdachten zijn niet meer aangetroffen. Het gaat vermoedelijk om Oost-Europese vrouwen in de leeftijd van rond de 23 jaar. De 81-jarige vrouw mankeert niets en heeft dankzij Mike al haar spullen nog.


http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/detail/3496607/2013/08/22/Mike-15-voorkomt-beroving-van-bejaarde-politie-niet-blij.dhtml

22-08-2013, 12:57


Defensie prijst 15-jarige held wél

Van de politie mag hij dan een reprimande hebben gekregen omdat hij achter drie zakkenrollers aanging, de 15-jarige Mike uit Wijk bij Duurstede krijgt van Defensie wél complimenten voor zijn optreden. Sterker nog, hij is meer dan welkom bij de Landmacht.

Mike, die later graag bij Defensie wil werken, voorkwam deze week in Zeist dat een 81-jarige vrouw werd bestolen door drie Oost-Europese zakkenrolsters. De kordate puber ging zelfs nog achter de dieven aan. Volgens de politie had hij dat niet moeten doen. Dapper, maar veel te gevaarlijk, aldus een woordvoerder streng.
Maar luitenant-generaal Mart de Kruif heeft wel louter lof voor de puber. Bij Defensie zouden ze maar wat blij zijn met types zoals hij. ,,Voor Mike is plaats bij de KL (Koninklijke Landmacht, red.)”, zo laat de hooggeplaatste militair weten op Twitter.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21829802/__Defensie_prijst_held__15__wel__.html

22-08-2013, 13:00
Is de politie nu fout omdat ze de veiligheid van Mike belangrijker vinden dan een gestolen portemonnee?!

22-08-2013, 13:02

Citaat door Fhamator:
Is de politie nu fout omdat ze de veiligheid van Mike belangrijker vinden dan een gestolen portemonnee?!
wat vind jij?

22-08-2013, 13:04


En mede daarom kijkt iedereen weg, het word niet gewaardeerd als je iets doet, men wijst je op de risico's van zelfbeschadiging en zelfs veroordeling.... bang maken, bang maken en nog meer bang maken zodat de politie de held mag uithangen.

22-08-2013, 13:04

Citaat door massin_:
wat vind jij?
Ik vind dat de politie gelijk heeft, daar zit een hele organisatie achter zo'n bende. Die moet je niet willen dat ze uit wraak gaan zoeken waar je huis woont. Als het om geld en materiaal gaat, don't be a hero. Dat is geen mensenleven waard.
Ik zie het niet als een reprimande maar een goed advies, het is niet zo dat Mike een boete heeft gekregen of een proces verbaal.

22-08-2013, 13:16

Citaat door Fhamator:
Ik vind dat de politie gelijk heeft, daar zit een hele organisatie achter zo'n bende. Die moet je niet willen dat ze uit wraak gaan zoeken waar je huis woont. Als het om geld en materiaal gaat, don't be a hero. Dat is geen mensenleven waard.
Ik zie het niet als een reprimande maar een goed advies, het is niet zo dat Mike een boete heeft gekregen of een proces verbaal.
ben ik het mee eens. voor het zelfde geld was hij neergestoken.
ik vind het wel goed dat hij iets deed.... en niet weg keek alsof zijn neus bloedt.

22-08-2013, 13:18

Citaat door _Spookrijder__:
...hoi mike....alles goed...?...heb een vraagje....hoe zou jy gereageerd hebben in 1995 by de tweede holocaust die Europa toen er 7000 mannen en jongens werden meegevoerd onder toezicht van de nederlandse krijgsmacht aanwezig daar om de mensen te beschermen...?...weer zo een nare daad van die oostblokkers he...volgens my weet jy wel raad met dit soort mensen....groetjes een bezorgde burger...

22-08-2013, 13:18

Citaat door massin_:
ben ik het mee eens. voor het zelfde geld was hij neergestoken.
ik vind het wel goed dat hij iets deed.... en niet weg keek alsof zijn neus bloedt.
Yoepi we zijn het met elkaar eens.

22-08-2013, 13:21

Citaat door _Spookrijder__:
...gevoelige snaar...?...of gewoon een sterk punt aangekaart.......
Gevoelige snaar ? Nee verre van dat.

22-08-2013, 14:08

Citaat door _Spookrijder__:
...ik zou tog graag mike zyn reactie erop willen horen of lezen....
Jij kan beter jouw lesboeken Nederlandse taal gaan herlezen.

22-08-2013, 14:13
Logisch, de politie staat een beetje voor gek nu. Zelf gaan ze er bij drie daders niet achteraan maar vragen eerst versterking.

22-08-2013, 14:15



Citaat door _Spookrijder__:
...hoi mike....alles goed...?...heb een vraagje....hoe zou jy gereageerd hebben in 1995 by de tweede holocaust die Europa toen er 7000 mannen en jongens werden meegevoerd onder toezicht van de nederlandse krijgsmacht aanwezig daar om de mensen te beschermen...?...weer zo een nare daad van die oostblokkers he...volgens my weet jy wel raad met dit soort mensen....groetjes een bezorgde burger...
ik dacht dat moslims geen joden waren en zich nooit zouden laten uitroeien?

een kutvraag verdient een kutantwoord.

22-08-2013, 14:21

Citaat door Petrus:
En mede daarom kijkt iedereen weg, het word niet gewaardeerd als je iets doet, men wijst je op de risico's van zelfbeschadiging en zelfs veroordeling.... bang maken, bang maken en nog meer bang maken zodat de politie de held mag uithangen.
En natuurlijk eventuele schade zelf betalen, en zich dan afvragen waarom niemand elkaar meer helpt maar toekijkt hoe een ander half dood geslagen wordt. Enorm belachelijke opmerking van de politie.

22-08-2013, 14:25

Citaat door Abjectief:
Jij kan beter jouw lesboeken Nederlandse taal gaan herlezen.
Nooit gehoord van chattaal

Pagina's : [1] 2