Bekijk volle/desktop versie : Ziekte BDD?



15-08-2013, 14:22
Bij wie is dit geconstateerd? en wat zijn jou symptonen?
Hoe leer jij ermee leven? Het is vrij onbekend ziekte bij de marokkaanse gemeenschap, maar ik weet zeker dat heel wat mensen hierover lijden, dit is geen onzekerheid (wat iedereen wel heeft ) maar een verschrikkelijke zelfbeeld wat je leven belemmerd

zijn er mensen die hier ook genezen van zijn?

Ik ben echt benieuwd, ik denk dat ik hier ook onder lijd maar dit is niet geconstateerd bij mij omdat ik de stap niet durf te nemen om naar de dokter te gaan..

15-08-2013, 14:24



Citaat door Tomatenpuree:
Bij wie is dit geconstateerd? en wat zijn jou symptonen?
Hoe leer jij ermee leven? Het is vrij onbekend ziekte bij de marokkaanse gemeenschap, maar ik weet zeker dat heel wat mensen hierover lijden, dit is geen onzekerheid (wat iedereen wel heeft ) maar een verschrikkelijke zelfbeeld wat je leven belemmerd

zijn er mensen die hier ook genezen van zijn?

Ik ben echt benieuwd, ik denk dat ik hier ook onder lijd maar dit is niet geconstateerd bij mij omdat ik de stap niet durf te nemen om naar de dokter te gaan..
waarom durf je niet naar de dokter te gaan? waar ben je bang voor?

15-08-2013, 14:28
is t een geestelijke ziekte??

15-08-2013, 14:28

Citaat door maaltje:
waarom durf je niet naar de dokter te gaan? waar ben je bang voor?
omdat ik mij schaam ervoor en de stap nemen kan ik niet

15-08-2013, 14:31



Citaat door Tomatenpuree:
omdat ik mij schaam ervoor en de stap nemen kan ik niet
Ik heb net even gelezen wat dat een beetje is, en ik zou als ik jou was echt even naar de dokter gaan.
Je moet je nergens voor schamen meid.

15-08-2013, 14:31

Citaat door Tomatenpuree:
omdat ik mij schaam ervoor en de stap nemen kan ik niet
Een ziekte moet je je niet voor schamen. Accepteren en hulp zoeken. Misschien heb jij er nu heel erg last van terwijl dat helemaal niet hoeft. Door behandeling kun je leren er beter mee om te gaan.

15-08-2013, 14:38
ook ik ervaar het, het is verschrikkelijk , ben zo jaloers op zelfzekerde vrouwen

15-08-2013, 14:43
Het hoeft niet zo te zijn miss. gewoon een lichte obsessie of ijdel. Als je teveel over gaat lezen en in de ban bent dan ga je ook zo denken en t geloven omdat je gewoonweg veel in herkent. Heb ooit een documentaire gezien over mensen met dit ziekte, ze waren zo mooi bijna perfect maar zij zagen dat niet,zij zien iets heel anders en t was verschrikkelijk om zo door t leven te gaan. Maar t beste is naar de huisarts gaan en vragen naar een psychollog,alleen zo kan je achterkomen. Verdiep je ook in de islam dat zal wellicht zeker helpen. Moge Allah jen bijstaan....schamen is echt niet nodig

15-08-2013, 14:43
ik wil eerst weten van mensen voordat ik naar dokter ga

@rafaello_

wat zijn je symptonen?

15-08-2013, 14:46

Citaat door Bo.:
Het hoeft niet zo te zijn miss. gewoon een lichte obsessie of ijdel. Als je teveel over gaat lezen en in de ban bent dan ga je ook zo denken en t geloven omdat je gewoonweg veel in herkent. Heb ooit een documentaire gezien over mensen met dit ziekte, ze waren zo mooi bijna perfect maar zij zagen dat niet,zij zien iets heel anders en t was verschrikkelijk om zo door t leven te gaan. Maar t beste is naar de huisarts gaan en vragen naar een psychollog,alleen zo kan je achterkomen. Verdiep je ook in de islam dat zal wellicht zeker helpen. Moge Allah jen bijstaan....schamen is echt niet nodig
ook wanneer je onzeker word in alle vlakken? zelf werk en school?

15-08-2013, 14:48

Citaat door Tomatenpuree:
ook wanneer je onzeker word in alle vlakken? zelf werk en school?
ook ja, denk ook aan een depressie of extreme onzekerheid.....

15-08-2013, 14:50
Is toch een vorm van elwaswas? Ik raad je eerst roqia te verrichten

15-08-2013, 14:54



Citaat door Tomatenpuree:
ik wil eerst weten van mensen voordat ik naar dokter ga

@rafaello_

wat zijn je symptonen?
teveel om op te noemen ik pm je anders