Bekijk volle/desktop versie : Samen leven met een moslim



Pagina's : [1] 2

31-01-2005, 23:18

Citaat door Marianne:
Hoi hoi,

Kan dit:

Met een moslim samenwonen of trouwen als je er zelf geen bent?
.

31-01-2005, 23:44


salaam

Een moslim mag niet trouwen of getrouwd blijven met een ongelovige. Deze regel wordt voor mannen en vrouwen verschillend geïnterpreteerd. Een man mag een vrouw trouwen uit de mensen van het boek, hieronder vallen ook christenen en joden. Een vrouw mag volgens de islamitische wet alleen trouwen met een moslimman.

masalama

31-01-2005, 23:56
Assalamu-'Alaikum,

Er wordt verschil gemaakt tussen een 'ahl al-kitab' vrouw en een 'ongelovige' vrouw. Trouwen met een ahl al-kitab is toegestaan, met een 'ongelovige' vrouw verboden.

'Ahl al-kitab' wil zeggen dat een joods/ christen vrouw gelooft in God, een Profeet (Mozes, Jezus) en een geopenbaarde Boek (Thora/ Bijbel). Zie voor verbreding van dit onderwerp dé standaard fatwa-bron 'Radd al-Muhtar' van Ibn Abidin.

Het hebben van 'vriendin' in de gangbare betekenis van het woord is haram.

Wassalaam,

01-02-2005, 00:02

Citaat door Marianne:
Hoi hoi,

Kan dit:

Met een moslim samenwonen of trouwen als je er zelf geen bent?
als iemand echt moslim is en jij zelf nie kun je er nie mee same leve..!

waarom..? omdat t nie toegestaan is in de islam om als moslim zijnde te trouwe of een relatie te hebbe met een niet moslim.. mocht iemand dit wel kunne dan is het geen echte moslim..

hoezow meid..? s jouw vriend moslim..?!!

liefss amel..

01-02-2005, 00:10



Citaat door natalieke:
dat kan wel hoor tegenwoordig
ik ga met mijn vriend, een moslim samenwonen
als er liefde is, en respect langs beide kanten gaat dat
trouwen gebeurt misschien in de toekomst wel
jah egt meid..??? en wat vind zijn famillie daarvan..?

amel..

01-02-2005, 00:12

Citaat door natalieke:
Tegenwoordig interpreteren de 'moderne' moslims dat op hun eigen manier, de traditionele zullen dat niet toestaan, maar de modernere wel. Let wel, je gaat op veel tegenkanting botsen, maar als de relatie sterk genoeg is , red je dat wel
er zijn voorbeelden genoeg van goede gemengde huwelijken
sterkte

Gegroet

Sorry als dit hard aan komt maar er bestaan geen moderne moslims of traditionele, wel bestaan er traditionele marokanen of moderne marokanen

Het is mogelijk voor een moslim om te huwen met een niet moslim, deze is ofwel christen ofwel jood

01-02-2005, 00:14

Citaat door natalieke:
zijn familie keurt dat niet goed
maar daar trekkenwij ons weinig van aan
want die draaien wel weer bij
En wat vinden jou ouders ervan, wat als zijn ouders niet bijdraaien? als we TE nieuwschierig zijn laat het ons weten

01-02-2005, 00:14

Citaat door natalieke:
zijn familie keurt dat niet goed
maar daar trekkenwij ons weinig van aan
want die draaien wel weer bij
dat vind k egt knap van jullie ..

k moet zegge dat er meer mense probleme hebbe met famillie.. k zelf ken genoeg meisjes die getrouwd zijn maar de famillie van haar man acceptere haar nie..terwijl t gewoon marokaanse meisjes zijn..

maar meid k wens jullie veel geluk samen..

liefs amel.. :blauwkus:

01-02-2005, 00:15

Citaat door natalieke:
ja ik ben christen maar ik respecteer ten volle mijn vriend zijn godsdienst
ik doe mee aan de rammadam en dergelijke
en respecteer zijn ideeen
Dan is het toch beter dat je gewoon in een huwelijksbootje stapt, dat is enerzijds beter voor hem dan is hij niet bezig met zondes en anderzijds ook voor jou

01-02-2005, 00:15

Citaat door natalieke:
ja ik ben christen maar ik respecteer ten volle mijn vriend zijn godsdienst
ik doe mee aan de rammadam en dergelijke
en respecteer zijn ideeen
doe je egt mee met de ramadan..?? goed van je..

