Bekijk volle/desktop versie : Duizenden Marokkanen straat op voor Egypte (video)



19-08-2013, 18:17
Ongeveer 10.000 Marokkanen hebben gisteren in verschillende delen van Marokko gedemonstreerd.



Hiermee wilden de burgers de dodelijke repressies van de militaire elite in Egypte aan de kaak stellen. Ook riepen de demonstranten leuzen voor de uitzetting van de ambassadeur van Egypte in Rabat. Achnoo meldt dat de grote menigte in Rabat vooral uit mannen bestond maar dat ook gezinnen uit het hele land op de protesten afkwamen. Zij marcheerden na samenkomst bijna twee uur in het centrum van de hoofdstad.

Dit ging overigens vreedzaam waardoor er geen ongeregeldheden ontstonden. Veel Marokkanen droegen borden waarop kritische motto's te lezen waren die richting het leger waren gericht. De demonstranten lieten eveneens foto's zien van geïmproviseerde mortuaria in Caïro. 'Allahou Akbar', 'Morsi, Morsi!' en 'Wij vragen om de uitzetting van de Egyptische ambassadeur in Marokko', waren de meest gebruikte leuzen.

Dit deden zij onder het toeziend oog van de veiligheidsdiensten, maar die grepen niet in. De oproep voor een nationale betoging voor Egypte werd gedaan door Al Adl Wal Ihsan, een islamitische organisatie voor rechtvaardigheid en liefdadigheid. Deze organisatie is in Marokko officieel verboden maar wel getolereerd. Al Adl Wal Ihsan wil koning Mohammed VI niet erkennen als 'leider van de gelovigen'.

Desondanks is de organisatie groot en goed georganiseerd. Aangaande Egypte pleit Al Adl Wal Ihsan voor een islamitische staat in Egypte maar dit moet nagestreefd worden zonder het gebruik van geweld. In de menigte waren ook leden van regeringspartij PJD. Ook de vrouw van premier Abdelilah Benkirane was aanwezig.

[video=youtube;BOJv1vXmSuU]http://www.youtube.com/watch?v=BOJv1vXmSuU[/video]

19-08-2013, 18:19


dit zijn leden van al adl wal Ihsan
het zijn hypocriete baarden

als ze echte mannen zijn dan komen ze in opstand tegen mohammed 6

tijdens demonstraties door 20feb beweging tegen marokkaans regering waren ze nergens te bekennen

nu komen ze ineens uit hun hol gekropen

19-08-2013, 18:30
lol @ khawarizmi , niemand past in jouw straatje alleen azuls ?!
je weet niet eens iwe allemaal meedeed aan 20feb. alsof de riffies wat hebben gedaan ....ga toch spelen ....internet-gangstertje.


19-08-2013, 18:38

19-08-2013, 19:11



Citaat door khwarizmi:
dit zijn leden van al adl wal Ihsan
het zijn hypocriete baarden

als ze echte mannen zijn dan komen ze in opstand tegen mohammed 6

tijdens demonstraties door 20feb beweging tegen marokkaans regering waren ze nergens te bekennen

nu komen ze ineens uit hun hol gekropen
jouw reacties vertellen mij niets anders dan dat jij verschillende dictators steunt behalve mo6 van marrokko..

19-08-2013, 19:24

Citaat door DEMO:
jouw reacties vertellen mij niets anders dan dat jij verschillende dictators steunt behalve mo6 van marrokko..
dat heb je verkeerd gezien

ik ben tegen alle dictators
van iran tot en met saudi arabie

ik was tegen mubarak , tegen ben ali , tegen gaddafi
maar uiteindelijk mijn land is marokko dus ik hou me bezig met mijn eigen land

ik hou niet van hypocrisie daar heeft Allah voor gewaarschuwd
kijk naar sommige mgharba, ze waren tegen mubarak maar ze steunen wel mohammed 6

sorry maar met die spelletjes daar doe ik niet aan mee

ze mogen zichzelf voor de gek houden

19-08-2013, 19:24
Onderzoek betrokkenheid Morsi bij dood betogers

Justitie in Egypte is een nieuw onderzoek begonnen naar de afgezette president Mohamed Morsi. Hij wordt beschuldigd van betrokkenheid bij de dood van betogers in december vorig jaar.

Justitie heeft hem een voorlopige hechtenis van twee weken opgelegd.

Donderdag verlengde justitie in een andere zaak de detentie van Morsi met 30 dagen. In die zaak wordt de begin juli afgezette president ervan beschuldigd dat hij met de radicale Palestijnse beweging Hamas heeft samengespannen bij een bevrijdingsactie van gevangenen in 2011.

Op 5 en 6 december vorig jaar betoogden demonstranten voor het presidentieel paleis tegen een wijziging van de grondwet. 11 demonstranten kwamen om.

Bron

19-08-2013, 19:27
Laten ze zich er vooral niet mee bemoeien.

19-08-2013, 19:36

Citaat door kurosakII:
Laten ze zich er vooral niet mee bemoeien.
meerderheid van marokkaanse bevolking bemoeit niet mee

al adl wal ihsane is een sekte

ze hebben wat dat betreft veel gemeen met ikhwan al mojrimeen

goed dat ze op straat zijn gekomen, weten we gelijk waar hun loyaliteit ligt , niet bij marokko in ieder geval

19-08-2013, 19:42
Respect voor deze Marokkanen! Dit zouden alle mensen over de hele wereld moeten doen, vooral het westen en de VS die zogenaamd pleiten voor democratie en mensenrechten!

19-08-2013, 20:51

Citaat door Tetouania18:
Respect voor deze Marokkanen! Dit zouden alle mensen over de hele wereld moeten doen, vooral het westen en de VS die zogenaamd pleiten voor democratie en mensenrechten!
Die stelletje hypocrieten!

1.3 billion Amerikaanse ''aid'' dollars wordt naar de Egyptische militairen verscheept waarmee ze de kogels die de burgers doden financieren.

19-08-2013, 22:02
Ze willen Mubarak, die 800 doden op zijn geweten heeft, vrijlaten om vervolgens de democratisch gekozen leider Morsi aan te klagen. Die generaal al sissy is gewoon een oude vriend van Mubarak en een zionistenvriend.