Bekijk volle/desktop versie : Ik weet het even niet meer..



21-08-2013, 22:33
Salam wa3laykum lieve leden, ik wil even mn verhaal kwijt en mochten jullie advies voor mij klaar hebben hoor ik het graag.

Sinds ik klein ben heb ik nooit goed kunnen opschieten met mijn moeder, dat mede dankzij mijn zus die altijd haar lieverdje was.. Ik heb nooit anders geweten dus was het voor mij normaal dat mijn moeder en ik een erg slechte relatie hebben. 3 jaar geleden was het wel een stuk erger, we werden vijanden en ze sloeg me om de kleinste dingen, gewoon weg omdat ze haar agressie kwijt moest, en dat zei ze er ook gewoon bij.. Beetje bij beetje is dit 1 jaar geleden gestopt, maar helaas heeft ze mij nu te pakken op een andere manier.. Ze maakt me zwart bij mensen, zelfs met dingen die niet waar zijn.. Maar dat is nog niet eens het ergste.. Ik heb voor de vakantie onze band proberen te 'repareren', het met succes.. Ik ging me steeds meer verdiepen in de Islaam en daar vertelde ik haar over, ik liet haar filmpjes zien etc. Ze was hier erg blij mee. Ik verrichtte het gebed wel en mijn zus niet en daarom pushte ze haar om te gaan bidden.. Mijn ma was opeens in gaan zien dat ze fout was en we kregen steeds een betere band..
Toen we op vakantie gingen, werd het opeens andere koek; mijn ma en ik hadden 24/7 ruzie omdat ik mijn hijaab thuis ook droeg, dat mijn zus hem afdoet dat is haar probleem.. Maar blijkbaar verwachtte ze dat dus ook van mij..

Ik heb niet eens kunnen genieten van mijn vakantie, ik was letterlijk depressief..
Voordat ik op vakantie ging zijn er mensen mijn hand komen vragen,
ik heb nee moeten zeggen van mijn moeder, omdat ze vond dat ze te ver woonde..
Natuurlijk is mijn zus hier ook onderdeel van geweest..

Nu ben ik een week terug, en het gevoel dat mijn moeder en zus mij proberen kapot te maken, breekt mij gewoon...

Ik weet nu ook echt niet meer wat ik moet..

21-08-2013, 22:37


waar is je vader? andere gezinsleden? ik zou hun vragen om hulp! wat die 2 doen is gwn niet te geloven, een moeder en zus nog wel gatverdamme.

21-08-2013, 22:41
Moeilijk
Snap dit soort topics niet wollah
Moeders die hun dochters zwart maken en pijn doen
Heb echt met je te doen meid
Een moeder hoort haar dochter liefde te geven en ik vind verschrikkelijk voor je dat je dat moet missen
Inshallah zal t weer goed komen tussen jullie
Misschien heeft je ma die mensen weg gestuurd omdat ze je gewoon nog miet kwijt wil
Probeer met haar te praten of als dat miet lukt met je zus
Desnoods met je vader
Is toch niet de bedoeling dt je depressief wordt door je eigen familie
Snap ook echt niet dat je ma boos wordt om een hijaab

21-08-2013, 22:44
even iets heel anders; waarom droeg jij thuis ook hijaab?

21-08-2013, 22:48



Citaat door 704903:
even iets heel anders; waarom droeg jij thuis ook hijaab?
Denk dat ze niet alleen met haar gezin in het huis aanwezig was maar waarschijnlijk met familieleden die geen mahram van haar zijn.

Dame, heb je al geprobeerd met ze rondom de tafel te gaan zitten en goed te gaan praten? Ik weet niet of je vader ook een rol speelt in je leven, maar desnoods praat je met je vader erover en kan hij je moeder en zus kalmeren.

21-08-2013, 22:53
nou dat weten we dus niet he, daarom vraag ik het ook aan haar.


Citaat door Apostrophe:
Denk dat ze niet alleen met haar gezin in het huis aanwezig was maar waarschijnlijk met familieleden die geen mahram van haar zijn.

Dame, heb je al geprobeerd met ze rondom de tafel te gaan zitten en goed te gaan praten? Ik weet niet of je vader ook een rol speelt in je leven, maar desnoods praat je met je vader erover en kan hij je moeder en zus kalmeren.

21-08-2013, 23:14
lieve meid wat erg voor je soms is het heel erg om te geloven dat moeders zo kunnen zijn maar ik weet dat het zeker wel bestaat.
Het is al erg genoeg dat jij je moeder over het geloof moet vertellen en haar moet leren hoe ze met je om moet gaan walah kreeg er gewoon een brok van in me keel
en als jij wil trouwen is het jou recht om te trouwen meid heel veel sbar ik wou dat ik je kon helpen meid....
Geen enkele moeder is perfect maar dit kan echt niet is er niemand die met haar kan praten , ik krijg de neiging om je te vragen haar te bellen en een goed gesprek met haar te voeren.
sterkte meid en zorg goed voor jezelf ondanks alles

21-08-2013, 23:19

Citaat door 704903:
even iets heel anders; waarom droeg jij thuis ook hijaab?
dezelfde vraag?

21-08-2013, 23:33
Bedankt voor jullie reacties allemaal, Barak Allah oe fiekum!

Mijn vader is een harde werker en probeert zo goed mogelijk voor ons te zorgen, Alhamdulillah..
Hij doet zijn best om alles goed te laten lopen bij ons thuis, maar als de kat van huis is springen de muizen op tafel..
Er zijn ook dingen die zij bespreken, waar mijn vader niets van weet..

Het enige wat mij nog sterk heeft gehouden is het feit dat ik weet dat ik niet alleen ben en Allah Subhana wa Ta3ala ooit mijn verdriet om zal omruilen in geluk..

Ik droeg idd mijn thuis mijn Hijab omdat het huis altijd vol was met neven..

21-08-2013, 23:43
Snap zulke moeders echt niet
Heb er geen woorden voor

Moge allah swt je belonen voor je geduld

21-08-2013, 23:45

Citaat door ElPino:
Bedankt voor jullie reacties allemaal, Barak Allah oe fiekum!

Mijn vader is een harde werker en probeert zo goed mogelijk voor ons te zorgen, Alhamdulillah..
Hij doet zijn best om alles goed te laten lopen bij ons thuis, maar als de kat van huis is springen de muizen op tafel..
Er zijn ook dingen die zij bespreken, waar mijn vader niets van weet..

Het enige wat mij nog sterk heeft gehouden is het feit dat ik weet dat ik niet alleen ben en Allah Subhana wa Ta3ala ooit mijn verdriet om zal omruilen in geluk..

Ik droeg idd mijn thuis mijn Hijab omdat het huis altijd vol was met neven..
misschien helpt het als je, je vader hier in betrekt?

Moge Allah je veel sabr schenken en je belonen

21-08-2013, 23:49

Citaat door krullie2011:
Snap zulke moeders echt niet
Heb er geen woorden voor

Moge allah swt je belonen voor je geduld
Allahuma Ameen! Sokran!

21-08-2013, 23:50



Citaat door watedoen:
misschien helpt het als je met je, je vader hier in betrekt?

Moge Allah je veel sabr schenken en je belonen
Nee zal niet helpen, heb het namelijk al geprobeerd.. Allahuma Ameen! Sokran ughtie!

21-08-2013, 23:57
Heftig..

Ghair incha'Allah.