01-02-2005, 00:17

Citaat door natalieke:
amel van waar in limburg ben je?
uit maastricht meid..

ben je ook van limburg dan..??

01-02-2005, 00:19

Citaat door natalieke:
Tegenwoordig interpreteren de 'moderne' moslims dat op hun eigen manier, de traditionele zullen dat niet toestaan, maar de modernere wel. Let wel, je gaat op veel tegenkanting botsen, maar als de relatie sterk genoeg is , red je dat wel
er zijn voorbeelden genoeg van goede gemengde huwelijken
sterkte
dit wil ik even kwijt: het is Allah die toestaat en verbiedt, niet de 'moderne' of 'traditinele' moslims zoals jij pretendeert.

verder succes..

01-02-2005, 00:28


neej is idd nie ver .. iets van 30km ongeveer..

01-02-2005, 09:55

Citaat door natalieke:
Tegenwoordig interpreteren de 'moderne' moslims dat op hun eigen manier, de traditionele zullen dat niet toestaan, maar de modernere wel. Let wel, je gaat op veel tegenkanting botsen, maar als de relatie sterk genoeg is , red je dat wel
er zijn voorbeelden genoeg van goede gemengde huwelijken
sterkte
Het is Allah die de wetten maakt en het is Hij die de regels maakt en het is Hij die bepaalt wat mag en wat niet mag. En het is Hij die weet wat het beste is voor de mens.

Een moslim is een moslim omdat hij zich overgeeft aan de regels van Allah. Dus ook al accepteren zijn ouders dat en ook al accepteert heel zijn dorp het en ook al accepteert heel de islamitische bevolking het, het blijft verboden.

Wij moslims kijken niet naar anderen, en passen onze wetten niet aan. Het zijn de wetten van Allah, de beste wetten die er zijn. Wij als moslims zijn tevreden met deze wetten, wij zijn er trots op dat Allah ons heeft gekozen en geleid heeft zodat we ons aan deze wetten kunnen houden.

Moge Allah ons leiden en ons rechtgeschapene partners schenken die Allah vrezen en zich aan zijn wetten houden.

ameen, ameen, ameen.

Abu Hafs

01-02-2005, 10:32

Citaat door AbuHafs:
Het is Allah die de wetten maakt en het is Hij die de regels maakt en het is Hij die bepaalt wat mag en wat niet mag. En het is Hij die weet wat het beste is voor de mens.

Een moslim is een moslim omdat hij zich overgeeft aan de regels van Allah. Dus ook al accepteren zijn ouders dat en ook al accepteert heel zijn dorp het en ook al accepteert heel de islamitische bevolking het, het blijft verboden.

Wij moslims kijken niet naar anderen, en passen onze wetten niet aan. Het zijn de wetten van Allah, de beste wetten die er zijn. Wij als moslims zijn tevreden met deze wetten, wij zijn er trots op dat Allah ons heeft gekozen en geleid heeft zodat we ons aan deze wetten kunnen houden.

Moge Allah ons leiden en ons rechtgeschapene partners schenken die Allah vrezen en zich aan zijn wetten houden.

ameen, ameen, ameen.

Abu Hafs
Precies, dzazak allah.
Wat een hoop gebrabbel tegenwoordig over de moderne islam? Hoe kan er een moderne of ouderwetse islam zijn als de islamitische voorschriften universeel en tijdloos zijn? De koran is met de voorschriften is onveranderbaar en is beschermd door Allah .
Mensen die een ouderwetse of moderne islam voorstaan zijn huichelaars en bedriegen alleen hunzelf.

En dat is wel heel duidelijk:
Ayat 21 en 22 van soerat El Burooj: geven dat heel duidelijk aan:
Bal huwa quranun majeedun : Nay! it is a glorious Quran,
Fee lawhin mahfoothin :In a guarded tablet.

De koran is welbewaard en bescherm door Allah: wijzigingen hebben geen zin, misplaatste interpretaties hebben geen zin.

Mensen die willen afwijken van de voorschriften van de islam moeten niet huichelachtig doen: weten dat iets niet kan en het toch goed praten: je bent dan aan het liegen. Wees dan een man/vrouw en accepteer dat je zondigt en dat je tegen de wil van Allah leeft, maar ga geen leugens verspreiden dat iets wel in de moderne islam past. Daar tref je andere mensen mee, als een mens wil zondigen hou het dan persoonlijk en ga niet voor "god" spelen en eigen regeltjes binnen de islam bedenken.

Salam alikom

Pagina's : [1] 2