Bekijk volle/desktop versie : Wat eet je kind na school?



Pagina's : [1] 2 3 4

17-08-2013, 09:47
Wat geef je je kinderen te eten eenmaal thuis terug van school. Ik zie na schooltijd veel kinderen lopen met een boterham in de hand, maar ik ben op zoek naar andere tussendoortjes. Ze ontbijt met 2 boterhammen en krijgt 2 mee voor de lunch en dat vind ik genoeg brood op een dag voor een kleuter. Thuis krijgt ze iets van rijst met melk, of een rijstpapje uit een pak vindt ze ook lekker, maar dat wil ik ook niet elke dag geven. Ik zat te denken aan een groenteshake, dat lust ze wel, maar nog iets wat de maag vult. Ik heb het dan over 15.30, want om 17.00 eet ze een warme maaltijd. Dus het is eigenlijk een tussendoortje.

Alvast bedankt voor je tips

En voor de groene energie spaarders zie je hoek

17-08-2013, 09:54


Vaak geef ik ze iets van fruit of een stuk ontbijtkoek.
Ik probeer niet teveel te geven want anders willen ze niet warm eten.
Ze krijgen hier boterhammen,koekje of fruit en 2 drankjes naar school en ze ontbijten ook nog voordat ze weggaan.

17-08-2013, 09:58

Citaat door riffia19:
Vaak geef ik ze iets van fruit of een stuk ontbijtkoek.
Ik probeer niet teveel te geven want anders willen ze niet warm eten.
Ze krijgen hier boterhammen,koekje of fruit en 2 drankjes naar school en ze ontbijten ook nog voordat ze weggaan.
Ik wil ook niet veel geven idd, zodat ze warm eet, maar ik merk dat ze veel trek krijgt na een schooldag.

Ontbijtkoek is een idee idd.
Of nog een stukje fruit met yoghurt.

Bedankt voor de tip

17-08-2013, 10:01

Citaat door MamaVanM:
Ik wil ook niet veel geven idd, zodat ze warm eet, maar ik merk dat ze veel trek krijgt na een schooldag.

Ontbijtkoek is een idee idd.
Of nog een stukje fruit met yoghurt.

Bedankt voor de tip
JA inderdaad niet teveel geven.
Die van mij hebben de ene keer wel trek dan komen ze uitgehongerd thuis en de andere keer willen ze niks hebben dus verschilt heel veel.
Je zou ze ook bakje vla of een yoghurtje kunnen geven gewoon om de honger te stillen tot etenstijd.

17-08-2013, 10:15


Een licht soepje met iets kleins derbij.

17-08-2013, 10:25
Mijn kind gaat bijna naar school inshallah dus ik lees gezellig mee.

17-08-2013, 10:34
Ik geef hem in de ochtend 2 boterhammen en tussen de middag ook 2 boterhammen met een banaan en na school krijgt hij een mandarijn of stuk appel kan ook in shake vorm zonder suiker. Erna krijgt hij niets meer anders zit hij vol voor het avondeten. Na avond eten een toetje.

17-08-2013, 10:38
hoe doen jullie dat als jullie stukjes fruit meegeven naar school? ik bedoel stukjes appel worden gauw al bruin..je kan wel andere dingen meegeven.. maar ik twijfelde over die appel.. hoe dat word gedaan.

17-08-2013, 10:46

Citaat door ik_gewoon:
hoe doen jullie dat als jullie stukjes fruit meegeven naar school? ik bedoel stukjes appel worden gauw al bruin..je kan wel andere dingen meegeven.. maar ik twijfelde over die appel.. hoe dat word gedaan.
Ik geef een hele appel mee, tenzij het een grote is dan snijd ik het in de ochtend in stukken en doe het in een bakje. Meestal krijgen ze al rond half 10 fruit, dan valt het mee.

17-08-2013, 10:49

Citaat door ik_gewoon:
hoe doen jullie dat als jullie stukjes fruit meegeven naar school? ik bedoel stukjes appel worden gauw al bruin..je kan wel andere dingen meegeven.. maar ik twijfelde over die appel.. hoe dat word gedaan.
Gewoon in een zakje en dan in een bakje, ze krijgen om 10uur al fruit dus is zeker wel te doen.

17-08-2013, 10:49
Ik geef na schooltijd (15.30) sap met koek of chips. Ze eten de hele dag op school al brood en fruit. Dus mag ze gewoon iets te snacken na schooltijd. En warm eten dat eet ze dan gewoon op.

17-08-2013, 10:50
Tip om het bruin worden van appel te voorkomen:
Beetje citroensap erop te smeren. Niet teveel anders word het weer te zuur.

17-08-2013, 10:52


Ik wil niet stom doen ofzo maar de meesten van wat ik zie gooien hun kinderen vol met snacks marmita en al die vette onzin, ik vind het wel goed van jullie dat jullie kinderen gezonde hap geven, hamdullilah

17-08-2013, 10:54
Avondeten al om 17h? Zo vroeg? Eten ze niks meer daarna?


Mijn dochtertje eet thuis tussen de middag, en eet meestal dan warm. (Aardappel tortilla, shorba enz)
Na schooltijd wat sap en koekje, soms ook een danoontje of knijpfruit.
Om 19h avondeten, we eten allemaal samen en daarna nog wat spelen in bad en slapen.

17-08-2013, 11:19
eten jullie kinderen echt 4 boterhammen??
Dat eet ik niet eens

Pagina's : [1] 2 3 4