Bekijk volle/desktop versie : Verkeer zomerseizoen Marokko zeer dodelijk



Pagina's : [1] 2

21-08-2013, 12:56
Afgelopen zaterdag kwamen opnieuw veel mensen om bij een zwaar ongeval.





Op de weg tussen Casablanca en El Jadida was het wederom raak toen bij een ongeval zeven mensen werden gedood en acht anderen gewond raakten waarvan één ernstig. Het ongeluk gebeurde op de snelweg, zo lieten plaatselijke autoriteiten weten. Twee lichte voertuigen botsten daar op elkaar en dat kostte onder meer drie Marokkanen die in het buitenland wonen het leven. Uit welk land de drie komen is niet bekend.

De gewonden werden geëvacueerd naar het universitair ziekenhuis Ibn Rushd in Casablanca gebracht. Vooralsnog zijn de omstandigheden rondom het ontstaan van het ongeval nog niet bekend. In een week tijd vielen er ook dodelijke ongevallen te betreuren in Chichaoua, Agadir, Asilah en in Al Hoceima. De ongelukken zorgden in een kort tijdsbestek voor 39 sterfgevallen, 123 gewonden van wie er 24 ernstig aan toe zijn.

21-08-2013, 13:06


Te hard rijden te roekeloos, geen rekening houden met andere weggebruikers, agressief rijgedrag, dan krijg je dit..helaas

21-08-2013, 13:08
mensen zijn niet bang in marokko ze denken ach ik weet wel hoe ik rij


21-08-2013, 13:13

Citaat door NotoriousB:
mensen zijn niet bang in marokko ze denken ach ik weet wel hoe ik rij

Ze zijn niet bang en hebben een slechte inschattingsvermogen. Er word niet gecontroleerd op alcohol, er word drugs gebruikt, chauffeurs houden zich niet aan de verhouding rijden rusten, ze slapen dagen niet en gebruiken middelen als redbul om wakker te blijven. Marokko is levensgevaarlijk, dus altijd oppassen geblazen. Als ik in Marokko rij dan rij ik niet alleen voormezelf maar ben ik ook tegelijkertijd bezig met het inschatten wat anderen aan het doen zijn, dus ik ben ook voor anderen aan het opletten, zo moet je rijden daar anders kan het wel eens verkeerd uitpakken.

21-08-2013, 14:05


Ze kunnen gewoon niet rijden. En zolang marokko draait op het franse juridische, economische systeem zal het nooit verbeteren. De rijvaardigheidscursus is gebaseerd op infrastructuur van Frankrijk! Halloooo???? Kick alles wat met F_uck Frankrijk te maken heeft eruit en t wordt beter.


21-08-2013, 14:07
dit is afgelopen Zaterdag gebeurd en de drie onbekende hebben de spaanse nationaliteit

21-08-2013, 14:14

Citaat door Karim1:
Ze kunnen gewoon niet rijden. En zolang marokko draait op het franse juridische, economische systeem zal het nooit verbeteren. De rijvaardigheidscursus is gebaseerd op infrastructuur van Frankrijk! Halloooo???? Kick alles wat met F_uck Frankrijk te maken heeft eruit en t wordt beter.

Daar heeft t niet mee te maken. Het heeft te maken met misnagement vanuit overheid, rijgedrag van de mensen en blijkbaar ook slechte controle. Enige wat er aan gedaan kan worden is meer controle en campagnes om ongelukken te voorkomen.

21-08-2013, 14:18
Mijn vader pusht me echt om in Tanger te rijden en ik raak nog meer gestresseerd van hem (pas op, dit dat) dan van de auto's.
Maar het is waar, je moet ipv 2 ogen 6 ogen hebben om alles te zien...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

21-08-2013, 17:08
Allah ie ster vandaag weer een groot ongeluk met 6 doden en 40 gewonden het is echt rwina hier maar zooo druk over auto s mensen en dan maken ze t nog erger met alle concerten en weet ik veel wat waar mensen masaal afkomen terwijl de wegen zo sllecht zijn


21-08-2013, 21:40
het heeft met veel te maken. rijbewijs kopen en ene paar uur les misschien vorde rest niks. en wat dacht je van de mensne kom op zeg alles loopt op de autoweg fietsen mensne ezels karren etc. er is geen orde en structuur in het verkeer in marokko. autos die niet of nauwelijks gekeurd worden. chauffeurs die niet rusten. het draait allemaal om geld de rest is bij zaak in marokko. is altijd geweest zal altijd blijven


21-08-2013, 21:44
Ze rijden echt gevaarlijk daar Wallah en zeer dom. Ze denken absoluut niet aan andere weggebruikers. En als je wil oversteken op de zebrapad en dan nog moeten je rennen voor je leven.

21-08-2013, 21:50
Oud nieuws man, komen jullie er nu pas mee. En ja Marokko is levensgevaarlijk. Je kan beter gewoon rustig rijden. Ik ben 3 jaar geleden ook zwaar aangereden door 2 idiote Marokkanen. Die mensen kopen hun rijbewijs in de supermarkt. Heel mijn auto lag in de prak, maar gelukkig heb je in Marokko echt kunstenaars. Ook al is je auto zo plat als een dubbeltje, ze maken er weer een auto van.

21-08-2013, 22:20



Citaat door WieOWie:
Oud nieuws man, komen jullie er nu pas mee. En ja Marokko is levensgevaarlijk. Je kan beter gewoon rustig rijden. Ik ben 3 jaar geleden ook zwaar aangereden door 2 idiote Marokkanen. Die mensen kopen hun rijbewijs in de supermarkt. Heel mijn auto lag in de prak, maar gelukkig heb je in Marokko echt kunstenaars. Ook al is je auto zo plat als een dubbeltje, ze maken er weer een auto van.
Maar alles goed met jou dan, kijk auto kan je kopen je lichaam niet!

21-08-2013, 23:56
Een hoop onzinnige reacties en niemand die een du3a doet.

Ina lilahi wa ina ilayhi raji3oen. Moge Allah hun familie en naasten bij staan.


22-08-2013, 00:05

Citaat door Redactie:
Afgelopen zaterdag kwamen opnieuw veel mensen om bij een zwaar ongeval.





Op de weg tussen Casablanca en El Jadida was het wederom raak toen bij een ongeval zeven mensen werden gedood en acht anderen gewond raakten waarvan één ernstig. Het ongeluk gebeurde op de snelweg, zo lieten plaatselijke autoriteiten weten. Twee lichte voertuigen botsten daar op elkaar en dat kostte onder meer drie Marokkanen die in het buitenland wonen het leven. Uit welk land de drie komen is niet bekend.

De gewonden werden geëvacueerd naar het universitair ziekenhuis Ibn Rushd in Casablanca gebracht. Vooralsnog zijn de omstandigheden rondom het ontstaan van het ongeval nog niet bekend. In een week tijd vielen er ook dodelijke ongevallen te betreuren in Chichaoua, Agadir, Asilah en in Al Hoceima. De ongelukken zorgden in een kort tijdsbestek voor 39 sterfgevallen, 123 gewonden van wie er 24 ernstig aan toe zijn.
Daarom Marokko hoeft geen revolutie........

Pagina's : [1] 2