Bekijk volle/desktop versie : Jan Boskamp: Homofilie is ongezond



15-08-2013, 01:06
Jan Boskamp, een goede vriend van René Van der Gijp en vaste gast bij Voetbal International laat in een interview met Nieuwe Revu weten dat hij 'homofilie' 'ongezond' vindt. "Ik heb nog nooit een homo meegemaakt. Al mijn medespelers waren hartstikke gezond", zegt de oud-voetballer.



Boskamp, die in 1978 deel uitmaakte van de selectie van het Nederlands elftal, vindt alle kritiek op Van der Gijp overdreven. ,,Voetbal is bij uitstek een sport waar weinig homo's voorkomen", stelde Van der Gijp onlangs in het tv-programma Voetbal International. "Misschien één of twee, maar voetbal is geen sport voor homo's."

Boskamp vindt dat Van der Gijp daarmee niets verkeerd heeft gezegd.,,Wat een flauwekul allemaal. Hij mag zeggen wat hij wil. Ik ben het roerend met hem eens! Wat moet je anders zeggen als je al die bootjes ziet?''

Volgens Boskamp speelt deze discussie in zijn favoriete voetballand België niet. ,,Ik heb ook nooit een homo meegemaakt in al mijn jaren als speler en trainer. Al mijn medespelers waren hartstikke gezond, of ik ben stekeblind geweest, dat kan natuurlijk ook. Maar al die boze reacties, wat een zielige mensen.''